98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Toimettomana nököttäneen 9-3n akku on ilmeisesti päässyt tyhjenemään tyystin, koska keskuslukitus ei reagoi millään tapaa. Ongelmasta tekee erityisen harmillisen sekin, että mikään lukko ei tunnu reagoivan avaimeen millään tapaa. Takapaksin ja pelkääjän puolen lukot pyörivät, mutta mitään ei tapahdu. Kuskin puolen lukko ei pyöri kertakaikkiaan mihinkään suuntaan, käsin ainakaan vääntämällä. Olen pösöttänyt joka lukkoon lukkoöljyä muhimaan, mutta mitään erityisempää muutosta en ole havainnut.
Kuinka pääsisin autoon sisään, tai vaihtoehtoisesti koneistoon käsiksi ilman, että mitään tarvitsisi rikkoa?
Kiitoksia jo etukäteen.
Kuinka pääsisin autoon sisään, tai vaihtoehtoisesti koneistoon käsiksi ilman, että mitään tarvitsisi rikkoa?
Kiitoksia jo etukäteen.
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Saatko järjestettyä pääsyn auton alle? Sieltä voisi onnistua jännitteen syöttäminen startin tai laturin plus-navalle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Perävaunun pistokkeesta voi kanssa ladata.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Vähän heikkoa on.jus kirjoitti:Saatko järjestettyä pääsyn auton alle? Sieltä voisi onnistua jännitteen syöttäminen startin tai laturin plus-navalle.
Peräkoukun? Täytynee koittaa. Tota... millä ja kuinka lataisin? Mulle saa selittää kun 5-vuotiaalle. Ymmärrys autojen sielunelämästä kun on about 5-vuotiaan tasolla. Auto on parkissa taloyhtion suurehkolla parkkipaikalla(ei tolppa.)Tonnari88 kirjoitti:Perävaunun pistokkeesta voi kanssa ladata.
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Tavallisella akkulaturilla. Sieltä pistokkeesta menee virta akulle asti. Netistä katsot pistokkeen (luultavasti 7-napainen) kytkentäkaavion tai joku osaava mittaa yleismittarilla oikeat johdot.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
lisää ideoita miten sähköä voi syöttää:
viewtopic.php?f=13&t=141586
viewtopic.php?f=13&t=141586
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Tässä yrittänyt pähkäillä, mistähän pinnistä menisi virrat akulle asti. Todella vanhoissa kytkennöissä oli jatkuva virta nykyisen takasumuvalon tilalla. Tähän törmännyt viimeksi vm -90 auton kohdalla ja tuosta olisi periaatteessa voinut ladata.Tonnari88 kirjoitti:Tavallisella akkulaturilla. Sieltä pistokkeesta menee virta akulle asti. Netistä katsot pistokkeen (luultavasti 7-napainen) kytkentäkaavion tai joku osaava mittaa yleismittarilla oikeat johdot.
Nyt kun nykyisen 7-napaisen pistokkeen navat ovat kuitenkin maa, 2xvilkut, 2xtakavalot, jarruvalot ja takasumuvalo. Itselle ei tule mieleen, mikä noista pinneistä olisi yhteydessä akkuun kun auto on virrattomana ja vielä ovet lukossa ettei mitään katkaisijaa/jarrua pysty käyttämään.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Jouduin samaan tilanteeseen, kun valokatkaisin oli vahingossa jäänyt parkkivaloasentoon, ja parin päivän kuluttua akku oli tyhjä eikä kaukosäädin enää toiminut, auto on 9-3 OG vm. 2003. Olin painanut kaukosäädintä kaksi kertaa ovet lukitessani, niin että ne olivat takalukossa eivätkä auenneet avaimella. Yritin syöttää vetokoukun liittimen napojen kautta sähköä, mutta se taisi saman tien valua parkkivaloihin. Lopulta nostin hallitunkilla keulaa sen verran, että pääsin ryömimään alle (pukit varmistuksena) ja kiinnittämään akkulaturin hauenleuan starttimoottorin napaan, josta johto menee suoraan akkuun. Se tepsi heti, ja kaukosäädin napsautti lukot auki.
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
jos tolppa kaukana, niin noillakin saa sähköä:
esim:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... gI58fD_BwE
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... gJOqvD_BwE
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Vielä ei sellaista autoa ole tullut vastaan, jota en olis saanut rautalankakoukulla ikkunan välistä avattua. Saabeista tosin vain tonnari ja og-satku kokeiltu. Mutta vastaisen varalle vois virittää konepellin lukosta lisävaijerin johonkin huomaamattomaan paikkaan.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Takalukosta ei aukea vaikka istuisit auton sisällä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Oli pakko ihan uteliaisuudesta käydä kurkkimassa omaani. Jos sulla ei oo konepelti ihan älyttömän tiukkaan säädetty, jos saat esim jollakin kiilalla kammettua kuskinpuoleista nurkkaa ylös, niin sopivasti väännetyllä koukulla pääset konepellin lukkoon käsiks. Lukkopellissä on keskellä kolo, johon sun pitäs tuo koukku saada, siitä näkyy suoraan se vipu johon vaijeri kiinnittyy. Ja sitten se kiila pois välistä, ettei vastusta liikaa, ja sitten vaan nykäisy ja toivoo parasta. Tai jos haluat uhrata kuskin puolen vilkun, niin sitten melkeinpä jo näet vaijerin ... siitä vaipasta kun vaan vetää voimalla, niin aukeaa.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: 98 vm. 9-3 akku loppu ja ovet lukossa. Apuva!
Tämä toki totta. Juuri siksi, jos auto jää seisomaan, tai lukkopesän toiminnasta ei ole varmuutta, niin sitä takalukkoa ei pitäisi missään nimessä käyttää. Kaiken varalta mun autosta puuttuu kuskin oven lukkopesäsästä kaikki haitat, se kyllä aukeaa
Mutta alkuperäiselle kysyjälle vielä. Jos tosiaan et auton alle pääse antamaan virtaa aiempien neuvojen mukaan, niin vielä tarkasti tänä aamuna oliko mun muistikuva oikea, ja olihan se. Jos uhraat sen kuskin puolen vilkun, joka ei ole kallis, niin pääset konepellin vaijeriin käsiksi. Ihan moottoritilan puolelta kokeilin eilen, ja kun vaipasta venyttää niin lukko kyllä liikkuu. Ja sittenhän pääsetkin jo antamaan apuvirtaa.
'01 9-3 2.0 turbo