Olen mahdollisesti laittamassa seuraavaksi autoksi vm. 1990 Saab 900:sta 16v koneella. Ajettu on jotain 400 tuhatta tasan tarkkaan, mitä tuollaisessa kannattais ottaa huomioon? Tyyppivikoja?
Auto on väriltään valkoinen. Entäs korista tarkastettavia kohtia ovien lisäksi?
Enpä oo huomannu bensan kulutuksessa eroa oliko kyseessä 95 tai 98. Saman verranhan se bensapumppu pumppaa ja palaakin samalla vauhdilla. Vähän alta ysin tuli talvirenkailla ku pohjosesta ajoin 95:l.
arnoldi kirjoitti:Saman verranhan se bensapumppu pumppaa ja palaakin samalla vauhdilla.
Ei ole ihan noin yksinkertaista, polttoainejärjestelmään kuuluu myös paluuputki, ja enin osa pumpun tuotosta menee takaisin tankkiin rankimpia kiihdytyksiä tai huippunopeuskaahaustilanteita lukuunottamatta. Pumpun tuotto ei ainakaan suoraan voi vaikuttaa kulutukseen, kunhan tuotto on riittävä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
arnoldi kirjoitti:Enpä oo huomannu bensan kulutuksessa eroa oliko kyseessä 95 tai 98. Saman verranhan se bensapumppu pumppaa ja palaakin samalla vauhdilla. Vähän alta ysin tuli talvirenkailla ku pohjosesta ajoin 95:l.
Tuo minun i16 vie noin 7 litraa normaalissa matka-ajossa talvikelillä 2 henkeä päällä + tavaraa. Käytän 98:a, en tiedä onko todellisuudessa mitään vaikutusta, mutta olen mitannut hieman isompia kulutuslukemia 95:lla ajaessa. Ja näin tuntuu tosiaan kulkevankin pirteämmin. Kaupungissa vie kyllä 10-11 litraa.