Tarkoitus olisi vaihtaa -04 aerosta tuo 15t ahdin 19t ahtimeen ja hakea vähän lisää tehoa.Tähtäimessä n.300hp. Millaisia suuttimia suosittelette vaihdettavaksi? Käsittääkseni tuossa on nyt vakiosuuttimet paikoillaan.
Tarviiko vakio polttoainepumppua päivitellä paremmin tuottavaan?
Entä onko mitään muuta huomioitavaa ennen ohjelmointia?
Pakopuoli onkin jo kunnossa, 3" dp + 2.75" hirschin catback putkisto. Lisäksi välijäähy on hirschin alumiininen joka on käsittääkseni isompi kuin aeron vakio cooleri.
Aero td04-15t ---> td04-19t päivitys
Re: Aero td04-15t ---> td04-19t päivitys
Polttoainepumppu vähintään Walbro255/RXP251 tasoa oleva.
Suuttimet kerralla kuntoon Bosch EV14 957cc:lle löytyy hyviä softapohjia ja suutinmallinnuksia.
Tämmöiset muutokset saattavat vaatia softan hiomista, joten ei välttämättä ole "stage1" tyyppinen ohjlemointi, että softa sisään ja menoksi. Vaan voi yleensä joutua säätämään suutinmallinnusta, ahtopaineen säätöä yms. ja ohjelmoimaan useampaan kertaan koeajojen välissä, joten siihen kannattaa varautua.
Onko kyseessä automaatti vai manuaali?
Suuttimet kerralla kuntoon Bosch EV14 957cc:lle löytyy hyviä softapohjia ja suutinmallinnuksia.
Tämmöiset muutokset saattavat vaatia softan hiomista, joten ei välttämättä ole "stage1" tyyppinen ohjlemointi, että softa sisään ja menoksi. Vaan voi yleensä joutua säätämään suutinmallinnusta, ahtopaineen säätöä yms. ja ohjelmoimaan useampaan kertaan koeajojen välissä, joten siihen kannattaa varautua.
Onko kyseessä automaatti vai manuaali?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Aero td04-15t ---> td04-19t päivitys
Automaatti tuo on. Meneekös esim. Tuo walbron pumppu siihen vakioämpäriin?Pakari kirjoitti: ↑Ti Elo 01, 2023 09:37Polttoainepumppu vähintään Walbro255/RXP251 tasoa oleva.
Suuttimet kerralla kuntoon Bosch EV14 957cc:lle löytyy hyviä softapohjia ja suutinmallinnuksia.
Tämmöiset muutokset saattavat vaatia softan hiomista, joten ei välttämättä ole "stage1" tyyppinen ohjlemointi, että softa sisään ja menoksi. Vaan voi yleensä joutua säätämään suutinmallinnusta, ahtopaineen säätöä yms. ja ohjelmoimaan useampaan kertaan koeajojen välissä, joten siihen kannattaa varautua.
Onko kyseessä automaatti vai manuaali?
Re: Aero td04-15t ---> td04-19t päivitys
Menee.
Tuon 300hv saa sillä 15T ahtimellakin etanolilla ja saman 450Nm väännön minkä 5v automaatti käyttökokemusten mukaan kestää luotettavasti. Vai onko tarkoitus vain bensiinillä ajella?
19T spoolia on omien kokemusteni mukaan hieman haasteellista hallita. Omat softamuutokset/iteraatiot jouduin nimenomaan ahtopaineensäätökartan vuoksi tekemään useampaan kertaan, ettei väännöt piikkaa yli tavoitellun. Ja samalla toki hioin suutinmallinnusta koska ohjelmaa piti ajaa purkkiin useampaan kertaan.
Tuon 300hv saa sillä 15T ahtimellakin etanolilla ja saman 450Nm väännön minkä 5v automaatti käyttökokemusten mukaan kestää luotettavasti. Vai onko tarkoitus vain bensiinillä ajella?
19T spoolia on omien kokemusteni mukaan hieman haasteellista hallita. Omat softamuutokset/iteraatiot jouduin nimenomaan ahtopaineensäätökartan vuoksi tekemään useampaan kertaan, ettei väännöt piikkaa yli tavoitellun. Ja samalla toki hioin suutinmallinnusta koska ohjelmaa piti ajaa purkkiin useampaan kertaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Aero td04-15t ---> td04-19t päivitys
Suurimman osan ajasta tosiaan tulee bensalla ajettua kun kotikylästä ei e85:sta saa. Säännöllisen epäsäännöllisesti ajelen etanolilla kun tulee naapuripitäjässä käyntiä ja siellä tankkaan e85.Pakari kirjoitti: ↑Ti Elo 01, 2023 09:48Menee.
Tuon 300hv saa sillä 15T ahtimellakin etanolilla ja saman 450Nm väännön minkä 5v automaatti käyttökokemusten mukaan kestää luotettavasti. Vai onko tarkoitus vain bensiinillä ajella?
19T spoolia on omien kokemusteni mukaan hieman haasteellista hallita. Omat softamuutokset/iteraatiot jouduin nimenomaan ahtopaineensäätökartan vuoksi tekemään useampaan kertaan, ettei väännöt piikkaa yli tavoitellun. Ja samalla toki hioin suutinmallinnusta koska ohjelmaa piti ajaa purkkiin useampaan kertaan.