9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Kirvelevä vaihtoehto kieltämättä, mutta omaan holkin t7-pannuun meni jakopää+tp-Kitti, männänrenkaat, kangen laakerit, kansiremppa, Mitsu-ahdin ja vieläpä GM:n genuine vesipumppu samalla tuskalla. En ole katunut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Pahasti vaikuttaa täälläkin siltä,että Vesan näkemys on oikea. Pöläytys ei nimittäin vaikuta olevan ajan funktio vaan lohkon lämpötilan. Lohkolämmityksen jälkeen ei pöläyttäny aamulla. Ei tuo siis turbolta enää tunnu. Toki jos öljynkulutus ei ole mahdotonta niin pidän tuota kosmeettisena haittana. Sittenhän on noita erilaisia liuotusyritelmiä... Toimineeko sitten ja minkä aikaa.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Moro,
tein tänään noin klo 10 testin eli vaikka lämpötila oli 10 asteen tuntumassa niin pidin 15 minuttia lohkolämppäriä päällä ennenkuin pistin käyntiin. Ei muuten savuttanut yhtään Täytyypä vielä kokeilla muutama kerta ilman lämmitystä ja lämmityksen kera jotta saadaan vahvistus tähän lohkon lämpötila kysymykseen.
tein tänään noin klo 10 testin eli vaikka lämpötila oli 10 asteen tuntumassa niin pidin 15 minuttia lohkolämppäriä päällä ennenkuin pistin käyntiin. Ei muuten savuttanut yhtään Täytyypä vielä kokeilla muutama kerta ilman lämmitystä ja lämmityksen kera jotta saadaan vahvistus tähän lohkon lämpötila kysymykseen.
Mikko # 943
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Tähän semmonen päivitys, että mulla lohkolämmitys korreloi savupilven pöläytykseen 100%. Tällä hetkellä tilastossa on 9 aamustarttia ja noin puolella kerroista ollu lohkiksessa. Selvä tapaus tämä on.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Moro,
sama havainto mulla. kun on piuhassa niin ei savuta ja ilman piuhaa käryä piisaa.
Tässä näyte kylmällä koneella:
https://drive.google.com/file/d/0B5YodV ... sp=sharing
Kaipa se ainoa vaihtoheto on käydä mäntien kimppuun?
sama havainto mulla. kun on piuhassa niin ei savuta ja ilman piuhaa käryä piisaa.
Tässä näyte kylmällä koneella:
https://drive.google.com/file/d/0B5YodV ... sp=sharing
Kaipa se ainoa vaihtoheto on käydä mäntien kimppuun?
Mikko # 943
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Loka 22, 2015 20:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Mites jos omassa männänrenkaat falskaa kans, ja aivojen sopukoissa pyörii ihania mielikuvia n.350hv saabista, kannattaako samalla vaihtaa männätkin esim.wössnereihin vai meneekö vielä vakio männillä? Tottakai riippuu ihan mäntien kunnosta...
"We all know that small cars are good for us. But so is cod liver oil. And jogging." -Jeremy Clarkson
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Ei kestä t7 männät tuollaista ihanuutta. T5 kamat tai wösnerit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Huhti 16, 2019 19:40
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Mulla 9-5 3,0l V6 muutettiin 98>etanolille. Hetken kävi normaalisti, mutta nyt savuttaa koko ajan. Oisko ideaa tuohon?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Mo täällä kyseessä og9-3 T7.
Huohotin järjestelmä vaihdettu uuteen
Pölläyttely jatkuu...
Turbo vaihdettu Mitsuun ( Garrett antautui, pölläytteli ennen tätä )
Ja pölläyttely jatkuu...turbon vaihdon jälkeen
Moottori huuhdeltu moottorin pesuaineella
Ja pölläyttely jatkuu...tuli tosin viiveellä
Venttiilivarren kumit vaihdettu
Ja pölläyttely jatkuu...tuli taas viiveellä
Tosin nyt auton käytös muuttui siltä osin että kiihdyttäessä ne jumalattomat savupilvet häipyivät.
Näin siis pakkaskeleillä.
Ja pölläyttää ainoastaan aamulla kylmä käynnistyksessä, alussa noin 3-5s ja tämän jälkeen pakokaasu muuttuu
harmaaksi, ja on runsasta pari kolme kilometriä. Kyseessä RE85 softattu.
Seuraavaksi pitäisi varmaan katsoa nuo männänrenkaat yms..
Mutta kokeilen kuitenkin vielä STP Smoke Treatment savutuksen esto 450 ml tököttiä.
Huohotin järjestelmä vaihdettu uuteen
Pölläyttely jatkuu...
Turbo vaihdettu Mitsuun ( Garrett antautui, pölläytteli ennen tätä )
Ja pölläyttely jatkuu...turbon vaihdon jälkeen
Moottori huuhdeltu moottorin pesuaineella
Ja pölläyttely jatkuu...tuli tosin viiveellä
Venttiilivarren kumit vaihdettu
Ja pölläyttely jatkuu...tuli taas viiveellä
Tosin nyt auton käytös muuttui siltä osin että kiihdyttäessä ne jumalattomat savupilvet häipyivät.
Näin siis pakkaskeleillä.
Ja pölläyttää ainoastaan aamulla kylmä käynnistyksessä, alussa noin 3-5s ja tämän jälkeen pakokaasu muuttuu
harmaaksi, ja on runsasta pari kolme kilometriä. Kyseessä RE85 softattu.
Seuraavaksi pitäisi varmaan katsoa nuo männänrenkaat yms..
Mutta kokeilen kuitenkin vielä STP Smoke Treatment savutuksen esto 450 ml tököttiä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Siis onko sulla RE85 tankissa ja savu vaaleaa/harmaata joka haihtuu kopeasti. Jos on, niin se on ihan normaalia.
Saab 9-3 2.0t Linear Sportsedan '03
MG5 Electric SR Luxury '23
Opel Astra 1.4T ecoFLEX Wagon '16
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t Sedan '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T Sedan '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t Sedan '01 SE
MG5 Electric SR Luxury '23
Opel Astra 1.4T ecoFLEX Wagon '16
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t Sedan '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T Sedan '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t Sedan '01 SE
-
- "Aero"
- Viestit: 373
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Joo ois kannattanu tehdä ne männänrenkaat ekana eikä vaihtaa tonnin edestä tavaraa ennen niitä, ja nyt nostaa taas kansi pois
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Joo kyllä tiedän tuon "vesihöyryn" joka aamuisin pöllähtelee hetken aikaa.
Eilen vanhat öljyt pois ( oli muuten aikamoista mustaa lirua ) ja näillä öljyillä oli ajettu n.3 tuhatta km.
Ajatus oli vaihtaa ne 5 tonnissa. No uudet öljyt ( 10W30 ) sisään ja stp smoke treatment myös.
Puoli tuntia joutokäyntiä.
Tänä aamuna ( 12.4 ) aamu startti, ei pölläyttänyt.
Ja harmaata hussakkaa ei ollut niin paljon kuin esm..eilen.
Tosin kelinkin oli tänä aamuna plussan puolella.
Vaikuttaakohan pelkkää lyhyttä työmatkaa vaan ajettaessa tämän ongelman syntyyn, moottori hädin tuskin lämpeää normaalilämpöön talvisn työmatkalla..?
Venttiilien varren kumit vaihdettiin kansi paikallaan.
Eilen vanhat öljyt pois ( oli muuten aikamoista mustaa lirua ) ja näillä öljyillä oli ajettu n.3 tuhatta km.
Ajatus oli vaihtaa ne 5 tonnissa. No uudet öljyt ( 10W30 ) sisään ja stp smoke treatment myös.
Puoli tuntia joutokäyntiä.
Tänä aamuna ( 12.4 ) aamu startti, ei pölläyttänyt.
Ja harmaata hussakkaa ei ollut niin paljon kuin esm..eilen.
Tosin kelinkin oli tänä aamuna plussan puolella.
Vaikuttaakohan pelkkää lyhyttä työmatkaa vaan ajettaessa tämän ongelman syntyyn, moottori hädin tuskin lämpeää normaalilämpöön talvisn työmatkalla..?
Venttiilien varren kumit vaihdettiin kansi paikallaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Sitten kun menee öljyä litra/1000km alkaa olla männänrenkaat loppu. Meidän uudemman mallin huohotuksella oleva 9-5:n kone syö litran öljyä, kun vaihdosta on kulunut 9000km. Kai se öljykin menee luiruksi vanhana. Ja kyllä, savua pölläyttää kylmänä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
22.04.2023
Ei ole vielä pölläytellyt viimeisen ölyn vaihdon jälkeen.
Eikä ole syönyt öljyä.
Tilannetta seurataan.
Ei ole vielä pölläytellyt viimeisen ölyn vaihdon jälkeen.
Eikä ole syönyt öljyä.
Tilannetta seurataan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9-5 2,3t savuttaa hetken kylmänä.
Käytitkö lisäainetta vai öljynvaihtoko pölläyttelyn lopetti.
9-5 Aero - 00