Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Joo nyt näkyy. Ehtottomasti kaikki hapan pelti pois ja uutta tilalle hitsaten. Ei tuota muuten saa kestämään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Kävin kysymässä eräältä korjaamolta arviota. Totesivat, että kaaret pitäisi vaihtaa kokonaan ja hinta olisi jotain 1500 euron luokkaa. Ihan niin paljon en viitsi tähän satsata. Tee-se-itse-ratkaisut eivät kuitenkaan onnistu minulta.
Onko joku vaihtanut kaaret kokonaan ja mihin hintaan?
Re: Nopeat kysymykset
Korjauspaloja saa useasta kaupasta. Tässä Skandixin: https://www.skandix.de/en/spare-parts/b ... t/1082753/
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Nopeat kysymykset
Korjauspala näyttää olevan vain 90€. Vaihtaisin vain niin pienen palan kuin tarpeellista. Mätä pois ja uusi pala hitsaten tilalle. Tuo on se helpoin ja edullisin osuus. Sitten pohjatyöt, maalaus ja sisälle kotelosuojat on se kalliimpi osuus.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos vinkeistä. Pitää kysellä vielä muista paikoista, mitä tuollainen ratkaisu tulisi maksamaan.
Re: Nopeat kysymykset
^älä ainakaan Ripatille eli Auto Eekoollle vie.
Ne "korjasivat" tai "olivat korjaavinaan" meidän auton samaiset ruostekohdat. Mutta niin alkoi ruostumaan korjausten kohdalta 1,5 vuoden jälkeen uudelleen. Sitten seuraava ja viimeinen niitti oli jarruputkien kanssa.
Näiden episodien jälkeen siirsin asiakkuuteni 220 km päähän. Tuli halvemmaksi vaika välimatkaa olikin.
Ne "korjasivat" tai "olivat korjaavinaan" meidän auton samaiset ruostekohdat. Mutta niin alkoi ruostumaan korjausten kohdalta 1,5 vuoden jälkeen uudelleen. Sitten seuraava ja viimeinen niitti oli jarruputkien kanssa.
Näiden episodien jälkeen siirsin asiakkuuteni 220 km päähän. Tuli halvemmaksi vaika välimatkaa olikin.
Re: Nopeat kysymykset
Sieltä en onneksi ole ehtinyt vielä kysyä. Muistatko mitä nuo korjaukset kustantivat?VKe kirjoitti: ↑Ti Heinä 04, 2023 21:12^älä ainakaan Ripatille eli Auto Eekoollle vie.
Ne "korjasivat" tai "olivat korjaavinaan" meidän auton samaiset ruostekohdat. Mutta niin alkoi ruostumaan korjausten kohdalta 1,5 vuoden jälkeen uudelleen. Sitten seuraava ja viimeinen niitti oli jarruputkien kanssa.
Näiden episodien jälkeen siirsin asiakkuuteni 220 km päähän. Tuli halvemmaksi vaika välimatkaa olikin.
Sain tänään uusien kaarien vaihdosta ja maalauksesta 4200 euron tarjouksen eräästä toisesta paikallisesta firmasta.
Re: Nopeat kysymykset
Mahtavaa ...kyllä kannattaa yli 4 tonnia pistää vanhan Saab ruoskan fiksaukseen
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nopeat kysymykset
Aivan älyvapaa "tarjous", miten joku edes kehtaa tommoista ehdottaa.
Juu, tsekkaan laskulta tuon hinnan vielä.
Re: Nopeat kysymykset
Jos auto on mieluisa ja haluaa pitää sen kunnossa ja ajella vielä pitkään niin miksei?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Nopeat kysymykset
Uusia ooppeleita saa kaupasta. Saappia ei kuitenkaan enää valmisteta, joten jos siitä tykkää niin siitä pitää pitää kiinni, katoava luonnonvara kun on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Voi kai sitä noinkin vittuilla saabistille päin naamaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Nopeat kysymykset
Kyllähän tuo hinta viittaa suoraan siihen, ettei ole edes halua tehdä.
Joku taitava "kyläseppä" varmaan hoitaa homman murto-osalla tuosta. Mikäli haluaa vielä säästää, niin maalauksen voi sitten tarvittaessa suoritaa vaikka itse, jos osaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)