
Noin yleisesti varsinkin talvisin kannattaa suosia mahdollisimman pientä latausvirtaa; auto lataa myös 12V akkua sen hybridilatauksen ajan. Eli jos lataat 16A niin lataa 12V akkuakin vain 3h mutta 6-8A:lla lataakin jo puolet pidempään.

Jälleen on Volvo vuosihuollettu, mittarissa 224499km eli vuodessa tuli tällä kertaa kilometrejä yli 20t kappaletta. Polttomoottorin lukema näyttää nyt 90818km eli tämän huoltovälin lukemat:jmaatta kirjoitti: ↑Pe Syys 03, 2021 12:10Vuosihuollon aika koitti jälleen, viikkoa vajaa vuosi edellisestä näemmä. Aikaistuu joka kerta kun huoltoilmoitin alkaa vinkumaan aina 11kk nollauksesta. Kilometrejä mittarissa 204366km ja polttomoottorin lukema 82846km. Sähköllä siis menty tällä huoltovälillä 13751km, dieselillä 8237km. Sähköajojen osuus siis tällä kertaa 62.5%. Huollon hinta 300e sisältäen öljynvaihdon ja yleisen taivastelun lisäksi jarrunesteiden vaihdon ja apulaitehihnan kireyden tarkistuksen. Raitisilmasuodattimen vaihdan itse. Eipä sen ihmeempää raportoitavaa, käy ja kukkuu edelleen.jmaatta kirjoitti: ↑To Syys 10, 2020 13:23Volvo kävi määräaikais- a.k.a. vuosihuollossa kilometrilukemalla 182378. Ikää kun tällä alkaa olla niin tähän sai Volvon essential huollon hintaan 169€. Samalla kyselin taas paljonko tuosta kilometrilukemasta on ajettu polttomoottorilla, se oli nyt 74609km. Kun edellisessä vuosihuollossa kilometrilukemassa 164321km polttomoottori oli pyörinyt 67643km niin viimeisen ~18tkm aikana sähköllä on siis ajettu reilut 60%, 11091km.
Toiseen lainattiin rojua Opelista, toiseen Fordista -sama tulos