Yliaktiivinen puhallin?
Yliaktiivinen puhallin?
Mulla on syksyllä hankkimani vain 42tkm nyt ajettu vakio 93 turbo -01. Jäähdyttimen tuuletin tuntuu pyörivän aina kun auto seisoo tyhjäkäynnillä. En muista oliko talvikelillä tuota oiretta mutta minusta pyörii useammin kuin vanhoissa autoissani. Lämpömittarissa on kuitenkin viisari ihan keskellä että hyvä lämpö pitäisi olla. Onkohan puhaltimen anturissa vikaa?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
- Saab 9-3 2000
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Moi. Mulla tekee ihan samaa, tuntuu olevan ihan normaalia.
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Taitaa liittyä ilmastointilaitteeseen eli kuuluukin pyöriä. Koitappa ottaa ilmastointi pois päältä.
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Juu kiitos neuvosta. Koitetaan sitä. Se ilmastointi onkin ollut aika jatkuvasti päällä kun on aurinkoa riittänyt
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Muistaakseni moottorin lämpötila-anturi aiheuttaa tuota että flekti pyörii koko ajan
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Pyörii välillä jos ilmastointi päällä ja kompura pyörii.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Jos ac pois ja kokoajan pyörii silti niin kokeile onko ylävesiletku paineistettu kuumalla koneella. Jos ei ole niin paisarin korkki ei pidä painetta ja kone kuumuaa paljon helpommin sinne 100c lämpöön missä flekti kytkeytyy.
Paineistetun veden kiehumispistehän on kovempi.
Paineistetun veden kiehumispistehän on kovempi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Paineistetun veden kiehumispiste on suurempi mutta sadan asteen lämpötilaan saman määrä vettä lämpeää aivan yhtä nopeasti, oli se paineistettu tai ei.
Re: Yliaktiivinen puhallin?
Jaa a. En nyt tohon teoriaan sen enempää kommentoi, mutta mun femmassa kun paisarin korkki antautui (eli ei ollut painetta järjestelmässä) niin koneenlämmöt pyöri kesällä niin kaupungissa kun maantielläkin jatkuvasti siinä 97-100c, eli flekti jauhoi lähes kokoajan myös maantiellä. Vaihtoi korkin niin maantielämmöt asettu sinne 90c tuntumaan missä ne kuuluu ollakin.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470