Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
^näkyy, edellisten viestien kuvat ei näy mulla, ATK ja Firefox...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
Noniin hyvä, liitin nyt kuvat samanlain miten tämän viimeisimmän ja nyt pitäisi kuvien näkyä,

Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
eipä näy
öljypohja jutussa olevat kuvat.
edge selaimella
muut näkyy kyllä
öljypohja jutussa olevat kuvat.
edge selaimella
muut näkyy kyllä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
Joo hyvä huomio, ne kuvat muistin jälkeenpäin että on eri kautta laitettu mutta töissä en kerennyt niitä korjaamaan, korjailen tässä kohtapuoli

Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
Nyt näkyy mullaki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
Tulipa tuossa Keskiviikkona pientä ehostusta tehtyä, maalasin roiskeläppien saab tekstit uusiksi kun oli jo 90% kulunut entinen valkoinen väri pois, samalla muistin että jemmassa on tummennuskalvoa niin sekin pääsi nyt takalasia koristamaan

Sitten kyllä kävi jänniä tuossa viimeiltana, isolla tiellä kun oli sulaa että miten se saappi pelaa, muutamat vedot siinä otin ja hyvin pelasi, sitten vielä kerran aattelin ja aikalailla täysvedossa vitosella ahdot jotain 0,8-0,9 barin luokkaa nytkähti ehkä vähän ja kierrokset kävi alhaalla ja samalla todella outo ääni ihan kuin sekunnin ajan olis jotkut palikat hanganeet toisiaan tai no ääntä on todella vaikea kuvailla näin jälkeenpäin tai sitten oli enemmän kräksäyksen kuuloinen sekä ääni oli lyhyt ja suhteellisen hyvin kuultava, ekaksi ajattelin että einyt jumaliste mitä nyt, auto pysyi käynnissä ja samalla sekunnilla vaihde vapaalle, sitten aloin ihmettelemään kierrosluku mittaria kun heijasi 1500-2000 rpm välillä, rullasin viereiselle pysäkille ja konepelti auki kierrokset edelleen samaa luokkaa.
Katsoin että jaahas tyhjäkäyntimoottorista lähtevä kuvassa ylempi letku oli miltein irti tai tullut sieltä se holkki myös mukaan, vähän sitä ehdin hipelöidä ja sitten irtosi kokonaan sitten sammui, letku holkkineen takaisin reikään löysästi ja käyntiin, aivan normaalisti kävi ja ei mitään extra ääniäkään kuulunut, mietin vain että onko se letku vain niin voimalla sitten pulahtanut irti että omituinen ääni tuli siitä vai joku muu paikka joka äänsi kun kierrokset taisivat käydä aika alhaalla sinä hetkenä kun nykäisi. Mitään muuta ihmeellistä ei kyllä sitten näyttänyt tapahtuvan, muutakuin että jo pienillä ahdoilla rupeaa suhinaa kuulumaan konehuoneesta, varmaan tuosta letkusta kun se kaasuläpän puolella oleva holkki tosijaan lähti irti
Ja on löysästi paikallaan, millähän tuon korjaisi? Varmaan väliaikaisesti pitää teippiä kietoa holkin ympärille että pysyisi paremmin kiinni?


Sitten kyllä kävi jänniä tuossa viimeiltana, isolla tiellä kun oli sulaa että miten se saappi pelaa, muutamat vedot siinä otin ja hyvin pelasi, sitten vielä kerran aattelin ja aikalailla täysvedossa vitosella ahdot jotain 0,8-0,9 barin luokkaa nytkähti ehkä vähän ja kierrokset kävi alhaalla ja samalla todella outo ääni ihan kuin sekunnin ajan olis jotkut palikat hanganeet toisiaan tai no ääntä on todella vaikea kuvailla näin jälkeenpäin tai sitten oli enemmän kräksäyksen kuuloinen sekä ääni oli lyhyt ja suhteellisen hyvin kuultava, ekaksi ajattelin että einyt jumaliste mitä nyt, auto pysyi käynnissä ja samalla sekunnilla vaihde vapaalle, sitten aloin ihmettelemään kierrosluku mittaria kun heijasi 1500-2000 rpm välillä, rullasin viereiselle pysäkille ja konepelti auki kierrokset edelleen samaa luokkaa.

Katsoin että jaahas tyhjäkäyntimoottorista lähtevä kuvassa ylempi letku oli miltein irti tai tullut sieltä se holkki myös mukaan, vähän sitä ehdin hipelöidä ja sitten irtosi kokonaan sitten sammui, letku holkkineen takaisin reikään löysästi ja käyntiin, aivan normaalisti kävi ja ei mitään extra ääniäkään kuulunut, mietin vain että onko se letku vain niin voimalla sitten pulahtanut irti että omituinen ääni tuli siitä vai joku muu paikka joka äänsi kun kierrokset taisivat käydä aika alhaalla sinä hetkenä kun nykäisi. Mitään muuta ihmeellistä ei kyllä sitten näyttänyt tapahtuvan, muutakuin että jo pienillä ahdoilla rupeaa suhinaa kuulumaan konehuoneesta, varmaan tuosta letkusta kun se kaasuläpän puolella oleva holkki tosijaan lähti irti


Ja on löysästi paikallaan, millähän tuon korjaisi? Varmaan väliaikaisesti pitää teippiä kietoa holkin ympärille että pysyisi paremmin kiinni?
Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä. Nyt myös mukana T16 satku
Doddii, nyt ei oo tullu pitkään aikaan tänne laitettua mitään, 9000 vetari yms tuli vaihdettua kun oli jo niin kulahtanut, Satkukin hyvin pelannut, mutta nyt se kyllä jää pidemmälle tauolle, ei sentään eläkkeelle vielä vaikka olisi se kyllä aika nykyisellä kunnolla
Rupesin siis tosissani ruosteita tonkimaan, varsinkin keulasta sitä kyllä löytää tässä yksilössä. Siinäpä kuva ennen tonkimisia
ja siinäpä tähän väliin kuva ja pieni tarina Mummolan vanhasta käyttöratsusta, tämä on ollut nyt noin +10v seisonnassa 7v mummolan pihalla ja noin 4v sitten siirsimme papan metsään sora-alustalle ja pressukatokseen säilöön, rapiat 460tkm taulussa. Mutta nyt ajattelimme että on sekin aika kaivaa ulos, vaihdoin 10v vanhat öljyt+suod sekä tulpat, sitten käyntiin mutta hetkonen missä kytkin hirveän jäykkä ja poks, nesteet pihalle työsylinteristä, hommaa oli kyllä kaivaa roippeet pois nuissa olosuhteissa mutta onneksi se on suhteellisen helppoa näissä satkuissa varsinkin vapaastihengittävissä, sinäänsä hyvä että sylinteri oli niin jumissa että painoi paineasetelman lyttyyn ja sai paineasetelman kynsien väliin jotain, takakontissa oli vielä vanhat kiilahihnat niin siitä sopiva pätkä ja meisselillä survoin väliin, mutta nyt oli se ongelma että työsylinteri ei painunut pohjaan, irroitusöljyä ja kovaa ryskytystä rengasraudoilla niin sai vihdoin sen sen verran läjään että sai hilppeet vedettyä pois,
koska tarkoitus oli nyt vain saada tuo liikkumaan niin nuukana uudet tiivisteet työsylinteriin ja painelaakeri kun se meni vahingossa ruttuun irroittaessa.
Työsylinterin purkamisessa piti soveltaa ulosvetäjää ja hieman lämpöä koska se oli kuin yhtäpuuta,


Hiomapaperililla sitten hioin enimmät pois, sittenkun tuntui liikkuvan hyvin niin uudet tiivistet voideltuina paikalleen ja kasaan, pieni testilenkki ja kyllä nyt pelaa taas kytkin, se on nyt siellä siirtoa kotiin odottamassa mutta eiköhän se tämän kuukauden aikana sieltä liikutella.
Mutta nyt itse asiaan 900 joka mulla on nyt tossa kotipihassa eli ne mätä hommat, siinäpä nyt vaikka vähän kuvia jo korjatuista paikoista ja sitten vielä tulevista.
Edestä oikean pyöränkotelon lähistöltä aikalailla jo korjatut reijät.

Meinasi pientä ongelmaa olla hitsikoneessa tätä paikkaa tehessä mutta aivan hyvä siitä tuli


Tuostakin tuo avoin reikä jo tukittu, kaikesta ei kuvaa löydy
nämäkin reijät löytyi sattumalta kun puukolla koputtelin ympäriinsä, vähän aina levinneet sitten massan alla.
Mutta sittempä siirrytään kuskinpuolelle
puukolla naputtelin massat yms paskat niin eihän se koskaan hyvältä näytä

ja siis tätäkin on joskus jo korjattu, mutta selvästi ollut pelkkä laastari kun koko ratsupaikan sai puukolla revittyä irti pohjasta
tarkempi tutkailu jousenyläpässä oli vielä heppoisempi paikka paisari pois ja nonnih, pyöränkotelon puolelta koputtelua ja juuuh väähn massaa rapsutella pois ja sormilla lähti laput irti,
Saman tyylistä korjausta on toisellakin puolella havaittavissa, ei näin paha mutta kyllä sekin yläpää pitää paremmin tehdä. Tässä kohtaa jo aloin miettiä onko tässä mitään järkeä, paikattavaa kyllä löytyy muualtakin, mm kuskin helmasta, takaa, yms tämmöisiä pineiä paikkoja, mutta sittenkun alkaa jo paisumaan näin isoiksi
Mutta no vielä fixataan, intoa kyllä riittää
työmaata helpottaekseni päätin alkaa purkamaan keulasta kaiken, kun tuota pintaruostettakin löytyy konetilasta, siitä irroitus kuvia



Sitten lähti sisältä koko taulu, että sain helposti irroitettua raitisilmaboxin pois oikeanpuolen jousenyläpään edestä sekä pääsepähän tutkailemaan ruosteita tännekkin, ei onneksi hirveämmin löytynyt, vähän kuskinpuolen kynnyspalkin päältä ja lattiasta vähäsen


Tietenkin pitää yrittää muistaa se että vastahan nämä ovat käyttöautoja olleet miltein kaikki, ei siinä varmasti ole ollut aikaa ruveta itse kunnolla ruosteista korjaamaan/maksamaan maltaita kunnon työstä, titetysti harmi että muutaman vuoden välein paikkaa paikan päälle ja nyt ruoste jo karannut käsistä että pakko ruveta laajempiin korjauksiin tai romuksi. hohhoii tulipa pitkä teksti, toivottavasti saa selvää lukea ja että kuvat näkyvät, siitäkin jo hetki kun viimeksi laitellut niitä niin meinannut unohtua , Mutta pitääpää tarinoida lisää kun saa paikkailtua, vetarintunneliin on ainakin tulossa korjauspala, vähän alkaa jo aika loppumaan kesken tältä vuodelta kun heinäkuussa on inttiin lähtö mutta onneksi on nyt töistä 3-4vk kesälomaa niin saa saappia laitella




Työsylinterin purkamisessa piti soveltaa ulosvetäjää ja hieman lämpöä koska se oli kuin yhtäpuuta,


Hiomapaperililla sitten hioin enimmät pois, sittenkun tuntui liikkuvan hyvin niin uudet tiivistet voideltuina paikalleen ja kasaan, pieni testilenkki ja kyllä nyt pelaa taas kytkin, se on nyt siellä siirtoa kotiin odottamassa mutta eiköhän se tämän kuukauden aikana sieltä liikutella.
Mutta nyt itse asiaan 900 joka mulla on nyt tossa kotipihassa eli ne mätä hommat, siinäpä nyt vaikka vähän kuvia jo korjatuista paikoista ja sitten vielä tulevista.


Edestä oikean pyöränkotelon lähistöltä aikalailla jo korjatut reijät.






Mutta sittempä siirrytään kuskinpuolelle




tarkempi tutkailu jousenyläpässä oli vielä heppoisempi paikka paisari pois ja nonnih, pyöränkotelon puolelta koputtelua ja juuuh väähn massaa rapsutella pois ja sormilla lähti laput irti,







Sitten lähti sisältä koko taulu, että sain helposti irroitettua raitisilmaboxin pois oikeanpuolen jousenyläpään edestä sekä pääsepähän tutkailemaan ruosteita tännekkin, ei onneksi hirveämmin löytynyt, vähän kuskinpuolen kynnyspalkin päältä ja lattiasta vähäsen


Tietenkin pitää yrittää muistaa se että vastahan nämä ovat käyttöautoja olleet miltein kaikki, ei siinä varmasti ole ollut aikaa ruveta itse kunnolla ruosteista korjaamaan/maksamaan maltaita kunnon työstä, titetysti harmi että muutaman vuoden välein paikkaa paikan päälle ja nyt ruoste jo karannut käsistä että pakko ruveta laajempiin korjauksiin tai romuksi. hohhoii tulipa pitkä teksti, toivottavasti saa selvää lukea ja että kuvat näkyvät, siitäkin jo hetki kun viimeksi laitellut niitä niin meinannut unohtua , Mutta pitääpää tarinoida lisää kun saa paikkailtua, vetarintunneliin on ainakin tulossa korjauspala, vähän alkaa jo aika loppumaan kesken tältä vuodelta kun heinäkuussa on inttiin lähtö mutta onneksi on nyt töistä 3-4vk kesälomaa niin saa saappia laitella


Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Tänään rupesin nuita jousien yläpäitä rälläköimään,

Ja tämän oikeanpuolemmaisen sain jo hitsailtua, ei siitä kaunein tullut mutta menee käyttöpelissä

Kuskinpuoli onkin jo sitten onnttomampi



Saa aika paljon leikata mätää että saa edes terveeseen peltiin hitsattua kiinni

Ja tämän oikeanpuolemmaisen sain jo hitsailtua, ei siitä kaunein tullut mutta menee käyttöpelissä

Kuskinpuoli onkin jo sitten onnttomampi



Saa aika paljon leikata mätää että saa edes terveeseen peltiin hitsattua kiinni

Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
mutta hyvää työtä teet, hidasta se on, mutta parempi tehdä just kunnolla noi ruostehommat. 

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Pikkasen on ruostepeikko haukannu
Niin potilas oli -88 vuoden ja muutettu pystäriksi?
Vai orkkis pystäri ja muutettu turboks?
Ilmeisesti ässän tekniikka ku ei oo intercoolerii..
Edit. Varmaan kakkosvaihtoehto kun kromilistatki

Niin potilas oli -88 vuoden ja muutettu pystäriksi?
Vai orkkis pystäri ja muutettu turboks?
Ilmeisesti ässän tekniikka ku ei oo intercoolerii..
Edit. Varmaan kakkosvaihtoehto kun kromilistatki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
jep alkoi jo kolvikättä hiottamaan kun nä'ki makeaa reikää mitä pitäs migittää
mites hoitopala tuohon purkuautosta?
mites hoitopala tuohon purkuautosta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Juuri näin, pyrin poistamaan kaiken ruosteen sekä suojaamaan korjatut alueet ettei muutaman vuoden päästä joudu hitsaamaan


Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Hmm ihan varmuutta ei ole mistään, mutta muistaakseni sain käsityksen että olisi viimeisiä pystykeuloja,
Ja tekniikastakaan ei ole aivan varmuutta mutta turbo apc eli nakuanturi pitäisi olla silloin? mutta tästä en kyllä sitä löytänyt mutta kuskinpuolen lokasuojasta löytää kyllä sen apc venttiilin? johon tulee liittin ja letkun lähtöjä yms. Ahtoja nostettu 0,9bar ja löytyy erillinen "turbo ruuvi" jolla voi sitäkin säätää eli itse nyt veikkaan että varmaan riisuttu nakutus tunnistus pois, "virittäessä" ja kahtottu seosmittarilla ettei laihalle yms mene, seosmittaria ei tällähetkellä ole kun sen pois ottamalla sain ihan hyvin hinnan alennusta, varmaan jossainkohtaa sekin ostella itse ja intercooleri on myös tarkoitus jossain välissä hommata
Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Tuon jousen yläpään migittelin jo umpeen hieman ehkä palapeli siitä nyt kyllä kieltämättä tuli mutta menkööt näin

Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Re: Ysitonninen käyttöpelinä ja projekti satku
Eli jousen yläpään teko, tässä nyt mallailen että tuleeko tuo paisarin kiinnike rauta jokseenkin kohdalleen

Tuossa yläpuoli hitsailtu
sitten vielä alhaalta päin

joutaa vielä vähän viimeistelemään reunoja ennen maalausta
melkoinen palapeli tosijaan mutta näillä välineillä, viilapenkki, vasara, lukkopihdit, rautasakset
niin ihan hyvä

kuskinpuolella samoissa paikoissa paikattavaa, kuin vänkärinpyöränkotelossa, vähän sitä ehdin jo aloittaa

Täytyy melkein hammastanko sekä kallistuksenvakaaja irroitella vielä että saa mahdollisimman hyvin tuon runkolevyn parsittua,

Tuossa yläpuoli hitsailtu


joutaa vielä vähän viimeistelemään reunoja ennen maalausta
melkoinen palapeli tosijaan mutta näillä välineillä, viilapenkki, vasara, lukkopihdit, rautasakset


kuskinpuolella samoissa paikoissa paikattavaa, kuin vänkärinpyöränkotelossa, vähän sitä ehdin jo aloittaa

Täytyy melkein hammastanko sekä kallistuksenvakaaja irroitella vielä että saa mahdollisimman hyvin tuon runkolevyn parsittua,
Saab 9000cs 2,0t 96vm
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D
Saab 900og t16 88vm projekti
Saab 900og i16 90vm projekti tämäkin :D