Näin minullakin jokin muisto. Viispykäläisen en tarkkaan tiedä vaan kyllä on pelannut hyvin tällä stagella.4-vaihteisen kipuraja taitaa olla ~400nm
Turbon päivitys
Re: Turbon päivitys
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Mulla tais olla ohjelma laskennallisesti rajattu 420 Nm 4-lovisella lootalla E85:lla. Ei koskaan dynossa mitattu ja reilusti yli 100 tkm ajoin etanolilla. Toisaalta ehkä niitä maksimiväännön kiihdytyksiä ei kuitenkaan ollut kovin usein. Trailerin kanssa joskus tuli viereisen kaistan autoilijoita yllätettyä valoista lähtiessä. Aika kivasta se lähtee vaikka on painoa koukussa kiinni.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Turbon päivitys
Jotain muistoa aiemmasta "iso T"stä, siinä oli kanssa sellaista tendessiä, tämä pikku "t" hieman pitää kiinni mitä tarjolla on(stage kuitenkin on, ehkä vaikuttaa).Automaatti pudottaa aika herkästi pienempää silmään, jos nopeasti polkaisee kaasua.
Eli olihan noissa eroa, vaan ehkä sekin että vetää oikealla vaihteella, ja ei juurikaan ollut usein käytössä ns. rattivaihteiden kautta ohjaus. Vaimo ees niihin koske tai kysynyt.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Viinoitettuna ajettu tuolla automaattivaihteisella 9-5:llä nyt yli 200tkm. Hyviä vehkeitä nämä on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbon päivitys
Eihän tuon pitäisi 1 ja 2 vaihteella antaa edes maksimivääntöä 4 vaihteisen kanssa.mikan kirjoitti: ↑Ke Elo 02, 2023 23:51Mulla tais olla ohjelma laskennallisesti rajattu 420 Nm 4-lovisella lootalla E85:lla. Ei koskaan dynossa mitattu ja reilusti yli 100 tkm ajoin etanolilla. Toisaalta ehkä niitä maksimiväännön kiihdytyksiä ei kuitenkaan ollut kovin usein. Trailerin kanssa joskus tuli viereisen kaistan autoilijoita yllätettyä valoista lähtiessä. Aika kivasta se lähtee vaikka on painoa koukussa kiinni.
Se onkin melkein ainoa ärsyttävä piirre tossa 230hp perusvirissä & automastissa kun lähtee vaikka 80kmh vauhdista ohittelemaan niin kun kiskasee tallan pohjaan niin tulee 2. vaihde silmään eikä oikein kulje. Rauhallisemmin hanaa ja 3 silmään niin vääntää täydellä voimalla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Turbon päivitys
Jep, ei pidä hosua sen kaasupolkimen kanssa, kyllä tuntee kun vetoa on(vaihteen avulla, jos on kiire).Rauhallisemmin hanaa ja 3 silmään niin vääntää täydellä voimalla.
ihmekö että täällä jotku valittelee et automaagi ei toimi Ei nää sentään mitään "top gear tyyliin " ferrareita ole.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon päivitys
Mulla on ollut tonnarin automaatti, femman 4-lovinen ja 5-lovinen automaatti sekä kolkin 6-lovinen. Aika varmaan kultaa muistot, mutta tonnarin "tyhmä" laatikko käyttäytyi kaikista loogisimmin. Kolkin 6-lovinen tekee välillä turhia pari pykälää pienemmälle vaihtoja vaikka kuski haluaisi mielummin käyttää vääntöä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Turbon päivitys
[
Tai painaa winter - napin. Silloin on vain 3 ja 4 käytössä.Rauhallisemmin hanaa ja 3 silmään niin vääntää täydellä voimalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01