3 autoa ja 1 prätkän hakenut, joista viimeisimmän 5/2022. IBAN ja SWIFT myyjältä ja rahat simppelisti nettipankista. Kulu muistaakseni joitakin kymppejä. Itsellä POP pankki joten pari päivää mennyt että näkynyt myyjällä massit.
Tästä on noi 8 vuotta kun edellisen hain ja myyjällä (yksityinen) oli luottoa muhun sen verran että tein pankkisiirron. Auton paprut sain sitten kun maksu näkyi ja laitoin kilvet postilla tulemaan.
Yep, hyvä vaihtoehto tuo myös. Itse olen tullut tarrakilvillä eli sitä ennen käyttöönotto ilmoitus ja vakuutus päälle auton "runkonumeroa" vastaan. Jos ne del 1 ja del 2 paprut jää myyjälle panttaamaan kunnes on kilvet lähettänyt takaisin niin valokuvat kelpaa verottajan systeemiin, ei vaadi paperiversioita
Nyt on liike kyseessä käteinen ei ole vaihtoehto.
Niillä ei ollut rekisteripapereita valmiina, mutta tilasivat ja se on kunnossa. Kaikki muu on hyvin vaivatonta, mutta tuo rahan siirto vähän epävarma, mutta eiköhän se mene hyvin. Yhdeksi yöksi olen varautunut jäämään, mutta sen pidemmälle lomalle ei ole tarkoitus jäädä.
Just tollei.
Itellä oli joku 3-5 vuotta sitten tietty 9-3x kiikarissa. Sovittiin että tulen hakemaan ja maksan mitä pyytää jos on kuvatussa kunnossa. Suomesta käsin tehtiin pieni koesiirto ja katottiim kuin nopeasti menee. Lisäksi jaoin itsestäni tietoja kuten LinkedIn profiili , työpaikan nettisivut ja muuta luottamusta herättävää.
Paikan päällä katsastettiin tavara ja tehtiin paperityöt. Kauppahinta luokkaa karvan alle 10000e, ja siirto myyjän silmien alla. Rahat ei ihan heti menneet perille, mutta myyjä toivotteli hyvää matkaa. Hetken päästä tuli viesti että rahat on perillä. Taisi olla sunnuntai kaupantekopäivänä.
Niin ja siirtokilvet valmiiksi suomesta mukaan, että voit jättää kilvet, kun se niitä aina niin jännittää.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin ja siirtokilvet valmiiksi suomesta mukaan, että voit jättää kilvet, kun se niitä aina niin jännittää.
Mutta olikos niin että tarrakilpien käyttö alue on vain Suomi? Näin ainakin muistelen että satamassa ennen laivaan ajoa ne sai vaihtaa tai tulli alueella?
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Onkos kukaan viimeaikoina tuottanut autoa ruotsista? Mikä firma hoitaisi homman kunnialla kotiin ja jopa vastailisi viesteihin? Jos joku harrastajakin haluaa harrastaa korvausta vastaan niin saa huudella.
Saab 9-3 SC Vector -08 BioPower Stage 1
Ex Saab 9-5 Aero -00 BioPower Stage 1
Kappas, 8 vuotta sitten meinasin joutua vaikeuksiin kun ruotsin tuonnissa ei ollut vielä kilpiä ja vein auton saabantille huoltoon tallinnaan. Pysäyttivät heti satamassa ja sanoivat ettei puuha kilvet kelpaa. Kun kerroin että vien auton huoltoon antoivat luvan ajaa kuitenkin suoraan huoltoon ja takas laivaan. Olisko toi muuttunut jossain vaiheessa. Eivät puhuneet mitään silloin FIN tunnuksesta.
Onkohan mitään toivoa löytää tietoja ammoin 80-luvulla Ruotsista muuttoautona tuodun ajoneuvon tietoja? Ruotsin aikainen rekisterinumero ei ole tiedossa eli VIN-koodilla pitäisi yrittää. Auton rekisteröintipäivämääräksi on merkitty Suomeen kilvityksen päivämäärä mutta oikeasti auto on ainakin 3 vuotta vanhempi. Tämä alkuperäinen ensirekisteröinnin pvm olisi mukava tietää.
Nyt on liike kyseessä käteinen ei ole vaihtoehto.
Niillä ei ollut rekisteripapereita valmiina, mutta tilasivat ja se on kunnossa. Kaikki muu on hyvin vaivatonta, mutta tuo rahan siirto vähän epävarma, mutta eiköhän se mene hyvin. Yhdeksi yöksi olen varautunut jäämään, mutta sen pidemmälle lomalle ei ole tarkoitus jäädä.
Kas, se toimii myös VIN-koodilla, piti oikein kokeilla muutaman vanhan Blocketista löytyneen auton tiedoilla. Eihän sieltä tosin löytynyt minun auton tiedoilla mitään kun on poistunut Ruotsin rekisteristä jo kasarilla. Joku Ruotsin kansallisarkistoa vastaava vissiin ainoa toivo, mutta eipä se asia nyt niin tärkeä ole...