Tilattu auto ja keskeiset lisävarusteet:
- moottorina perustason 300 eli 245hv ja reilu 500nm, 0-100 noin 7sek, takaveto
- premium-paketti, sisältää kahden aiemman paketin varusteet
- avustinpaketti plus
- säilytystila keskikonsolissa (

)
- sähköinen takaluukku
- keyless go
- 64-värin sisävalaistus, aktiivinen (

)
- pysäköintipaketti, 360-kamera ja pysäköntiavustin
- MBUX lisätty todellisuus naviin
- Digital light -ajovalot projektiotoiminnolla
- Airmatic-ilmajousitus
- Burmester-äänentoisto
- akustiikkamukavuuspaketti
- Guard 360 varashälytin plus
- tuuletus etuistuimissa
- lisä-USB-pistokkeita, puhelinvarustus, yhteys ulkoantenniin
- nahalliset muistipenkit
- Energizing-paketti, hajusteet (

)
- talvirenkaat
Viime vuoden loppukesällä se ajatus sitten lähti. Bensan hinta hipoi 2,5e/l ja oman kaluston käytännön keskikulutus alkoi yhdellätoista
Koeajossa EQA ja EQE. Tykästyin äkkiseltään enemmän A:han mutta sen tilauskirjat pistettiin kiinni (nyt taas auki). EQE:stä jäi vähän keskeneräinen fiilis, mutta rankkaa testiraporttien selailua, niin lopulta pistin tilauksen. Varusteita vielä tarkensin (lisäsin) syksyn mittaan.
Ehkä eniten E:essä mietitytti, kun se kuvissa näytti jotenkin nysältä, korkeahkolta ja sellainen suippo keula. Mutta, kun liikenteessä alkoi näkymään, niin tämä ajatus liukeni.
Ja mittasuhteet hämäävät, pituutta on muutama sentti vailla 5m, leveyttä vähän vajaa 2m ja akseliväli 3,12m. Takapyörät ovat kyllä omaan silmään aika takapäässä.
Väriksi tilasin punaisen, mutta myöhemmin ilmoitettiin, ettei sitä toimiteta enää. Aattelin, että no back to black, joten väriksi valikoitui sodaliitin sininen. Näyttää paremmalta kuin ajattelinkaan.
Moottorin sijasta tällä kertaa panostin varusteisiin ja ensituntuman perusteella se oli hyvä valinta. Tämäkin liikkuu mukavasti ja noita 4-5sek sataseen laitteita on ollut ja yksi vielä talliinkin jää. Nelivedon puutetta saatan jäädä lumisena etelän talvena kaipaamaan, siksi nastat.
Varusteissa maksimoin hiljaisuuden ja äänentoiston. Se kannatti. Äänentoisto on erinomainen. Auton äänet ajossa ovat melko hiljaiset, mutta ei tämä äänetön ole, noin luokkaa S500 vuodelta 2012, kun kasia ei kurmuuttanut. Ja sehän on sanottu, että rengasäänet muuten hiljaisessa sähköautossa korostuvat.
Auto on ennen kaikkea vaivaton ajaa, aavemaisen hiljaa liikkeelle ja nopeutta tulee kuin huomaamatta. Ohjaus on sopivan tunnokas ja regenerointi hyvin säädettävissä. Perusjarrut tuntuvat hyvin tunnokkailta.
Takakontti on pieni, reilu 400l, mutta sentään selkeän muotoinen. Terveiset jkuisma. Takapenkit kääntyvät kolmessa osassa. Ja just tuo perhanan kissanluukku-asetelma, aukeisi edes lasi mukana! Tämä on tähän asti selkein puute ja kehnous tässä laitteessa. Eilen vanhemman polven ex-saabistia moikatessa mukana olivat kaksi latauskaapelipussukkaa ja reppu, missä vaihtokalsarit, niin tuntui että oli puolillaan. Ei vararengasta, täyttöpullo ja kompressori välipohjan alla.
Ja kuten Rommitommi totesi, sisusta on upea

Materiaalit tuntuvat hyvältä sormiin, kaikki toimii loogisesti ja livakasti. Hyviä sisäkuvia ei ole tullut otettua, laitan niitä jossain vaiheessa.
Mercedes me -äppi on monipuolinen ja ainakin tähän asti toiminut moitteetta.
Voin kertoilla myöhemmin lisää.
Muutama kuva:
Jotta ei totuus unohtuisi,

Malmin kentällä perjantaina 2.6.
Ensimmäinen lataus Nummelassa seuraavin tuloksin:
Tähän kuuluu eka vuosi maksutta paketti L:
Asema oli 100kW, samassa pöntössä ei muita. Lataus pysyi tuon noin 40 %- 80 % välin noin 80-90kW. Teoriassa tämä ottaa vastaan 170kW teholla eli tästä noin tuplat pitäisi olla mahdollinen.
Tyylisisarukset, pikkuveljen CLA 250.