Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Keula on kyl paremman näköinen kuin edellinen koppa mut toi perä
5 kitkat vaikutti kyl hyviltä mitä tuos puoltoist tonnii kerkes kokeilee.
Eipä tuos kotilatauksessa juuri joudu aikaa viettään, auto parkkiin johto kiinni ja aamulla irti, ei sen kummempaa kuin lohkolämppärin kytkeminen...
5 kitkat vaikutti kyl hyviltä mitä tuos puoltoist tonnii kerkes kokeilee.
Eipä tuos kotilatauksessa juuri joudu aikaa viettään, auto parkkiin johto kiinni ja aamulla irti, ei sen kummempaa kuin lohkolämppärin kytkeminen...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Perä on suoraan takaa kuvattuna paljon pahemman näköinen kuvissa kuin luonnossa. Ei edelleenkään paras puoli, mutta ei niin kauhea.
Yksi todella suuri heikennys autossa on vs. Kona ja se on äänentoisto. Minä kun olen musiikin suurkuluttaja niin se on vähän huono asia, mutta kaippa siihen tottuu. Kyllä se menettelee pienemmillä nopeuksilla, mutta moottoritiellä oli aika turha yrittää saada musasta mitään nyansseja irti. Toki, edelleen valtaosa ajoista on nopeusalueella, joilla tuo ei häiritse. Mutta kyllä se subbarin ja useamman kaiuttimen putoaminen valikoimasta todellakin korviin kuuluu. Täytyy käyttää jokunen tovi laitteen säätämiseen, josko sillä saisi jotain aikaan. Pitää tarkistaa, mistä kaikkialta ääntä tulee, mä vähän luulen, että takaovien kaijaripaikat ovat tyhjät.
Yksi todella suuri heikennys autossa on vs. Kona ja se on äänentoisto. Minä kun olen musiikin suurkuluttaja niin se on vähän huono asia, mutta kaippa siihen tottuu. Kyllä se menettelee pienemmillä nopeuksilla, mutta moottoritiellä oli aika turha yrittää saada musasta mitään nyansseja irti. Toki, edelleen valtaosa ajoista on nopeusalueella, joilla tuo ei häiritse. Mutta kyllä se subbarin ja useamman kaiuttimen putoaminen valikoimasta todellakin korviin kuuluu. Täytyy käyttää jokunen tovi laitteen säätämiseen, josko sillä saisi jotain aikaan. Pitää tarkistaa, mistä kaikkialta ääntä tulee, mä vähän luulen, että takaovien kaijaripaikat ovat tyhjät.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onnea ja osanotot uudesta autosta
Heikko oli tarjous Konasta mutta markkinatilanne taitaa olla sellainen että ei kalliit autot liiku, ja kallishan tuo Kona on suht pieneksi autoksi. Ylipäätään suurin kiima sähköautoihin on tainnut hetkeksi rauhoittua. Usko tulevaisuuteen horjuu ja investointi uuteen tekniikkaan ei ehkä enää yhtälailla houkuttele
Varmaan ihan hyvä maapallon ja monen muun kannalta, että kulutus vähän hidastuu, mutta omat autopohdinnat on kyllä vähän jumissa. Tuo kulujen pudotus Porvoossa vaikuttaa ihan järkiliikkeeltä, vaikka pientä kärsimystä se varmasti Konan jälkeen teettää
Heikko oli tarjous Konasta mutta markkinatilanne taitaa olla sellainen että ei kalliit autot liiku, ja kallishan tuo Kona on suht pieneksi autoksi. Ylipäätään suurin kiima sähköautoihin on tainnut hetkeksi rauhoittua. Usko tulevaisuuteen horjuu ja investointi uuteen tekniikkaan ei ehkä enää yhtälailla houkuttele
Varmaan ihan hyvä maapallon ja monen muun kannalta, että kulutus vähän hidastuu, mutta omat autopohdinnat on kyllä vähän jumissa. Tuo kulujen pudotus Porvoossa vaikuttaa ihan järkiliikkeeltä, vaikka pientä kärsimystä se varmasti Konan jälkeen teettää
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mä kulutan itse musiikin lisäksi hyvin paljon äänikirjoja ratissa ja se on varsinkin Konan sisämelun myötä ajanut käyttämään vastamelukuulokkeita, alkuun Sonyn WH-1000XM4 ja nyttemmin Applen Airpods prot. Samalla saa paremmat handsfree-ominaisuudet ja voi kuunnella myös todella nyanssirikasta musiikkiakin autossa. Päivitys autoaudiokokemukseen maksaa siis noin 300 euroa
Jo valmiiksi huonokuntoiset korvat ja kuulo tykkää, kun melutaso pysyy alempana, versus volumet +30 Konan asteikolla rengasmelun lisäksi. Toki välillä on hetkiä, kun haluaa kuunnella Just Sen Biisin (tai levyn) mahdollisimman lujaa ja onneksi siihen löytyy kalustoa sekä autoista että muuten, sitä ei kuulokkeilla kovin helposti korvata.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Toi oli päivän paras uutinen. Eli kun käytettyjen arvo kyykkää kuten autojen nyt kuuluuki, niin tavalliset tallaajatki pääsee joskus niillä ajamaan kun "sijottajat" eivät myy niitä ristiin rastiin toisilleen aina tehden voittoa Toki kun hinnat tippuu johki 1X k€ -luokkaan, niin ostajiaki on paljo.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Säätelin vähän äänentoistoa ja kyllä sieltä takaakin jotain kuului, tosin hyvin vaimeasti, mutta kuului kuitenkin. Bassoakin löytyi kun sääti, menettelee. Ei Konan Krellien tasoa lähellekään, mutta kyllä tuon kanssa pärjää. Android Auto ei nyt saa ihan varauksetonta kehua kuitenkaan, putosi pari kertaa pois "heikon signaalin" takia ja arpoi sitten radion ja bt:n välillä. En keksinyt, miten saan tuon Androidin eliminoitua kokonaan poistamatta puhelinta, ehkä se pitää tehdä. Katsotaan vielä pari reissua. Tässä on tosin viime päivinä ollut muutenkin jotain auringonpilkkuja liikenteessä ja yhteydet ovat olleet huonot, joten ehkä menee sen piikkiin.
Kävin hakemassa Galaxy Grey Metallic-väriä kynsilakkapurkin Civiciin, niin pääsee paikkailemaan pahimmat, ehkäpä huomenna, sen jälkeen vissiin vähän viilenee ja sen verran, ettei oikein viitsi maalailla.
Päivän ajelut vajaat 40 km neljän pysähdyksen taktiikalla, keskikulutus jäi 5.2 litraan, ei huono, koska ajoin kaupungissa ympäriinsä ja parkkipaikkaakin piti etsiä. Vähälä menee, toki lämpöäkin oli ihan kivasti ulkoilmassa. Tämä auto hieman hillitsee nopeuksia, laatikko näyttää pykältävän 7.vaihteelle n. 73 km/h nopeudessa, silloin kierrokset laskevat niin alas, että mukaan tulee Superbistakin tuttu jyristely, jos joutuu vähänkin vedättämään, josta en tykkää. Kun pysyttelee tuon mittarinopeuden alapuolella, on näytössä D6 jolloin ei jyristele. Hybridimäinen ajotyyli korostuu tällä, koska kevyellä kaasulla rullailee hienosti, mutta jos pitää vetoa päällä, niin yleensä käyttää niin isoa vaihdetta, että jyristää jos joutuu vedättämään. Tietyllä tyylillä nuo kaksoiskytkimen inhottavuudet pystyy aika hyvin eliminoimaan.
Vaihteisto on tosiaan parempi kuin pelkäsin, mutta kyllä siinä nuo tuontyyppisen perisynnit ovat läsnä. Kaista-avustin tästä tulee painettua pois aina käynnistäessä kuten Konastakin, ärsyttävä ohjailija, minä ajan itse autoani, kiitos. Mutta se suurin turhake tässä tietenkin on, jota ei sähköautossa ole, eli hemmetin start/stop. Vaarallinen ominaisuus. Sitä ei tietääkseni saa disabloitua kokonaan, joten joka kerta kun käynnistää auton pitää opetella painamaan toisella kädella nappulaa, joka ottaa tuon pois toiminnasta.
Esimerkki: Unohdin painaa nappulaa lähtiessäni marketin pihalta, olin liittymässä liikenteeseen ja katsoin että tuohon väliin mahtuu hyvin, painoin kaasua, jolloin auto käynnistyi kun oli huomaamattani start/stopilla sammunut, sitten vasta lähti liikenteeseen ja siinäkin toki pieni viive, kun laatikko mietti vähän aikaa. Meinasi tulla kiire. Täytyy nyt yrittää muistaa, että Konan miettimätön reagointi jäi eilen autoliikkeeseen ja tilalle tuli jotain ihan muuta. Sitä tässä varmaan eniten tulen kaipaamaan Konasta, eli ajatuksen nopeaa reagointia kuljettajan kaasujalan komentoon.
Eiköhän tämä tästä kun oppii autoyksilön tavoille
Kävin hakemassa Galaxy Grey Metallic-väriä kynsilakkapurkin Civiciin, niin pääsee paikkailemaan pahimmat, ehkäpä huomenna, sen jälkeen vissiin vähän viilenee ja sen verran, ettei oikein viitsi maalailla.
Päivän ajelut vajaat 40 km neljän pysähdyksen taktiikalla, keskikulutus jäi 5.2 litraan, ei huono, koska ajoin kaupungissa ympäriinsä ja parkkipaikkaakin piti etsiä. Vähälä menee, toki lämpöäkin oli ihan kivasti ulkoilmassa. Tämä auto hieman hillitsee nopeuksia, laatikko näyttää pykältävän 7.vaihteelle n. 73 km/h nopeudessa, silloin kierrokset laskevat niin alas, että mukaan tulee Superbistakin tuttu jyristely, jos joutuu vähänkin vedättämään, josta en tykkää. Kun pysyttelee tuon mittarinopeuden alapuolella, on näytössä D6 jolloin ei jyristele. Hybridimäinen ajotyyli korostuu tällä, koska kevyellä kaasulla rullailee hienosti, mutta jos pitää vetoa päällä, niin yleensä käyttää niin isoa vaihdetta, että jyristää jos joutuu vedättämään. Tietyllä tyylillä nuo kaksoiskytkimen inhottavuudet pystyy aika hyvin eliminoimaan.
Vaihteisto on tosiaan parempi kuin pelkäsin, mutta kyllä siinä nuo tuontyyppisen perisynnit ovat läsnä. Kaista-avustin tästä tulee painettua pois aina käynnistäessä kuten Konastakin, ärsyttävä ohjailija, minä ajan itse autoani, kiitos. Mutta se suurin turhake tässä tietenkin on, jota ei sähköautossa ole, eli hemmetin start/stop. Vaarallinen ominaisuus. Sitä ei tietääkseni saa disabloitua kokonaan, joten joka kerta kun käynnistää auton pitää opetella painamaan toisella kädella nappulaa, joka ottaa tuon pois toiminnasta.
Esimerkki: Unohdin painaa nappulaa lähtiessäni marketin pihalta, olin liittymässä liikenteeseen ja katsoin että tuohon väliin mahtuu hyvin, painoin kaasua, jolloin auto käynnistyi kun oli huomaamattani start/stopilla sammunut, sitten vasta lähti liikenteeseen ja siinäkin toki pieni viive, kun laatikko mietti vähän aikaa. Meinasi tulla kiire. Täytyy nyt yrittää muistaa, että Konan miettimätön reagointi jäi eilen autoliikkeeseen ja tilalle tuli jotain ihan muuta. Sitä tässä varmaan eniten tulen kaipaamaan Konasta, eli ajatuksen nopeaa reagointia kuljettajan kaasujalan komentoon.
Eiköhän tämä tästä kun oppii autoyksilön tavoille
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei ole Kia E-Soulin osatkaan halpoja. Navigaattori maksaa 167000kr.
https://www.vibilagare.se/nyheter/prisc ... 000-kronor
https://www.vibilagare.se/nyheter/prisc ... 000-kronor
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hinta/laatu/varustelusuhde hyvin kohdallaan tuossa uudessa i20:ssa.
Perheen ajossa ollut nyt syyskuun puolivälistä samanlainen Polar White -värinen papatin. Mittarissa 10500km. Tuli vertailtua muitakin vaihtoehtoja, mutta tässähän on vakiona jo aivan lyömättömät varusteet muihin. Eikä 5v takuu tietysti haittaa yhtään.
Matka-ajossa kesäkelillä pääsee 4.5-4.7L/100km lukemiin, joka pitää yllättävän hyvin paikkaansa. Talvella noin puoli litraa enemmän. Mikään lämpölaitos tämä ei toki talvella ole, ja maskin suojat on olleet käytössä koko talvirengaskauden.
Ajettavuus mielestäni pikkuautoksi todella hyvä, ja tehoa on omiin tarpeisiin aivan riittävästi. Sanoisin jopa että muutama vuosi sitten GT-merkki olisi ollut ihan oikeutettu yhtä pirteästi liikkuvaan.
Talvirenkaina Nokian Hakkapeliitta 9:t. ja pitkään käytiin vaimon kanssa keskustelua että laitetaanko kitkat, vai nastat. Tiesin jo kokemuksella että nastarenkaat huutaa tämän verran eristetyssä kuin sirkkelin terät, mutta hyvinhän tuohon tottui..
Lisävarusteita ei pystynyt juuri valitsemaan, sillä mieluinen auto oli jo valmiiksi tilausputkessa liikkeen showroomiin, ja saatiin napattua sieltä mieluinen. 4kk odottelu riitti tässä tapauksessa.
Onneksi aasialaisten tyyliin luovutusvarustelun yhteydessä tapahtuva lisävarustelista on kohtalaisen pitkä, ja käsistähän se lähti, kuten kuvista voi päätellä. Lähes kaikki tuli tilattua irroitettavaa koukkua ja pyörätelinettä myöten. Roiskeläpät tuli heti kuvien jälkeen. Sisälle riitti jalkatilojen tunnelmavalaistus, käännettävä tavaratilan matto, kromiset kynnyslistat, ja velourmattosarja.
Ajellaan ja ihmetellään, toistaiseksi ei moitteita.
Perheen ajossa ollut nyt syyskuun puolivälistä samanlainen Polar White -värinen papatin. Mittarissa 10500km. Tuli vertailtua muitakin vaihtoehtoja, mutta tässähän on vakiona jo aivan lyömättömät varusteet muihin. Eikä 5v takuu tietysti haittaa yhtään.
Matka-ajossa kesäkelillä pääsee 4.5-4.7L/100km lukemiin, joka pitää yllättävän hyvin paikkaansa. Talvella noin puoli litraa enemmän. Mikään lämpölaitos tämä ei toki talvella ole, ja maskin suojat on olleet käytössä koko talvirengaskauden.
Ajettavuus mielestäni pikkuautoksi todella hyvä, ja tehoa on omiin tarpeisiin aivan riittävästi. Sanoisin jopa että muutama vuosi sitten GT-merkki olisi ollut ihan oikeutettu yhtä pirteästi liikkuvaan.
Talvirenkaina Nokian Hakkapeliitta 9:t. ja pitkään käytiin vaimon kanssa keskustelua että laitetaanko kitkat, vai nastat. Tiesin jo kokemuksella että nastarenkaat huutaa tämän verran eristetyssä kuin sirkkelin terät, mutta hyvinhän tuohon tottui..
Lisävarusteita ei pystynyt juuri valitsemaan, sillä mieluinen auto oli jo valmiiksi tilausputkessa liikkeen showroomiin, ja saatiin napattua sieltä mieluinen. 4kk odottelu riitti tässä tapauksessa.
Onneksi aasialaisten tyyliin luovutusvarustelun yhteydessä tapahtuva lisävarustelista on kohtalaisen pitkä, ja käsistähän se lähti, kuten kuvista voi päätellä. Lähes kaikki tuli tilattua irroitettavaa koukkua ja pyörätelinettä myöten. Roiskeläpät tuli heti kuvien jälkeen. Sisälle riitti jalkatilojen tunnelmavalaistus, käännettävä tavaratilan matto, kromiset kynnyslistat, ja velourmattosarja.
Ajellaan ja ihmetellään, toistaiseksi ei moitteita.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
...joten otit efektiä korostamaan Nokialaiset, jotka ovat tunnettuja äänestään? No, kai sillä saa sitkeän kumppaninkin kyllästymään nastameluun.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Kappas, kohtalotoveri ! Hienoa, että joku muukin jakaa tätä taakkaa Siellä on tosiaan lähtenyt homma lapasesta, bongaan kuvasta myös kromisen pakoputken pään joka näkyy katselijalle, toisin kuin vakion nöyrästi puskurin kätköissä kumartava peltinen. Ohhoh !
Tänään ei tullut autoilla ajettua kuin i20 tallista pois ja talliin ja Civic talliin ja tallista pois. Oli Civicin rassauspäivä. Käytännössä siis hiontaa, maalausta ja suojausta. Tuli hoidettua kaikki mitä pitkin, eli takalokasuojien kaaret,alahelmat, kaikki ovet ja lopuksi vielä eturoiskeläppien taustat. Se on jännä, mistä näitä sanomisen paikkoja oikein tulee. Oikean takaoven kynnyksessä oli ihme rupea maalipinnan alla sen verran, että katsoin parhaimmaksi hioa ne pois. Dremeliin 30000 kiekkaa ja hyvä tulee, on se kätevä laite. Pohjamaali ja omaa väriä päälle, tuskin tarvitsee enää miettiä tuotakaan.
Kun sain mainitut tehtyä, niin päätin vielä kurkata sen takakontin pohjan, mistä katsuri oli maininnut. En jaksanut naapuria vaivata, joten kaivelin appiukon tekemät rampit esiin ja nostin peräpäätä sen verran, että pääsi operoimaan.
Toden totta, pohja oli muuten oikein hyvän näköinen, takakontin pohjassa ja sen ympäristössä oli jonkun verran pintaruostetta. Minähän länttäsin pohjaan ja palkkien sisään niin paljon tavaraa, että vaikka koko auto ruostuisi ympäriltä, niin tuo kohta ei ruostu. Muutama puteli hupeni ja koko ukko oli yltä päältä sotkussa, mutta mitä siitä. Kuvassa vielä viimeinen kierros tuoreena kuplimassa, siitä se asettui nätiksi tummaksi pinnaksi ja kuivuttuaan muodostaa vahamaisen, joustavan pinnan.
Jousissa ja iskareissa oli vielä tarrat tallella ja pakoputkikin näytti melko uudelta, merkki oli SANKEI, joka nopealla Googlailulla on ilmeisesti OEM-putki. Se näyttää olleen edellisen omistajan agenda, tähän on laitettu vain ensiasennuslaatua tai Hondan omalla leimalla varustettua osaa. En pidä sitä pahana.
Tänään homma meni vahingossa kuten silloin aikanaan suunnittelinkin, eli olin vielä kovaa päätä hiomassa toista takalokaria, kun poika kurkisti ovesta ja arveli, että näyttää olevan kesken, kun pitäisi punttisalille lähteä. Kun tässä piti olla ylimääräinen auto että saa aina yhtä kerrallaan pajoittaa rauhassa. Käskin ottamaan Mustan. Otti, ajoi 40 km ja auto toimi moitteitta. Huomenna illalla sitten selviää, nouseeko auton huutokauppahinta sellaiseksi, että siitä pitää luopua, vai jatketaanko sen kanssa touhuilua.
Se hyöty tästä auton kauppaamisesta on ollut, että olen saanut yhteydenottoja Hondamiehiltä, jotka ovat tarjonneet osaamistaan ja vinkkejä vian selvittämiseen periaatteella, ettei yhdenkään Accordin ongelmat vielä ole jääneet selvittämättä. Jos auto jää pihaan, niin seuraavan kerran kun vikavalot syttyvät, käyn luetuttamassa koodit marmorilla Mega-Autossa. Kuulemma Hondan oma testeri löytää sellaiset koodit, joita Boschit sun muut eivät löydä. Parikin vastaavaa väärä signaali -> vaihteisto limb-moodiin ongelmaa maailmalla on selvitetty Hondan omalla testerillä ja syypää yleensä joku parinkympin moduuli. Se tärkein ja yleisin, eli solenoidin vaihto on tehty. Mutta katsotaan, kuin käy.
Tänään ei tullut autoilla ajettua kuin i20 tallista pois ja talliin ja Civic talliin ja tallista pois. Oli Civicin rassauspäivä. Käytännössä siis hiontaa, maalausta ja suojausta. Tuli hoidettua kaikki mitä pitkin, eli takalokasuojien kaaret,alahelmat, kaikki ovet ja lopuksi vielä eturoiskeläppien taustat. Se on jännä, mistä näitä sanomisen paikkoja oikein tulee. Oikean takaoven kynnyksessä oli ihme rupea maalipinnan alla sen verran, että katsoin parhaimmaksi hioa ne pois. Dremeliin 30000 kiekkaa ja hyvä tulee, on se kätevä laite. Pohjamaali ja omaa väriä päälle, tuskin tarvitsee enää miettiä tuotakaan.
Kun sain mainitut tehtyä, niin päätin vielä kurkata sen takakontin pohjan, mistä katsuri oli maininnut. En jaksanut naapuria vaivata, joten kaivelin appiukon tekemät rampit esiin ja nostin peräpäätä sen verran, että pääsi operoimaan.
Toden totta, pohja oli muuten oikein hyvän näköinen, takakontin pohjassa ja sen ympäristössä oli jonkun verran pintaruostetta. Minähän länttäsin pohjaan ja palkkien sisään niin paljon tavaraa, että vaikka koko auto ruostuisi ympäriltä, niin tuo kohta ei ruostu. Muutama puteli hupeni ja koko ukko oli yltä päältä sotkussa, mutta mitä siitä. Kuvassa vielä viimeinen kierros tuoreena kuplimassa, siitä se asettui nätiksi tummaksi pinnaksi ja kuivuttuaan muodostaa vahamaisen, joustavan pinnan.
Jousissa ja iskareissa oli vielä tarrat tallella ja pakoputkikin näytti melko uudelta, merkki oli SANKEI, joka nopealla Googlailulla on ilmeisesti OEM-putki. Se näyttää olleen edellisen omistajan agenda, tähän on laitettu vain ensiasennuslaatua tai Hondan omalla leimalla varustettua osaa. En pidä sitä pahana.
Tänään homma meni vahingossa kuten silloin aikanaan suunnittelinkin, eli olin vielä kovaa päätä hiomassa toista takalokaria, kun poika kurkisti ovesta ja arveli, että näyttää olevan kesken, kun pitäisi punttisalille lähteä. Kun tässä piti olla ylimääräinen auto että saa aina yhtä kerrallaan pajoittaa rauhassa. Käskin ottamaan Mustan. Otti, ajoi 40 km ja auto toimi moitteitta. Huomenna illalla sitten selviää, nouseeko auton huutokauppahinta sellaiseksi, että siitä pitää luopua, vai jatketaanko sen kanssa touhuilua.
Se hyöty tästä auton kauppaamisesta on ollut, että olen saanut yhteydenottoja Hondamiehiltä, jotka ovat tarjonneet osaamistaan ja vinkkejä vian selvittämiseen periaatteella, ettei yhdenkään Accordin ongelmat vielä ole jääneet selvittämättä. Jos auto jää pihaan, niin seuraavan kerran kun vikavalot syttyvät, käyn luetuttamassa koodit marmorilla Mega-Autossa. Kuulemma Hondan oma testeri löytää sellaiset koodit, joita Boschit sun muut eivät löydä. Parikin vastaavaa väärä signaali -> vaihteisto limb-moodiin ongelmaa maailmalla on selvitetty Hondan omalla testerillä ja syypää yleensä joku parinkympin moduuli. Se tärkein ja yleisin, eli solenoidin vaihto on tehty. Mutta katsotaan, kuin käy.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Mullahan oli ensin yksityisliisarina ja sitten normirahoituksella 1.5v ja 52tkm (joista suurin osa ex-vaemon kilsoja) edellisen sukupolven i20 korotettuna, eli Active Cross 1.0 automaatti. Sekin yllätti ominaisuuksiltaan positiivisesti. Bensaa se vei n. 0.5l/100km enemmän. Varmaan juurikin sen verran, mitä korkeampi kori ja (mahdollisesti) vanhanaikaisempi tekniikka vaikutti.
Mutta voisin omiin vähäisiin ajoihin milloin tahansa moisen hankkia käytettynä.
Mutta onnittelu IC1970 jälleen kerran uudesta autosta. Silloin kun tuo korimalli oli juuri tullut, kävin sitä koeistumassa ja olihan se edelliseen sukupolveen melkoinen harppaus oikeastaan kaikessa. Muotoilussa, av-järjestelmässä ja jopa sisustan laatuvaikutelma oli selvästi parempi. Sama efekti muuten oli Rellun Captur mk1 vs mk2.
Mutta voisin omiin vähäisiin ajoihin milloin tahansa moisen hankkia käytettynä.
Mutta onnittelu IC1970 jälleen kerran uudesta autosta. Silloin kun tuo korimalli oli juuri tullut, kävin sitä koeistumassa ja olihan se edelliseen sukupolveen melkoinen harppaus oikeastaan kaikessa. Muotoilussa, av-järjestelmässä ja jopa sisustan laatuvaikutelma oli selvästi parempi. Sama efekti muuten oli Rellun Captur mk1 vs mk2.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Kiitos. Vaikka tässä vitsailenkin ja kipuilen downgreidauksen takia, niin kyseessä taitaa kuitenkin olla tuon pikkuautoluokan parhaimpia virityksiä, näin olen antanut itseni ymmärtää. Jos unohdan Konan ja vertailut siihen ja otan i20:n ihan omana autonaan, niin onhan se vakuuttava kokonaisuus, vaikea keksiä mitään negatiivista ajosta, varustelusta, tiloista, sellaisista asioista, joilla on jotain merkitystä.
Jäikö tämä toistaiseksi viimeiseksi uudeksi autoksi, riippuu ihan siitä, mitä ensi keväänä on tarjolla ja millä mielellä olen. Kunhan Mustan kuviot selviävät, niin arvatenkin etsiskelen jotain noin 90-luvun alun autoa tuohon laitettavaksi/museoitavaksi/fiilisteltäväksi. Ehkä tuo i20 nyt riittää käyttiksenä ja jos siitä päätän luopua enkä liisaa mitään uutta, niin otetaan sitten ensi keväänä hommaksi etsiä käyttis, nyt voisi olla aikakoneen vuoro, n. 30v päähän nykypäivästä.
Jäikö tämä toistaiseksi viimeiseksi uudeksi autoksi, riippuu ihan siitä, mitä ensi keväänä on tarjolla ja millä mielellä olen. Kunhan Mustan kuviot selviävät, niin arvatenkin etsiskelen jotain noin 90-luvun alun autoa tuohon laitettavaksi/museoitavaksi/fiilisteltäväksi. Ehkä tuo i20 nyt riittää käyttiksenä ja jos siitä päätän luopua enkä liisaa mitään uutta, niin otetaan sitten ensi keväänä hommaksi etsiä käyttis, nyt voisi olla aikakoneen vuoro, n. 30v päähän nykypäivästä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onkos sulla koskaan ollut muuten avoa? Onhan toi aika kuningashommia!
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^No just sun ketjuun kommentoin, ettei ole ollut, mutta viime vuonna kävi ekan kerran mielessä, että olisko tossa jotain itua. Täytyy miettiä. Olisi ainakin selkeä harrasteauto ja vain tietyillä keleillä, ainakin katto alhaalla, siis
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
On siinä itua. Chattiauto auki vaan!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla