Turbon päivitys
Turbon päivitys
Potilaana biopower automaatti femma (2.3t, 185hv automaatti). Garretin ahdin valskaa öljyä ja ajatuksena olisi mitsun 15t vaihtaa tilalle, olisiko klubilaisilla tietoa että onko auto ohjelmoitava uudestaan jos vaihtaa tuon nimenomaisen ahtimen alkuperäisen tilalle vaikka tehoja ei olisi tavoitteena lisätä. Niin paljon lukenut noista saabeissa käytetyistä garrett ahtimista huonoa että kovin mieluusti en uutta samanlaista vaihtaisi.
Re: Turbon päivitys
Ohjelmoinnista noihin en osaa sanoa, vaan eiköhän tuore/uusi/rempattu/klooni Garretti toimi tarpeeksi pitkään ja jos tehonlisäys ei ole mielessä. Enemmän katsoisin hintaa ja saatavuutta noiden Mitsu vs Garrett kanssa.Niin paljon lukenut noista saabeissa käytetyistä garrett ahtimista huonoa että kovin mieluusti en uutta samanlaista vaihtaisi.
Nämä pari Garretit mitä täällä ollut/on hieman pienempi huoli näissä, muutakin "huoltotoimepidettä" nämä vanhat, tarvitsee.
Ref. viewtopic.php?f=28&t=136256
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Ei ole pakko softaa päivittää, toimii kyllä. Tuolle 2,3t+mitsu+automaatti -yhdistelmälle vaan sopii niin hyvin femman massaan nähden se stg1 päivitys että kylläpä kaikilla on parempi mieli ollut päivityksen jälkeen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Turbon päivitys
Tarkoituksena siis vaihtaa garrett mitsuun, tuolla reilun satasen hintaerolla ei itselle ole mitään väliä vaan haluan ahtimen mitä ei vuoden-parin sisään tarvitse olla vaihtamassa uudestaan
Re: Turbon päivitys
Vahva suositus= Mitsu + Ohjelma.
Huomaat pikku koeajon jälkeen että tällainenhan tämän olisi pitänyt olla aina
Huomaat pikku koeajon jälkeen että tällainenhan tämän olisi pitänyt olla aina
Re: Turbon päivitys
^Ihan hyvä suositus vaan rohkenen ehdottaa jos ei mitään stagea&RE85 ohjelm. kikkailu kiinnosta. Uusi Garretti vaan peliin, se ns on "plug and play" ja menoksi, eikä tarvi ihmetellä. Kyllähän tuo "iso T" puski aika hyvin kun sitä käskytti, vaan näin arkiajossa ei juurikaan tarvetta. Kyllä se Garretti ainakin sen pari vuotta pitää kestää, jos ei, niin biilin konehuoneessa jokin muu asia jäänyt fiksaamatta.
Viimeksi muokannut torque, Ma Heinä 31, 2023 18:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Laittaisin ehdottomasti Mitsun ja stg1-softan. Huomaa, että turbon putket menee vaihtoon: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 98-10.html
Minkäs kokoiset suuttimet muuten tuollaisessa alkuperäisessä biopower 2.3t (185hv) on?
Minkäs kokoiset suuttimet muuten tuollaisessa alkuperäisessä biopower 2.3t (185hv) on?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Turbon päivitys
Käsivaihteinen 2,3 matalapaineturbo toimi ihan hienosti Mitsun kanssa vakiolla softalla. Veikkaan että automaattikin toimisi ok. Jos ei halua stage1, voi siihen Aeron softan laittaa. Meilläkin on nykyiseen automaattiin tehty viinasofta jossa noin 240heppaa, eli Aeron tehot suunnilleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbon päivitys
Tätä olen myös miettinyt, niin paljoa ei luottoa löydy tuon automaatin keston suhteen että alkaisi älyttömiä tehoja koneesta repimäänMertmi kirjoitti: ↑Ma Heinä 31, 2023 14:33Käsivaihteinen 2,3 matalapaineturbo toimi ihan hienosti Mitsun kanssa vakiolla softalla. Veikkaan että automaattikin toimisi ok. Jos ei halua stage1, voi siihen Aeron softan laittaa. Meilläkin on nykyiseen automaattiin tehty viinasofta jossa noin 240heppaa, eli Aeron tehot suunnilleen.
Re: Turbon päivitys
Vastaavat kuin b205r koneessa elikkäs onko ne nyt sitten ne ruskeat boschitmikan kirjoitti: ↑Su Heinä 30, 2023 21:54Laittaisin ehdottomasti Mitsun ja stg1-softan. Huomaa, että turbon putket menee vaihtoon: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 98-10.html
Minkäs kokoiset suuttimet muuten tuollaisessa alkuperäisessä biopower 2.3t (185hv) on?
Re: Turbon päivitys
Jos automaagi, ja jotain stagea on laitettu, niin vääntö softan kautta rajoitettu johkin 400Nm, ettei A-W laatikko saa liian paljon kipeää.niin paljoa ei luottoa löydy tuon automaatin keston suhteen että alkaisi älyttömiä tehoja koneesta repimään
Ja onhan se jos on tietoa millä väleillä biilin automaatin öljynvaihdot mennyt. Itse kyllä hieman satsannut siihen ettei siitä pitäisi olla kiinni.
Viimeksi muokannut torque, Ma Heinä 31, 2023 19:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
'mika9-3 kirjoitti: ↑Ma Heinä 31, 2023 16:37Tätä olen myös miettinyt, niin paljoa ei luottoa löydy tuon automaatin keston suhteen että alkaisi älyttömiä tehoja koneesta repimäänMertmi kirjoitti: ↑Ma Heinä 31, 2023 14:33Käsivaihteinen 2,3 matalapaineturbo toimi ihan hienosti Mitsun kanssa vakiolla softalla. Veikkaan että automaattikin toimisi ok. Jos ei halua stage1, voi siihen Aeron softan laittaa. Meilläkin on nykyiseen automaattiin tehty viinasofta jossa noin 240heppaa, eli Aeron tehot suunnilleen.
Tuosta taitaa saada irti noin 245hv ja 400Nm, joka ei mielestäni ole älytön teho saabiin. Tuolla väännöllä on hieno ajettava ja laatikko kestää. Öljyjä tietenkin vaihdetaan riittävän usein.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Turbon päivitys
^ joo, jotain 230-240hp ja alle 400Nm, kyllähän tuo toimii. Vaan hyvä muistaa ettei joka päivä "ulosmittaa" ajossa noita lukuja.
Esim. autossa hieman kuormaa ja piitkä ylämäki edessä, silloin ei hyvä vetää pedaali pohjassa, tulee laatikolle liikaa lämmin olo.
Esim. autossa hieman kuormaa ja piitkä ylämäki edessä, silloin ei hyvä vetää pedaali pohjassa, tulee laatikolle liikaa lämmin olo.
Viimeksi muokannut torque, Ke Elo 02, 2023 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Automaatti pudottaa aika herkästi pienempää silmään, jos nopeasti polkaisee kaasua. Mielestäni manuaalivaihteisella on isompi vaara kuormittaa vaihteistoa suurilla vääntömomenteilla, jos ei viitsi vaihtaa pientä vaihdetta päälle vaikka ohituksissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbon päivitys
Ex-femmassa oli +300hv/450nm eikä automaatti ollut moksiskaan. Ruotsalaiset ajelee yli 500nm väännöillä eikä ole ongelmia. Tämä siis 5-vaihteisen kanssa. 4-vaihteisen kipuraja taitaa olla ~400nm
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.