Nopeat kysymykset 9-5
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kiitos, kokeilen.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Oli väljä holkissa, laitan 3x37
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
oisko vanha holkki syöpyny... uus maksaa 2e näköjään.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kasattu, 36,3x3 vuoti, 39x3 oli väljä, 37x3 pitää
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Nopeat kysymykset 9-5
En selvää vastausta oikeen löytänyt, tarvis tietää kaikki mahdollisuudet mistä voi johtua auton tärinä 90kmh+ vauhdissa. Autona toimii 9-5 2.3t Wagon Aero Ajettu 232 000 km
Nykynen kosla 9-5 -00 2.3t STW Aero
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Renkaiden tasapainotus / tarkastus,
alustan puslat
iskaritolpat, iskarit ja jouset
vetarit
kytkin (tuskin tässä tapauksessa)
noista lähtisin liikenteeseen.
alustan puslat
iskaritolpat, iskarit ja jouset
vetarit
kytkin (tuskin tässä tapauksessa)
noista lähtisin liikenteeseen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Lopputoteamus tähän vielä puolestani.
Satuin löytämään edellisen vesipumpun jonka ehjänä olin säästänyt, kyseiset o-renkaat vain vuotivat. Olin säästänyt myös vanhat vuotaneet o-renkaat ja nekin olivat molemmat kokoa 37x3.
Näitä näköjään on kahta kokoa, muistaakseni pumpun mukanakin tulee joskus sekä 37 että 39 mm rengas.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Oon laittanu vesipumpun -98 -01 -06 femmoihin ja en oo koskaan tarvinnut sitä pumpun mukana tulevaa isompaa rengasta Mikä lie on.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Oletko kuitenkin irrottanut sen yhdysholkin lohkosta?
https://saabwisonline.com/c7/9-5/2004/2 ... emove-160/
https://saabwisonline.com/c7/9-5/2004/2 ... emove-160/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Olen irroittanut ja yhdys holkin molemissa päissä on aina ollut saman kokoinen o rengas ja EPC antoi samaa osanumeroa kumpaankin päähän. Lisäksi mittasin alkuperäiset tiivisteet. Mittausta vaikeuttaa se että alkuperäiset ovat yleensä enemmän tai vähemmän muuttuneet neliskanttiseksi.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Missähän lienee ongelma, kun tyhjäkäynti heitellyt kylmänä jo pidempään kymmenisen sekunnin ajan käynnistyksestä ja uutuutena alkoi motarilla nykiin kiihdyttäessä ja vitosella ei voinut nykimättä nostaa nopeutta. Toistaiseksi nykiminen loppui yhteen ajoon, toiminut seuraavasta startista lähtien taas tavalliseen tapaan, tyhjäkäynnin heittely ei tosin ole hävinnyt minnekään. Onko kokemuksia vastaavasta?
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Vajaa 60tkm ajetut monroen iskarit. Etupää on kuin pingispallo kun keulaa painaa. Eihän se nyt noin pitäisi käyttäytyä. Mitkä iskarit tilalle? Vakio alusta kyseessä.
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kannattaa tsekata techillä löytyykö vikakoodeja. Alipaineletkujen vuodot ja sytkäkasetti tutkintaan.Jussi_Ha kirjoitti: ↑Su Syys 24, 2023 10:40Missähän lienee ongelma, kun tyhjäkäynti heitellyt kylmänä jo pidempään kymmenisen sekunnin ajan käynnistyksestä ja uutuutena alkoi motarilla nykiin kiihdyttäessä ja vitosella ei voinut nykimättä nostaa nopeutta. Toistaiseksi nykiminen loppui yhteen ajoon, toiminut seuraavasta startista lähtien taas tavalliseen tapaan, tyhjäkäynnin heittely ei tosin ole hävinnyt minnekään. Onko kokemuksia vastaavasta?
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Milläs apulaitehihnan kiristin tai edes sen rulla lähtee irti? En tähän hätään löytänyt mitään ohjeita
edit: vastaankin itselleni eli koko hässäkkä on 8mm kuusiokolopultilla, jonka vääntää auki ja ottaa koko kiristimen pois, ja rulla on 6mm kuusiokololla (joka EI OLE VASTAKIERRE, vaikka joku niin netissä väittää). Rullaa ei ainakaan tavan työkaluilla vaihda paikallaan, kun sen pulttia ei mahdu avaamaan
edit: vastaankin itselleni eli koko hässäkkä on 8mm kuusiokolopultilla, jonka vääntää auki ja ottaa koko kiristimen pois, ja rulla on 6mm kuusiokololla (joka EI OLE VASTAKIERRE, vaikka joku niin netissä väittää). Rullaa ei ainakaan tavan työkaluilla vaihda paikallaan, kun sen pulttia ei mahdu avaamaan
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Minä sain kiristäjän rullan vaihdettua paikallaan siten että lyhensin rälläkällä 6 mm:n kuusiokolokärjen ja teippasin sen kiinni lenkkiavaimeen, sillä lähti. Vaikeampi paikka olikin sitten laittaa paikalleen se keskellä alhaalla oleva rulla, kun eihän sinne ensinnäkään mahdu kädet mitenkään ja lisäksi olisi pitänyt olla kolme kättä: yhdellä pitää kiinni rullasta, toisella pitää paikoillaan kiinnityspulttia ja kolmannella käyttää kiintoavainta. Yritin teipata pultin kiinni rullaan ja pyörittää rullasta pulttia alkuun kierteille, mutta eipä onnistunut sekään useasta yrityksestä huolimatta. Aikani sitten yritettyäni ja kiroiltuani hyppäsin pyörän selkään ja hain Motonetista lyhyen hihnan. Kaiken tuon äheltämisen jälkeen ymmärrän hyvin miksi monessa Saabissa on ohitettu tuo keskimmäinen taittopyörä.
Viimeksi muokannut karihai, La Huhti 13, 2024 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.