2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Siis, rikkihän siellä jotain on. Kulunut kytkin alkaa luistamaan. Vikamahdollisuuksia helpoimmasta päästä pääsylinteri tai sieltä työsylinterille lähtevä letku. Muuten vaatii kytkimen purkamisen ja siellä sitten kytkinlevy, työsylinteri tai kaksoismassavauhtis (jos sellainen).
Minä en ajaisi ettei laatikon synkrot sano poks.
Minä en ajaisi ettei laatikon synkrot sano poks.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Löytyikös tähän ratkaisua koskaan? Itsellä täysin samaa oiretta ykkösen ja pakin kanssa. Löytyy myös hiukan aloituspostauksen kaltaista hiljaista kalkatusta joka katoaa kun painaa kytkintä. Erityisesti auton sammuttaessa tuo kalkatus kuuluu hyvin.H&M kirjoitti: ↑Ti Elo 17, 2021 21:31Kysyn vähän samaa asiaa kuin jo aiemmin mutta pitäisikö olla huolissaan? Kalkatukseen ei tullut muutosta castrolin öljyillä. Lisäksi pari kertaa on tehnyt kylmänä niin että ykköstä on todella hankala saada sisään. Pitäisi kai mennä takapenkille ja potkaista vaihdekeppiin. Tänään kun parkkipaikalla sitä runnoin, huomasin että auto lähti ihan vähän liikkumaan eteenpäin tai taaksepäin siitä riippuen yritinkö survoa ykköstä vai pakkia. Normaalia? Kytkin vaikuttaa olevan ok, ei ravista tai luista. Kun auton sammuttaa, kuuluu sellainen mieto lonksahdus/tussahdus. Normaaliako?
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Täälläkin on kalkattanut vaihteisto lämpimäksi ajon jälkeen pari vuotta. Punaviiniin vaihto castroliin ja ylitäyttö ei poistanut kalkatusta kokonaan. Ilmeisesti sisäänmenoakseli kolisee, koska kytkin pohjassa ääni lakkaa.
6-vaihteisen vaihteensiirron vaijerit toimii huonosti kylmällä, mistä syystä on vaikea kytkeä vaihde päälle. Auton lämmetessä vaijerit alkaa toimia notkeammin.
6-vaihteisen vaihteensiirron vaijerit toimii huonosti kylmällä, mistä syystä on vaikea kytkeä vaihde päälle. Auton lämmetessä vaijerit alkaa toimia notkeammin.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Itellä on sama F40 laatikko tuossa Alfassa, ja tismalleen samat klopinat/äänet ovat. Kaksi vuotta olen kuunnellut samaa ja kytkinpolkimen päästämisnopeudella väittäisin olevan pientä vaikutusta. Joskus ääni katoaa kokonaan, kun käyttää kytkimen pohjassa ja hitaasti päästää kytkimen. En siis stressaisi asiasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Nelisen vuotta ketjun aloittamisesta voinen antaa pienen tilannepäivityksen. Täältä saatu sisäinen mielenrauha vaihtui uudelleen pieneen jännittyneisyyteen, kun toissa talvena kytkimen seuduilta alkoi kylmänä kuulumaan uudenlainen ääni ja kolina - tällä kertaa hieman sairaamman kuuloinen semmoinen.
https://www.dropbox.com/scl/fi/dfawehr5 ... fmiyt&dl=0
Ääntä kuuluu todellakin vain käynnistyksen jälkeen ja kylmänä, ja se häipyy täysin, kun painaa kytkimen pohjaan. Aivan kuten alkuperäinenkin pieni kalkatus (jota esiintyy vain lämpimällä moottorilla), jonka takia tämän ketjun aikanaan tein Vaihteet menevät sisään kylmänä käyttäen tarpeellista väkivaltaa ja lämpimänä oikein sujuvasti - eli aivan kuten kaikissa F40-lootissa suoraan tehtaan liukuhihnaltakin.
Sinänsä olisi kai ironista, että minulla, ensimmäisenä DMF:n ääniä pelänneellä, oikeasti porsisikin vauhtipyörä melkeinpä ensimmäisenä koko foorumilla. Ei nimittäin vaikuta olevan kovin yleinen ongelma näillä bensa/viinavehkeillä.
Sytytysongelmaakin tuota tuli mietittyä läpi, mutta se ei oikein sovi yhtälöön juurikin kytkimen painalluksen antaman kolinakonsertin vaiennuksen takia. Eikä auto nyt annakaan muuta merkkiä sytytyshäiriöstä, vaikka viinaan menevänä hieman röpöttääkin kylmänä. Voisi tietenkin testata vaihteeksi myös tankillista bensaa, jos se sattuisi yhtään muuttamaan tilannetta.
Autolla on ajettu tällä hetkellä maltilliset 166 kilokilometriä, joten mielelläni en näkisi lopullista pamahtamista ja lentäviä kytkinlautasia vielä tässä vaiheessa. Onneksi tuo ei ole kovin vauhdilla tuntunut menevän pahempaan päin, ja lämpimänä auto on hiljainen murisija, joka pitää katsastussedän tyytyväisenä.
Edit: korjasin linkin toimivaan
https://www.dropbox.com/scl/fi/dfawehr5 ... fmiyt&dl=0
Ääntä kuuluu todellakin vain käynnistyksen jälkeen ja kylmänä, ja se häipyy täysin, kun painaa kytkimen pohjaan. Aivan kuten alkuperäinenkin pieni kalkatus (jota esiintyy vain lämpimällä moottorilla), jonka takia tämän ketjun aikanaan tein Vaihteet menevät sisään kylmänä käyttäen tarpeellista väkivaltaa ja lämpimänä oikein sujuvasti - eli aivan kuten kaikissa F40-lootissa suoraan tehtaan liukuhihnaltakin.
Sinänsä olisi kai ironista, että minulla, ensimmäisenä DMF:n ääniä pelänneellä, oikeasti porsisikin vauhtipyörä melkeinpä ensimmäisenä koko foorumilla. Ei nimittäin vaikuta olevan kovin yleinen ongelma näillä bensa/viinavehkeillä.
Sytytysongelmaakin tuota tuli mietittyä läpi, mutta se ei oikein sovi yhtälöön juurikin kytkimen painalluksen antaman kolinakonsertin vaiennuksen takia. Eikä auto nyt annakaan muuta merkkiä sytytyshäiriöstä, vaikka viinaan menevänä hieman röpöttääkin kylmänä. Voisi tietenkin testata vaihteeksi myös tankillista bensaa, jos se sattuisi yhtään muuttamaan tilannetta.
Autolla on ajettu tällä hetkellä maltilliset 166 kilokilometriä, joten mielelläni en näkisi lopullista pamahtamista ja lentäviä kytkinlautasia vielä tässä vaiheessa. Onneksi tuo ei ole kovin vauhdilla tuntunut menevän pahempaan päin, ja lämpimänä auto on hiljainen murisija, joka pitää katsastussedän tyytyväisenä.
Edit: korjasin linkin toimivaan
Viimeksi muokannut jormapaappa1235, Pe Syys 22, 2023 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Minulle lähiseudun Saabeihinkin keskittyvä huoltoliike (Vähämaan autopalvelu Hyvinkäällä) totesi ykskantaan, että ääni tulee painelaakerista. Sinällään mielenkiintoinen tulkinta, koska kytkin ylhäällä painelaakeri ei tee töitä, ja kytkintä painettaessa tai kytkin pohjassa autossa kaikki on normaalia. En ehtinyt kiireessä enempää asiasta keskustella, sinällään tuolla on aina saanut asiantuntevaa palvelua. Eli voiko raksutus liittyä painelaakeriin, vaikkei siinä itsessään vikaa olisikaan, ja näitä olisi kytkirempalla saatu korjattua . Tuli kuitenkin vaihdatettua vaihteistoöljy saman huollon yhteydessä - katsotaan nyt, olisiko sillä ensin jotain vaikutusta.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Vanhoissa 99:ssä oli noilla painelaakereilla vähän helistä/kolista/rahista/vikistä, vaikka kytkin oli ylhäällä. Kytkintä painettaessa sitten kuitenkin toimi normaalisti. Onhan tuossa vähän välystä painelaakerin ja paineasetelman välillä, mistä voi kuulua ääniä, kun se painelaakeri raapii asetelmaa.
Eli ääni täältä "kyyllä se voi"
Kokeiles niin että kun ääni kuuluu kytkin ylhäällä, paina kytkinpoljinta ihan muutama milli. Katoaako ääni? Jos joo, sieltä se kuuluu.
Eli ääni täältä "kyyllä se voi"
Kokeiles niin että kun ääni kuuluu kytkin ylhäällä, paina kytkinpoljinta ihan muutama milli. Katoaako ääni? Jos joo, sieltä se kuuluu.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Kiitoksia vastauksista!
Kalkatus häipyy suurin piirtein kytkimen purupisteen kohdalla. Aivan hentoinen painallus ei siis lopeta kolinaa.
Kuinkahan kovaa ääntä painelaakeri pystyy pahimillaan tekemään? Tämä nimittäin kuulostaa aika kovalta - ikään kuin kahta kiveä iskettäisiin yhteen moottorin tahtiin. Aika monet painelaakerien äänet ovat myös olleet hyvin periodisia ja tasaisia ainakin niissä videoissa, joita olen netistä katsonut/kuunnellut. Tämä taas kuulostaa siltä, että jokin alkaa melkeinpä oskilloimaan matalilla kierroksilla niin kuin lähettämästäni videosta kuuluu.
Kalkatus häipyy suurin piirtein kytkimen purupisteen kohdalla. Aivan hentoinen painallus ei siis lopeta kolinaa.
Kuinkahan kovaa ääntä painelaakeri pystyy pahimillaan tekemään? Tämä nimittäin kuulostaa aika kovalta - ikään kuin kahta kiveä iskettäisiin yhteen moottorin tahtiin. Aika monet painelaakerien äänet ovat myös olleet hyvin periodisia ja tasaisia ainakin niissä videoissa, joita olen netistä katsonut/kuunnellut. Tämä taas kuulostaa siltä, että jokin alkaa melkeinpä oskilloimaan matalilla kierroksilla niin kuin lähettämästäni videosta kuuluu.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Kuuntelin nyt vasta tuon videon. Onhan tuo aika jämerä ääni painelaakerista kuuluvaksi, mutta periaatteessa voi näinkin olla. Mutta se, ettei ääni lakkaa heti kun kytkinpolkimesta painaa löysät pois, viittaisi johonkin muuhun.
Kun mietitään mitä voimamuutoksia tapahtuu välillä kytkin ylhäällä -> osittain painettuna, niin vaihdelaatikon puolella ei pitäisi olla mitään eroa. En nyt haluaisi maalata piruja seinille, mutta toinen paikka missä voimat muuttuvat tuolla välillä painelaakerin lisäksi on koneen päittäislaakerointi. Tuo ääni voisi kuulua kampuran vastapainojen raapimisesta johonkin tms.
Onko öljynvaihdon yhteydessä tutkittu ollenkaan vanhoja öljyjä tai suodatinta?
Kun mietitään mitä voimamuutoksia tapahtuu välillä kytkin ylhäällä -> osittain painettuna, niin vaihdelaatikon puolella ei pitäisi olla mitään eroa. En nyt haluaisi maalata piruja seinille, mutta toinen paikka missä voimat muuttuvat tuolla välillä painelaakerin lisäksi on koneen päittäislaakerointi. Tuo ääni voisi kuulua kampuran vastapainojen raapimisesta johonkin tms.
Onko öljynvaihdon yhteydessä tutkittu ollenkaan vanhoja öljyjä tai suodatinta?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Hmm, aika synkänpuoleinen arvaus. Mitään varsinaiseen moottorivaurioon viittaavaa en ole kyllä huomannut, ja öljy ja suodatin ovat olleet aika huomattavankin kirkkaita 10000 kilometrin öljynvaihtoväleillä. Ei ole ainakaan silmään ottanut, että olisi metallinhohtoa, laakerin kappaleita tai muitakaan kekäleitä öljyssä. Mitään hankausääniäkään tai muuta huonosti voidellun kuuloista raapimista ei kuulu missään olosuhteessa.
Ehkä omassa arviossani silti toiveikkaasti pysyn kaksoismassan ja painelaakerin välillä. Sääli, kun kumpaakaan ei ilmeisesti oikein pysty testaamaan muuten kuin vaihteiston pudottamalla, jolloin onkin sama jo vaihtaa koko roska.
Kampiakselin pitkittäisvälystäkään ei mahda olla mahdollista tarkastella muuten kuin tarkkuusmitalla? Ellei sitten koko kampiakseli ole jo niin irti, että sen pystyisi vaikka vetämään ulos. Ei taida moottorin laakereidenkaan lahoaminen olla erityisen yleistä näillä moottoreilla?
Edit: kävin vielä kokeilemassa: ainakin hihnapyörä pyörii aivan täysin tasaisesti ilman minkäänlaista pitkittäisheiluntaa, vaikka kolahteluja kuuluukin. Kyllä se ääni jostakin vaihdelaatikon seuduilta selvästi tulee, ja vaihdelaatikon kotelosta pystyy jo "tuntemaan äänen", joten stetoskoopista tuskin olisi apua. Vaihdon pari vuotta sitten laatikkoöljyt, mutta pitäisiköhän ne vaihtaa varmuuden vuoksi uudestaan, jos öljy olisikin sieltä johonkin karannut ajan kanssa... Mikään ei toisaalta siihenkään viittaa, sillä koskaan ei ole ollut auton alla öljyä, eikä laatikosta kuulu muuten mitään ylimääräisiä säveliä.
Ehkä omassa arviossani silti toiveikkaasti pysyn kaksoismassan ja painelaakerin välillä. Sääli, kun kumpaakaan ei ilmeisesti oikein pysty testaamaan muuten kuin vaihteiston pudottamalla, jolloin onkin sama jo vaihtaa koko roska.
Kampiakselin pitkittäisvälystäkään ei mahda olla mahdollista tarkastella muuten kuin tarkkuusmitalla? Ellei sitten koko kampiakseli ole jo niin irti, että sen pystyisi vaikka vetämään ulos. Ei taida moottorin laakereidenkaan lahoaminen olla erityisen yleistä näillä moottoreilla?
Edit: kävin vielä kokeilemassa: ainakin hihnapyörä pyörii aivan täysin tasaisesti ilman minkäänlaista pitkittäisheiluntaa, vaikka kolahteluja kuuluukin. Kyllä se ääni jostakin vaihdelaatikon seuduilta selvästi tulee, ja vaihdelaatikon kotelosta pystyy jo "tuntemaan äänen", joten stetoskoopista tuskin olisi apua. Vaihdon pari vuotta sitten laatikkoöljyt, mutta pitäisiköhän ne vaihtaa varmuuden vuoksi uudestaan, jos öljy olisikin sieltä johonkin karannut ajan kanssa... Mikään ei toisaalta siihenkään viittaa, sillä koskaan ei ole ollut auton alla öljyä, eikä laatikosta kuulu muuten mitään ylimääräisiä säveliä.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Jeps, itse lähtisin myös liikkeelle kytkinpuolen tarkisteluista. Siinä yhteydessä voisi kokeilla liikkuuko vauhtipyörä kampiakselin suunnassa yhtään (en tiedä sallittua välystä). Minäkään en ole kuullut näissä koneissa päittäislaakeriongelmista, mutta tuo kaksoismassaongelmahan koskee ihan kaikkia vehkeitä missä se vaan on.jormapaappa1235 kirjoitti: ↑Su Syys 24, 2023 19:10Hmm, aika synkänpuoleinen arvaus. Mitään varsinaiseen moottorivaurioon viittaavaa en ole kyllä huomannut, ja öljy ja suodatin ovat olleet aika huomattavankin kirkkaita 10000 kilometrin öljynvaihtoväleillä. Ei ole ainakaan silmään ottanut, että olisi metallinhohtoa, laakerin kappaleita tai muitakaan kekäleitä öljyssä. Mitään hankausääniäkään tai muuta huonosti voidellun kuuloista raapimista ei kuulu missään olosuhteessa.
Ehkä omassa arviossani silti toiveikkaasti pysyn kaksoismassan ja painelaakerin välillä. Sääli, kun kumpaakaan ei ilmeisesti oikein pysty testaamaan muuten kuin vaihteiston pudottamalla, jolloin onkin sama jo vaihtaa koko roska.
Kampiakselin pitkittäisvälystäkään ei mahda olla mahdollista tarkastella muuten kuin tarkkuusmitalla? Ellei sitten koko kampiakseli ole jo niin irti, että sen pystyisi vaikka vetämään ulos. Ei taida moottorin laakereidenkaan lahoaminen olla erityisen yleistä näillä moottoreilla?
Edit: kävin vielä kokeilemassa: ainakin hihnapyörä pyörii aivan täysin tasaisesti ilman minkäänlaista pitkittäisheiluntaa, vaikka kolahteluja kuuluukin. Kyllä se ääni jostakin vaihdelaatikon seuduilta selvästi tulee, ja vaihdelaatikon kotelosta pystyy jo "tuntemaan äänen", joten stetoskoopista tuskin olisi apua. Vaihdon pari vuotta sitten laatikkoöljyt, mutta pitäisiköhän ne vaihtaa varmuuden vuoksi uudestaan, jos öljy olisikin sieltä johonkin karannut ajan kanssa... Mikään ei toisaalta siihenkään viittaa, sillä koskaan ei ole ollut auton alla öljyä, eikä laatikosta kuulu muuten mitään ylimääräisiä säveliä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Voisin raportoida, että täällä kaikki raksutukset hävisi painelaakeri-/kytkinrempalla.AnttiH9-3 kirjoitti: ↑Pe Syys 22, 2023 07:53Minulle lähiseudun Saabeihinkin keskittyvä huoltoliike (Vähämaan autopalvelu Hyvinkäällä) totesi ykskantaan, että ääni tulee painelaakerista. Sinällään mielenkiintoinen tulkinta, koska kytkin ylhäällä painelaakeri ei tee töitä, ja kytkintä painettaessa tai kytkin pohjassa autossa kaikki on normaalia. En ehtinyt kiireessä enempää asiasta keskustella, sinällään tuolla on aina saanut asiantuntevaa palvelua. Eli voiko raksutus liittyä painelaakeriin, vaikkei siinä itsessään vikaa olisikaan, ja näitä olisi kytkirempalla saatu korjattua . Tuli kuitenkin vaihdatettua vaihteistoöljy saman huollon yhteydessä - katsotaan nyt, olisiko sillä ensin jotain vaikutusta.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 2.0t Kytkin/DMF kalkattaa vapaalla
Hyvä kun selvis, ja vielä parempi kun raportoit tänne ratkaisun!AnttiH9-3 kirjoitti: ↑Ti Marras 07, 2023 10:03Voisin raportoida, että täällä kaikki raksutukset hävisi painelaakeri-/kytkinrempalla.AnttiH9-3 kirjoitti: ↑Pe Syys 22, 2023 07:53Minulle lähiseudun Saabeihinkin keskittyvä huoltoliike (Vähämaan autopalvelu Hyvinkäällä) totesi ykskantaan, että ääni tulee painelaakerista. Sinällään mielenkiintoinen tulkinta, koska kytkin ylhäällä painelaakeri ei tee töitä, ja kytkintä painettaessa tai kytkin pohjassa autossa kaikki on normaalia. En ehtinyt kiireessä enempää asiasta keskustella, sinällään tuolla on aina saanut asiantuntevaa palvelua. Eli voiko raksutus liittyä painelaakeriin, vaikkei siinä itsessään vikaa olisikaan, ja näitä olisi kytkirempalla saatu korjattua . Tuli kuitenkin vaihdatettua vaihteistoöljy saman huollon yhteydessä - katsotaan nyt, olisiko sillä ensin jotain vaikutusta.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S