Syynä remontille on painelaakerin pitämä ääni, suositeltiin vaihtamaan suosiolla koko kytkin kun se tullaan joka tapauksessa irrottamaan, jotta painelaakeriin pääsee käsiksi. Autossa nyt kilsoja noin 173 000, joten ei kytkinkään enää ihan uusi ole, kun alkuperäinen kytkin siellä minun tietojeni mukaan on.
Netistä tekemäni tiedonhaun pohjalta olen saanut ihan tyydyttävän ymmärryksen kytkinremontin vaiheista, mutta vähän epäselväksi on jäänyt:
-silmälaakeri
-irroitinlaakeri
Löytyvätkö nuo kaikista malleista ja mistä kohtaa? --- Mitä kaikkea pitää ostaa kytkinremppaa varten? Mitä kaikkea kytkinpaketin tulee sisältää ja mitä ei tarvita?
Alfamerin korjausoppaasta minulla on materiaalina seuraavat sivut, kytkimen perusrakenteessa ei ole silmälaakeria tai irroitinlaakeria...
(kuvien jälkeen on vielä tekstiä)
Onko Alfamerin ohjeissa mitään, mihin jollakulla olisi oleellista lisättävää tai muuta korjattavaa tai vinkkiä kytkinrempan sujuvuuteen?
Pari kysymystä vielä:
- Kannattaako työsylinteri vaihtaa samaan syssyyn vai onko sille mitään syytä jos se ei oireile itsessään? (Pääsylinteri vaihdettu hiljattain, joten se ok)
- Ja onko kellään mitään vinkkiä kytkimen suojakopan irrotukseen? Yläosassa kulkevat johdot ja letkut hankaloittavat irrotusta.