Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
-
- "Viggen"
- Viestit: 535
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Onkos monella kokemusta yksityisleasingistä ja siitä, että tarjotaan vanha Saab vaihdossa ?
Itselläkin varmaan tulee harkintaan ehkä jonkun leasingkinnerin hankinta ja allekirjoituksen Aerosta pitäisi päästä eroon,
Tuskimpa nuo liikkeet kovinkaan paljon niistä hyvittää, että takkiin tulee rankasti.
Kyselempä vaan etukäteen ennenkuin asia tulee ajankohtaiseksi.
Tero
Itselläkin varmaan tulee harkintaan ehkä jonkun leasingkinnerin hankinta ja allekirjoituksen Aerosta pitäisi päästä eroon,
Tuskimpa nuo liikkeet kovinkaan paljon niistä hyvittää, että takkiin tulee rankasti.
Kyselempä vaan etukäteen ennenkuin asia tulee ajankohtaiseksi.
Tero
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Yrittäisin myydä itse. Autoliikkeet ei tunnu arvostavan samalla tavalla kuin harrastajat suoralla kaupalla.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Varmaan riippuu liikkeestäkin, mutta omat kokemukset Autoverkkokauppa.fi osalta oli sellaiset, että hyvitys oli hyvin alhainen. Oletus on, että syynä olisi se, että he eivät käytännössä käytettyjä jälleenmyy juurikaan, joten se auto on heille lähinnä riesa.
Ja kuten muutenkin, vaihtoarvo on alhainen, koska sen liikkeen pitää kattaa kulunsa ja omistajatkin varmaan kaipaavat pääomalleen tuottoa.
Edit. Yksityisliisareissa se auton myyntihinta on myös jo valmiiksi tingitty, eli se vaikuttanee myös asiaan. Esim. taannoinen i20 Active Cross oli yksityisliisarisopparissa oli hinnaltaan osastoa 19.5ke ja auton listahinta oli 21-22ke.
Ja kuten muutenkin, vaihtoarvo on alhainen, koska sen liikkeen pitää kattaa kulunsa ja omistajatkin varmaan kaipaavat pääomalleen tuottoa.
Edit. Yksityisliisareissa se auton myyntihinta on myös jo valmiiksi tingitty, eli se vaikuttanee myös asiaan. Esim. taannoinen i20 Active Cross oli yksityisliisarisopparissa oli hinnaltaan osastoa 19.5ke ja auton listahinta oli 21-22ke.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Eipä ole mitään järkeä tarjota esim. kysyjän Aeroa vaihdossa. Ilmaiseksi menee. Itse myyt niin paljon parempi tulee. Esim. Autoverkkokauppa, josta minunkin liisarini on, ei ota autoja vaihdossa, mutta tarjoutuu ostamaan autosi erikseen. Tarjoukset sitten sen mukaisia. Yleensäkin +15 vuotta vanhan auton tarjoaminen vaihdossa ihan mihin vaan on aika lailla +-0 touhua, noin raakasti yleistäen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Se on juurikin näin, ja johtuu ihan siitä, että ei ton ikäisillä pysty järkevää liiketoimintaa harjoittamaan sellaisessa liikkeessä, joka haluaa myydä kunnossa olevia autoja. Eka pitäisi parsia pari kuukautta romua kasaan edes katsastuskuntoiseksi ja käytetään siihen kalliisti maksavaa aikaa ja vaivaa, ja lopulta saadaan auto myyntiriviin about nollakatteisena ja sitten oston jälkeen taas tapellaan, kun näitä ostaa pääsääntöisesti ne, joilla ei yksinkertaisesti ole penniäkään rahaa ja jokainen pienikin korjauskulu pitäisi mennä liikkeen piikkiin siinä tonnin pommissa vielä vuoden päästä ostosta. Hirveää säätämistä ja käteen jää känsät..
Joten yleensä nämä vanhat vaihdokit päätyy sitten sellaisenaan häkkipihoille puoli-ilmaiseksi, ja sieltä ne myydään perävalotakuulla eteenpäin.
Meilläkin on taas pihassa vanha civic, mazda6, ford fiesta ja ties mitä romuja joille etsitään parhaillaan ostajaa omien kanavien kautta että saataisiin edes jotain, kun ei niitä kuluttajille voi myydä, mutta ei noista halua maksaa edes jobbarit ja jokainen niistä vie tiloiltaan hyvin rajoitetulta pihalta oikean myyntiauton paikan.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Nykyään kuluttajakaupassa ja elämässä muutenkin yksilönvastuuta omasta tekemisestä ei enää tunnu olevan. Syy ja vika tuntuu olevan aina jossain muualla kuin itsessä. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että käytettyä autoa tai käytettyä tavaraa ostaessa ylipäätään riskejä on olemassa. Miksi käytetyn auton kauppias on vastuussa aivan kaikesta? Nykyään valitetaan aivan uskomattomista asioista liikkeisiin. Ei tartte pohtia kovin kauaa, että minkä vuoksi liikkeissä autot maksavat paljon. Mitä enemmän valitatte, sitä enemmän hinnat nousevat ja omasta vaihdokista tarjottava vaihtohyvitys laskee. Yksinkertaista aritmetiikkaa. Joskus vaan on huono tuuri ja auto leviää hankinnan jälkeen, sitä kutsutaan elämäksi, ketuttaahan se tiedän sen itsekin. Sitä varten voi avautua foorumille.
Ostettiin syksyllä tuo Insignia, tein erittäin kattavan koeajon ja toin esille koeajolla tekemäni havainnot. Liike laittoi sovitut asiat kuntoon ja vähän ylimääräistäkin, koska huomasi jarrupalojen olevan vaihtokunnossa. Sitten 2 vai 3 päivää oston jälkeen abs-esp vikavalot tauluun jne.. Korjautin tämän omaan laskuun. Sitten seuraavaksi meni hehku.. Jne. Kuluvia osia. Miksi käytetyn auton kauppias olisi vastuussa kuluvien osien vaihdosta?
Aiemmin ostin tuon nyt myynnissä olevan kolkin. Seuraavana päivänä mittaristovika antoi itsestään ilmi.. Joo vika oli jo osto- ja koeajohetkellä olemassa, koska ihmettelin miksi akkua oli kytketty irti kahden eri koeajon välillä ja ennen noutoa. No syy selvisi. Mittaristo vaihdettiin omaan laskuun myös... Ja kyseinen auto on palvellut meitä erinomaisesti melkein 120tkm ajan. Yksi parhaista autoista tähän asti mitä minulla on ollut.
Kantakaa hankinnoistanne vastuu prkl. Jokaisesta asiasta ei pidä itkeä. Toki isommat moottori- ja voimansiirto murheet ovat kokonaan omalukunsa, mutta kun lukee kuluttajariitalautakunnalle tehtyjä valituksia katkenneesta jousesta, tai kuluneista jarruista tms.. niin voi elämän kevät.
Ostettiin syksyllä tuo Insignia, tein erittäin kattavan koeajon ja toin esille koeajolla tekemäni havainnot. Liike laittoi sovitut asiat kuntoon ja vähän ylimääräistäkin, koska huomasi jarrupalojen olevan vaihtokunnossa. Sitten 2 vai 3 päivää oston jälkeen abs-esp vikavalot tauluun jne.. Korjautin tämän omaan laskuun. Sitten seuraavaksi meni hehku.. Jne. Kuluvia osia. Miksi käytetyn auton kauppias olisi vastuussa kuluvien osien vaihdosta?
Aiemmin ostin tuon nyt myynnissä olevan kolkin. Seuraavana päivänä mittaristovika antoi itsestään ilmi.. Joo vika oli jo osto- ja koeajohetkellä olemassa, koska ihmettelin miksi akkua oli kytketty irti kahden eri koeajon välillä ja ennen noutoa. No syy selvisi. Mittaristo vaihdettiin omaan laskuun myös... Ja kyseinen auto on palvellut meitä erinomaisesti melkein 120tkm ajan. Yksi parhaista autoista tähän asti mitä minulla on ollut.
Kantakaa hankinnoistanne vastuu prkl. Jokaisesta asiasta ei pidä itkeä. Toki isommat moottori- ja voimansiirto murheet ovat kokonaan omalukunsa, mutta kun lukee kuluttajariitalautakunnalle tehtyjä valituksia katkenneesta jousesta, tai kuluneista jarruista tms.. niin voi elämän kevät.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Osittain samaa mieltä, osittain en.
1. Mikä kuluva osa lyö ABS/ESP-valot tauluun? Äkkisltään tulee mieleen vain pyöränlaakeri, jossa on magneettiraita mukana.
2. Tuo mittaristovika olisi kyllä ollut ihan oikeasti syytä reklamoida, koska siitä on asiakasta selvästi pidetty pimennossa akkujumpalla. Sehän on ihan puhdasta kusetusta tuollainen vian piilottelu.
1. Mikä kuluva osa lyö ABS/ESP-valot tauluun? Äkkisltään tulee mieleen vain pyöränlaakeri, jossa on magneettiraita mukana.
2. Tuo mittaristovika olisi kyllä ollut ihan oikeasti syytä reklamoida, koska siitä on asiakasta selvästi pidetty pimennossa akkujumpalla. Sehän on ihan puhdasta kusetusta tuollainen vian piilottelu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
1. ABS anturi. Uudesta saksalaisvalmistajan osasta maksoin 32€ muistaakseni. Ei tuollainen noin halpa osa voi olla voi olla mikään muu kuin kuluva osa.aero kirjoitti: ↑To Maalis 09, 2023 10:08Osittain samaa mieltä, osittain en.
1. Mikä kuluva osa lyö ABS/ESP-valot tauluun? Äkkisltään tulee mieleen vain pyöränlaakeri, jossa on magneettiraita mukana.
2. Tuo mittaristovika olisi kyllä ollut ihan oikeasti syytä reklamoida, koska siitä on asiakasta selvästi pidetty pimennossa akkujumpalla. Sehän on ihan puhdasta kusetusta tuollainen vian piilottelu.
2. Mittaristovika Saabissa korjaantui muistaakseni n. 200€:llä. Käytetty mittaristo oli 150€ purkaamolla.. Siihen Techitykset päälle sitten. Milläpä minä sen akun irtikäyttämisen olisin aukottomasti todentanut? Sana vastaan sana tilanne olisi ollut ja kun se koeajolla ei tullut ilmi tuo moottorin lämpötilamittarin nollaan laskemattomuusvika.
Kun ostaa itselle uuden auton, niin hinnan päälle pitää laskea keskimäärin helposti tonnilla korjattavaa. Olikohan se JP_Vettekö sanoi, että kaikille autoille on syy, että miksi se on vaihdettu/myynnissä...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
No ei se anturi varsinaisesti kulu, mutta parista kympistä on tosiaan melko turhaa yleensä lähteä vääntämään, etenkään vanhassa autossa. Poikkeuksena se, jos auto on mukamas kuntotarkistettu ja johto on selvästi nirhautunut poikki niin, että se olisi ollut syytä huomata tarkistuksessa.
Huomaa siis, että jaottelen itse tässä erottavana tekijänä sen, paistaako touhusta läpi kusetus vai voiko vika olla ihan oikeasti syntynyt kaupan jälkeen tai jäädä huomaamatta.
Mutta kusetusta se on silti, kun on selvästi peitelty vikaa, eli myyjä on sellkeästi epärehellinen.Pakari kirjoitti: ↑To Maalis 09, 2023 11:222. Mittaristovika Saabissa korjaantui muistaakseni n. 200€:llä. Käytetty mittaristo oli 150€ purkaamolla.. Siihen Techitykset päälle sitten. Milläpä minä sen akun irtikäyttämisen olisin aukottomasti todentanut? Sana vastaan sana tilanne olisi ollut ja kun se koeajolla ei tullut ilmi tuo moottorin lämpötilamittarin nollaan laskemattomuusvika.
Parista huntista ei kannata käräjille asti lähteä, mutta reklamointi olisi hyvä asia, koska siihen kuluvan työajan kustannukset herättää pohtimaan, että kannattiko parin huntin takia kusettaa ja tuhlata aikaa, vai olisiko vaan voinut rehellisesti kertoa tyyliin "tälläinen vika eikä kauheasti haittaa ajamista". Jos pikkuvioista oltaisiin avoimempia, niin niiden olemassaolo ei olisi enää niin yllättävää ja tilanne kääntyisikin pitkällä tähtäimellä sekä kuluttajan että myyjän eduksi avoimuuden lisääntyessä ja overheadin vähentyessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 535
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Hyvitys Saabista siirryttäessä yksityisleasingiin
Tuli sitten pieni Beely- kinneri otettua ja allekirjoituksen Aero on nyt vaikkapa myytävänä jos joku osaava harrastaja sen haluaa näprättäväkseen hankkia.
Lähempänä kesää tulee aktiiviseen myyntiin.
Tero
Lähempänä kesää tulee aktiiviseen myyntiin.
Tero
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com