MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ajelet niillä pappavanteilla vaan, eiköhän tuo valkoinen lähde kiertoon ennen kuin oot ehtiny ajaa kaikki renkaat 4mm tietämille
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Höpöhöpö. En mä nelivetoa ja Webastoa ennen syksyä kaipaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Matalapaine-EGR siitä puuttuu
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Eiks termit oo niin päin, että korkeapaine on ennen hiukkaspönttöä ja sylinterikannen etunurkas ja matalapaine taas hiukkaspöntön jälkeen? Tässä on siis kannen nurkas pelkkä peitelätkä. Jos oon koko vuoden mieltäny tän väärin, niin sitte tulee kiire hävittää auto kun viä pelaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyllähän vanteet auton tekee, ei siinä mitään. Ei järkeä, mutta ei aina voi ollakaan. Minä kun olen pari päivää vanteita kanniskellut ja nostellut pitkin pihaa, ihmettelin miten noi Harmaaseen menneet 17-tuumaiset Hondan omat vanteet ovat niin pirun keveät. Tutkailin ja kas, ovat ENKEIn valmistamat. Aika laadukas veto Hondalta, kun sattuu olemaan yksi tunnetuimpia ja laadukkaimpia japsivalmistajia. Noi ovat itse asiassa kevyemmät kuin useimmat aftermarket-vanteet, joita Jonnet laittavat autoihinsa painoa vähentääkseen, että kulkee ja kiihtyy inan nopeammin. Ihan positiivinen ylläri. Kanniskelin peräjälkeen noita Enkeitä ja Mustan Dezentejä, Dezentit painoi varmaan tuplasti enemmän
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyllä se pyörien massa ihmeesti vaan tuntuu ajossa. Kauheeta vaikutusta kiihtyvyyteen en ole missään autossa huomannut, mutta muuten käytökseen kylläkin.
Autuaita olette te, joille kuitenkin riittää löytää jotkut sopivan komeet vanteet. Minä oon koettanu tässä alkuvuoden löytää Alfaan just tiettyä vannemallia. Löytyyhän niitäkin, mutta ei millään innosta maksaa tonnia käytetystä vannekierrosta, niin yritän ennemmin löytää kumeineen tonnilla tai ilman puolella. Pirkuleen italiaanot ja ranksalaiset ei vaan meinaa haluta lähettää tänne pohjolan perukoille silloin kun niitä sattuu löytymään
No, toistaiseksi olen tällä metodilla säästänyt rahaa, joskaan en aikaa. Lisäsäästöä siitä, ettei innosta tilata alustasarjaa jos en löydä just niitä vanteita, kun just niillä vanteilla se pieni madallus iskis ulkonäköön aika kovasti lisäplussia.
Autuaita olette te, joille kuitenkin riittää löytää jotkut sopivan komeet vanteet. Minä oon koettanu tässä alkuvuoden löytää Alfaan just tiettyä vannemallia. Löytyyhän niitäkin, mutta ei millään innosta maksaa tonnia käytetystä vannekierrosta, niin yritän ennemmin löytää kumeineen tonnilla tai ilman puolella. Pirkuleen italiaanot ja ranksalaiset ei vaan meinaa haluta lähettää tänne pohjolan perukoille silloin kun niitä sattuu löytymään
No, toistaiseksi olen tällä metodilla säästänyt rahaa, joskaan en aikaa. Lisäsäästöä siitä, ettei innosta tilata alustasarjaa jos en löydä just niitä vanteita, kun just niillä vanteilla se pieni madallus iskis ulkonäköön aika kovasti lisäplussia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ai, siitäkö on poistettu se korkeapainekierrätys? No sitten oot ihan oikeassa. Kyllä se just noinpäin menee.JP_Vette kirjoitti: ↑Ti Huhti 11, 2023 16:44Eiks termit oo niin päin, että korkeapaine on ennen hiukkaspönttöä ja sylinterikannen etunurkas ja matalapaine taas hiukkaspöntön jälkeen? Tässä on siis kannen nurkas pelkkä peitelätkä. Jos oon koko vuoden mieltäny tän väärin, niin sitte tulee kiire hävittää auto kun viä pelaa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mä en ole mikään autoharrastaja enää, ne päivät loppui kun isojen Citroënien kanssa pelaaminen sai jäädä (ei tallia jne.) Mut vähän tulee touhuttua kavereiden kanssa ja noi vanteet entisestä elämästä kyl on jäänyt mieleen.
Esim. Turbo CX:n orggisalut 15,4" (!) eli millikokoa TRX-renkaille ei juuri paina jos vaihtariksi ottaa vastaavaan kesympään malliin sopivan 14" pellivanteen kantoon. Naapurin vanhalle parille vaihdoin taannoin Audi 100 (-89?) -malliin kesäpyörät alle ja ne orggisalut oli jotain köykämiiniä. Saabin 18" Hirsch-vanteet on ihan ilmaa verrattuna samankokoisiin tarvikevanteisiin.
En tiedä, mahtaa olla kuvitelmaa ja mielihalua mut kyllä CX ja Hirsch oli parhaimmillaan omilla vanteilla. CX:hen muuten istuu Alfan vanteet komeesti, niilläkin ajanut mut vaan nautiskellen lepposuudesta.
Esim. Turbo CX:n orggisalut 15,4" (!) eli millikokoa TRX-renkaille ei juuri paina jos vaihtariksi ottaa vastaavaan kesympään malliin sopivan 14" pellivanteen kantoon. Naapurin vanhalle parille vaihdoin taannoin Audi 100 (-89?) -malliin kesäpyörät alle ja ne orggisalut oli jotain köykämiiniä. Saabin 18" Hirsch-vanteet on ihan ilmaa verrattuna samankokoisiin tarvikevanteisiin.
En tiedä, mahtaa olla kuvitelmaa ja mielihalua mut kyllä CX ja Hirsch oli parhaimmillaan omilla vanteilla. CX:hen muuten istuu Alfan vanteet komeesti, niilläkin ajanut mut vaan nautiskellen lepposuudesta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^^^^ ja ^^^: mä en oo koskaan hifistelly vanteilla. Suosikit on löytyny Saabien 16" vakiovalikoimasta, mutta Daffi-Volvos oli Inter actionit, jotka siis tuli mukana. En oo siis myöskään kokenut sitä ahaa-elämystä, kun vaihdetaan "lennosta" muutaman kilon kevyempää settiä alle.
Noi Ultraleggerat olis ollu tarpeeks hillityt ja samalla vähä semmonen tietäjät tietää -tyyppinen ratkaisu painonsa puolesta, mutta ne nyt meni jo jollekki muulle. Laitoin siis viestiä töitten jälkeen, että lähden nyt Lietoon ja vastauksena tulikin suru-uutisia. Tai no, säästy just reilu tonni, mut silleen tavallaan olisin kyl halunnu noi. Lisäks ne on niitä vanteita, joista saa kyllä omansa pois jos ei vaan mee kanttareihin hieromaan... Tonnin säästymisen lisäks säästy myös madaltamiskuumeelta, kun traktoriltahan se olis näyttäny nykyalustalla, vaikka se taiski olla varustelistalla sporttina (eli myös madallettuna?)
^^Siis mä elän täydes luulos, että on vain matalapaine-EGR. Sillon kun tän ostin, niin yritin kyllä tehdä kotiläksyt kunnolla mallikuvineen päivineen ja se kannen nurkan peitelevy on se tunniste tälle. Jonkun foorumin tietäjät (ehkä vagarena) väittävät, että näis on noita EGR-komboja milloin mistäki syystä niin montaa erilaista, että varmuuden saa vain kurkkaamalla pellin alle (tai kattomalla VINistä jos on sen alan softat). Näin mä sitä hehkutin vuosi sitte
^Hirschin 18 " vanteista on jäänyt keveytensä lisäksi mielikuva, että ne kaikki on jo kertaalleen hitsattu Mut tää on vain mutu.
Noi Ultraleggerat olis ollu tarpeeks hillityt ja samalla vähä semmonen tietäjät tietää -tyyppinen ratkaisu painonsa puolesta, mutta ne nyt meni jo jollekki muulle. Laitoin siis viestiä töitten jälkeen, että lähden nyt Lietoon ja vastauksena tulikin suru-uutisia. Tai no, säästy just reilu tonni, mut silleen tavallaan olisin kyl halunnu noi. Lisäks ne on niitä vanteita, joista saa kyllä omansa pois jos ei vaan mee kanttareihin hieromaan... Tonnin säästymisen lisäks säästy myös madaltamiskuumeelta, kun traktoriltahan se olis näyttäny nykyalustalla, vaikka se taiski olla varustelistalla sporttina (eli myös madallettuna?)
^^Siis mä elän täydes luulos, että on vain matalapaine-EGR. Sillon kun tän ostin, niin yritin kyllä tehdä kotiläksyt kunnolla mallikuvineen päivineen ja se kannen nurkan peitelevy on se tunniste tälle. Jonkun foorumin tietäjät (ehkä vagarena) väittävät, että näis on noita EGR-komboja milloin mistäki syystä niin montaa erilaista, että varmuuden saa vain kurkkaamalla pellin alle (tai kattomalla VINistä jos on sen alan softat). Näin mä sitä hehkutin vuosi sitte
Eli tuon kolmen putken T-haaran oikealla puolella (tai siis alla) sen korkeapaine-EGR:n paikka olis.JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Huhti 20, 2022 17:27Kaikkea sitä tuleeki hankittua. Tää oikeastaan sinetöi tämän kohtalon:
Ymmärtääkseni tossa keskellä kuvaa voisi olla korkeapaine-egr. Tässä ei ole. Jotain markkina-aluejuttuja. Eli saasteenestovammoista heti yks on pois, kun imusarjaa sotkevaa kierrätystä ei ole. Tässä on vain hiukkaspöntön jälkeinen matalapaine-egr, joka siis ei sotke. Ja koska pakoputken pää oli puhdas, on tässä myös hiukkaspönttö paikoillaan.
^Hirschin 18 " vanteista on jäänyt keveytensä lisäksi mielikuva, että ne kaikki on jo kertaalleen hitsattu Mut tää on vain mutu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^No niinpä vain on. Kyllä se tuohon se pakosarjalta kannen läpi tuleva rööri tulee. Ei ole kyllä ennen pistänyt silmään, että olisi vain matalapainekierrolla.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
VAG
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Nyt muuten vielä huomasin, että tästähän puuttuu muuttuva imunokan ajoituskin. Pitääpä alkaa ihan seuraamaan, että minkälaisia eri variaatioita tästä koneesta oiken on olemassa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Eli tää on saasteenestolaitteiltaan sellanen, että viedään sitte joskus 400 tkm ajettujen sarjas käsistä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09