Sähköautoista yleensä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40
Re: Sähköautoista yleensä
Olen tässä tovin miettinyt, että olenko luulosairas tuon EV6:n kanssa vai en. Kun autolla ajaa noin 30-45km/h niin auto nypyttää vähän. Ei tunnu ratissa, mutta sen tuntee. Kun vauhtia 80 tai yli tuo häviää. Tänään kävin taas testaamassa ja vähän jarruttelemassa. Kunnes tajusin laittaa radion kiinni ja huomasin kuin tyhjä limupullo alkoi resonoimaan noilla hitailla nopeuksilla. Taitaa mennä kyllä renkaiden piikkiin. Pitää ens viikolla soitella myyjälle, että renkaat tarkastukseen. Ajattelin jo hetken, että onko tuo joku sähköauton ominaisuus.
Re: Sähköautoista yleensä
Täällä Oulussa nypyttää kaikki autot. Eivät osaa enää tehdä tasaista asfalttia prkl.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Sähköautoista yleensä
Trollhättan: Jonas Wallerström niminen kaveri on rakentanut OG 900 sähköautoksi juttu TTELA:ssa mutta vain tilaajille, sekä juttua Instagram-kontot @allahansbilar ja Facebookilla
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista yleensä
FB:ssa oli juttua siitä, että sähköautojen käyttömaksu tuplaantuu lokakuussa
Hmm, eikös auton käyttömaksu ollut alun perin tilapäinen maksu, joka myöhemmin muuttui päästöpohjaiseksi ajoneuvoveroksi?
Sähköauton käyttöpäästöt ovat pienemmät kuin polttarin, joten mihin tuo korotus perustuu?
Hmm, eikös auton käyttömaksu ollut alun perin tilapäinen maksu, joka myöhemmin muuttui päästöpohjaiseksi ajoneuvoveroksi?
Sähköauton käyttöpäästöt ovat pienemmät kuin polttarin, joten mihin tuo korotus perustuu?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Sähköautoista yleensä
Valtion rahantarpeeseen, joka ei sähköautoilla katoa minnekään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköautoista yleensä
^tuohonhan kaikki verotus perustuu. Lisäksi tämä kyseinen korotus perustuu sähköautojen autoveron poistoon, joka toteutettiin kaksi vuotta sitten. Eli autoverottomalla sähköautolla ajavat pääsevät nauttimaan nyt ajoneuvoveron korotuksesta, autoverollisilla ajavat sen sijaan eivät. Esim oman Mustangini ajoneuvovero ei nouse, koska siitä on aikanaan tilitetty valtiolle autoveroa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautoista yleensä
Näin se on.
Luultavasti tulee joskus nousemaan vielä lisää, kun polttomoottoriautot vähenevät liikenteestä entisestään ja niistä saatavat verotkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sähköautoista yleensä
Jos joku vielä kuvittelee, että tämä lähes veroton sähköautoilu jatkuu ikuisesti, niin kannattaa varautua pettymään. Mistä kuvittelette, että valtio repäisee liki 10Me verotulot liikenteeltä lypsettyjen tilalle... Itse uskon edelleen, että jonkinlainen kilometrivero on vielä tulossa, eli autoihin tulee gps-mokkula, jolla seurataan missä autolla on ajettu ja sen mukaan maksetaan jatkossa veroja.
Tätähän on puuhattu jo vuosikausia, mutta hommaa ei ole saatu maaliin vielä. Kunhan patteriautoja on tarpeeksi ja polttoaineverokertymä putoaa, niin verokarhun on pakko reagoida. Todnäk se viritetään myös vanhoihin polttomosa-autoihin, jolloin niistä maksetaan polttoaineverot ja kilometrimaksu. Ehkä valtio siinä vaiheessa luopuu väliaikaisesta käyttömaksusta, ettei kansa hermostu liikaa
Tässäpä vielä iltapulun juttu tältä vuodelta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b715e53177
Tätähän on puuhattu jo vuosikausia, mutta hommaa ei ole saatu maaliin vielä. Kunhan patteriautoja on tarpeeksi ja polttoaineverokertymä putoaa, niin verokarhun on pakko reagoida. Todnäk se viritetään myös vanhoihin polttomosa-autoihin, jolloin niistä maksetaan polttoaineverot ja kilometrimaksu. Ehkä valtio siinä vaiheessa luopuu väliaikaisesta käyttömaksusta, ettei kansa hermostu liikaa
Tässäpä vielä iltapulun juttu tältä vuodelta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b715e53177
Re: Sähköautoista yleensä
Sähköautoista muualta somesta lainattua :
Nämä on suunniteltu lämpimiin maihin, mutta Suomessa sen lämpimän puutteen voi korvata autoilemalla sisähallissa.
, nauraa keskitislemies...Totta. Nämä kun on sisätiloihin suunniteltuja. Tulispa joskus auto, mitä voi ajaa ja säilyttää ulkona.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Sähköautoista yleensä
Sähköllä toimivia kuorma-autoja näkyy liikenteessä yhä enemmän, mutta linja-auto puolella kehitys on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin. Länsi Ruotsissa tulee 162 sähkö bussia liikenteeseen, joista 32 Trollhättaniin ja 15 Vänersborgiin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40
Re: Sähköautoista yleensä
EV6 jumputus selvisi. Ei ollut vika tiessä vaan toisessa takarenkaassa. Renkaasta siis kudos rikki. Huollon mukaan ei mene takuuseen. No sinänsä ei haittaa kun on työsuhde auto, mutta sanoin kyllä että ei se nyt noin voi mennä kun oli alusta asti. Laittelin myyjälle reklamaation. Katsotaan mitä vastaa
Re: Sähköautoista yleensä
Nyt oli joku pettynyt sähkömusseen. Onneksi ei ostanut teslaa, koska selvisi noin halvalla. Teslan arvo olisi pudonnut ainakin kympin tai kaksi
Kuka tuollaisen mussen haluaisi ilman tunnelmavalaistusta
Uuden sähköauton ostajan tunnelmat menivät pikavauhdilla pilalle – näin paljon Sastamalassa tehdyssä autokaupassa tuli lopulta takkiin https://www.is.fi/autot/art-2000009897954.html
Kuka tuollaisen mussen haluaisi ilman tunnelmavalaistusta
Uuden sähköauton ostajan tunnelmat menivät pikavauhdilla pilalle – näin paljon Sastamalassa tehdyssä autokaupassa tuli lopulta takkiin https://www.is.fi/autot/art-2000009897954.html
Re: Sähköautoista yleensä
^ tuossa jotenkin kiteytyy keskustelu sähköautojen ominaisuuksien osalta. No ostaahan varmaan joku kylpypaljunkin vilkkuvan värivalaistuksen takia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Sähköautoista yleensä
Fantsut valot ei sinänsä rajoitu sähköautoihin, kyllä niitä on vuosia porukka halunnut ja ostanut ja kaivannut dinonpolttimiinkin. Niiden osalta joko ostaja on tässä kohtaa vain skipannut tai markkinadroidi unohtanut printata klassisen tekstin "Kuvan auto erikoisvarustein".
Latausvauhdin ja rangen heikkeneminen kylmällä on ihan odotettavaa sekin, mutta on käytännössä aika samaa asiaa kuin virallisten (NEDC) kulutuslukemien käytännön mahdottomuus, josta nousi kohua jossain välissä kun harva niihin tosielämässä pääsi. Pitäisi jotenkin tosi selkeästi pystyä ilmaisemaan, että liikkuessaan maailmassa ihminen on kulloinkin vallitsevien olosuhteiden uhri.
Sähköautot on vaan vielä(kin) niin kuumaa hypeä, että aina pitää mainita jos sattuu sellaisesta olemaan kyse.
Tuolla kaverilla on sentään paremman kuuloiset perusteet (range ja latausnopeus ei ehkä käytössään riitä) takkiin ottamiselle kuin sillä teslakuskilla, joka itki lehdessä että hyvä ja hieno auto, mutta piti kauhia persnetto tehdä mutta ei kertonut mitään syytä sille, miksi se auto piti myydä hinnalla millä hyvänsä.
Latausvauhdin ja rangen heikkeneminen kylmällä on ihan odotettavaa sekin, mutta on käytännössä aika samaa asiaa kuin virallisten (NEDC) kulutuslukemien käytännön mahdottomuus, josta nousi kohua jossain välissä kun harva niihin tosielämässä pääsi. Pitäisi jotenkin tosi selkeästi pystyä ilmaisemaan, että liikkuessaan maailmassa ihminen on kulloinkin vallitsevien olosuhteiden uhri.
Sähköautot on vaan vielä(kin) niin kuumaa hypeä, että aina pitää mainita jos sattuu sellaisesta olemaan kyse.
Tuolla kaverilla on sentään paremman kuuloiset perusteet (range ja latausnopeus ei ehkä käytössään riitä) takkiin ottamiselle kuin sillä teslakuskilla, joka itki lehdessä että hyvä ja hieno auto, mutta piti kauhia persnetto tehdä mutta ei kertonut mitään syytä sille, miksi se auto piti myydä hinnalla millä hyvänsä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla