Asiat edistyy, kun niitä edistää. Hiacen talven hiekkalaatikko ja muun ajan tarvike/säilytyslaatikko on valmistumassa. Sopii kuin valettu tuohon takapyöränholvien väliin ja kiinnittyy auton tavaratilan lattian kiinnityspisteisiin sopivalla kuormaliinalla joka kulmastaan.
Huomenna siihen valmistuu pohja, sitten on valmista. Mahtuu jo hankitut 18 x 20 kg säkkiä ja tarvittaessa 6 x lisää helposti. Takaluukun ja laatikon väliin voi sitten latoa muutaman sata kiloa lisää, mutta sille ei liene tarvetta, kuten AZP:n tarkat laskelmat kertovat, niin n. 400 kilolla päästään ihanteelliseen 50/50 painonjakaumaan. Kunnon lapio ja pari tukevaa lankkua täydentävät varustuksen. Pahimpiin keleihin ei ole pakko lähteä Hiacella, eiköhän tässä pärjätä.
Niin ja kun tuo nyt kerran on tehty, niin sopii tämän yksilön korvaajaankin aikanaan, kun tuo pyöränholvien sijainti ja välimitta on kaikissa malleissa sama.
Koska tänään oli ihan t-paitakeli, niin pakkohan sitä oli aloittaa kevyt talvivanteiden kunnostusprojekti.
Tästä lähdettiin, sattui ekaksi, mitä sitten myöhemmin noita muita katselin, parhaimmassa kunnossa ollut vanne. Ei näytä edes pahalta.
Porakone ja siihen sellainen pienehkö messinkisuti oli tähän hommaan just eikä melkein. Hioin kaiken irtotavaran ja ruosteruvet pois, ynnä koko pinnan kevyesti pintakeltaisesta.
Lopuksi paineilmalla pölyt pois ja lakkabensiinillä pyyhintä, rasvat yms. pois. SItten tarkkuusteippaus reunoihin.
Sen jälkeen sanomalehdestä kumi piiloon, ettei ota uudet renkaat väriä. Renkaan kuuluu olla musta.
Pohjiksi erittäin kevyesti ruosteenestopohjamaalia.
Sitten meinasi iskeä kaupunkireissu kun totesin, ettei sitä vannehopeaa sitten ollutkaan kuin yhden pullon pohjat, olikin vannelakkaa se pullo, joka oli melkein täysi. Löytyi kuitenkin yhdestä kassista iskemätön pullo grafiitinharmaata satiinina, se sai kelvata.
Näytti tallissa heti parin kerroksen maalauksen jälkeen kauhean tummalta ja vähän mietin että
Vaan kuivuttuaan ja ulkoilmassa tarkasteltuani, väri on itse asiassa oikein bueno !
Omasta mielestäni ainakin helkutisti parempi kuin se mistä lähdettiin ja itsellehän tätä teen, uskoisin, että vähemmän *ituttaa katsella auton sivuprofiilia tämän fiksauksen jälkeen. Ei priimaa, mutta kevyt parannus. Toisen vanteen sain vielä tänään tehtyä, kun sai välissä nauttia Aston Villan pelistä, jossa nuijittiin Brighton maanrakoon Valioliigassa 6-1
Voi tätä ilon ja onnen päivää !
Huomenna jatkuu ja työstän kaksi jäljellä olevaa vannetta, ne ovatkin sitten huomattavasti huonommassa kunnossa kuin nämä kaksi ensimmäistä, joten ottaa vähän enempi aikaa. Vaan mitäs siitä, katon alla voi touhuta ja lämpötilaksi luvattiin n. +15, eli erittäin passeli.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634