Saab 900 Mallit.
Saab 900 Mallit.
Selvittäkää minulle vähän mitä tarkoittavat kaikki nämä 900 perässä näkyvät kirjaimet. Esim:900c, 900GLi ym..
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
GL - karvalakkikaasari
GLs - tuplakaasari
GLi - kasitappinen ruisku (GLi:tä näkee aika harvoin nykyään takapaksia koristamassa)
turbo
Nuo merkit poistuivat käytöstä joskus vuosimallin 85 yhteydessä.. Tilalle tuli sitten:
900 - kaasari
900i - ruisku
900 turbo
900 S - pienpaineturbo ilman APC:tä
Lisälätkillä sitten ilmaistaan 16 venttiilin olemassaolo tahi 2,1l 16v.
900c oli viistokeula-aikaan julkaistu kaasarimalli, jossa oli muutama harkittu lisävaruste.
GLs - tuplakaasari
GLi - kasitappinen ruisku (GLi:tä näkee aika harvoin nykyään takapaksia koristamassa)
turbo
Nuo merkit poistuivat käytöstä joskus vuosimallin 85 yhteydessä.. Tilalle tuli sitten:
900 - kaasari
900i - ruisku
900 turbo
900 S - pienpaineturbo ilman APC:tä
Lisälätkillä sitten ilmaistaan 16 venttiilin olemassaolo tahi 2,1l 16v.
900c oli viistokeula-aikaan julkaistu kaasarimalli, jossa oli muutama harkittu lisävaruste.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
lisäksi
erikoismallia EMS sai vuoteen 84(?) asti, ja oli eräänlainen välimuoto 3-ovisesta turbosta ja 3-oviesta GLi mallista. 900 EMS oli siis aina 3-ovinen.
erikoismallia GLE sai vuoteen 84(?) asti, johtajamalli erikoisvarustuksella (mm. automaattivaihteisto). GLE oli aina joko 4 tai 5-ovinen.
CD oli 20cm pidennetty malli.
edellämainitut on kaikki harvinaisia keräilykohteita.
900c malli oli viistokeulan (87/88->) aikakaudella myyty kaasutinversio satkusta. Asiaa sekoittaa se, että viistokeula-aikakaudella myytiin kaasutinmoottorista satkua myös pystykeulalla(!), mutta siinä mallissa ei ollut mitään tyyppimerkintää se oli vain saab 900. 900c sisältää erilaisen varustuksen riippuen vuosimallista. vuosimalli 88:ssa on ehkä karuin mahdollinen varustelu, ei edes keskikonsolia.
erikoismallia EMS sai vuoteen 84(?) asti, ja oli eräänlainen välimuoto 3-ovisesta turbosta ja 3-oviesta GLi mallista. 900 EMS oli siis aina 3-ovinen.
erikoismallia GLE sai vuoteen 84(?) asti, johtajamalli erikoisvarustuksella (mm. automaattivaihteisto). GLE oli aina joko 4 tai 5-ovinen.
CD oli 20cm pidennetty malli.
edellämainitut on kaikki harvinaisia keräilykohteita.
900c malli oli viistokeulan (87/88->) aikakaudella myyty kaasutinversio satkusta. Asiaa sekoittaa se, että viistokeula-aikakaudella myytiin kaasutinmoottorista satkua myös pystykeulalla(!), mutta siinä mallissa ei ollut mitään tyyppimerkintää se oli vain saab 900. 900c sisältää erilaisen varustuksen riippuen vuosimallista. vuosimalli 88:ssa on ehkä karuin mahdollinen varustelu, ei edes keskikonsolia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peräti "muutama" lisävaruste, kertokaa heti mistä ne autostani löydän. Jos ei siis lasketa viistokeulaa itsessään ja viisivaihteista laatikkoa, jotka taisivat olla 900c:n ainoat erot tuohon pelkkään 900-malliin verrattuna silloin, kun molemmat olivat mallistossa.Jope kirjoitti: 900c oli viistokeula-aikaan julkaistu kaasarimalli, jossa oli muutama harkittu lisävaruste.
tosta 900c:n varustuksesta on ollut paljon keskustelua foorumilla (löytynee haku-toiminnolla).
itse omistin joskus 5-ovisen 88-vuotisen c-mallin ja sen varustelutaso jätti minut aika kylmäksi kun olin myös muun merkkisiä autoja katsellut ostoaikana (ohjaustehostimesta näin vain kosteita unia), no, merkki ratkaisi
itse omistin joskus 5-ovisen 88-vuotisen c-mallin ja sen varustelutaso jätti minut aika kylmäksi kun olin myös muun merkkisiä autoja katsellut ostoaikana (ohjaustehostimesta näin vain kosteita unia), no, merkki ratkaisi
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mikäs ihmemalli tuo mun satku sitten on? Siinä on automaattiloota, takaniskatuet, plyyshi"tikapuu" -verhoilu, ohjaustehostin, EMS -etuspoileri ja takaspoileri. Siinä ei kuitenkaan ole sähkölaseja eikä keskuslukkoa. Niin ja auto on 3-ovinen 8v ruisku.lucaf kirjoitti:
erikoismallia EMS sai vuoteen 84(?) asti, ja oli eräänlainen välimuoto 3-ovisesta turbosta ja 3-oviesta GLi mallista. 900 EMS oli siis aina 3-ovinen.
erikoismallia GLE sai vuoteen 84(?) asti, johtajamalli erikoisvarustuksella (mm. automaattivaihteisto). GLE oli aina joko 4 tai 5-ovinen.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kapaleino kirjoitti:yksi yleisin unohtui eli 900c on myös kaasari versio
C -mallin ns. normaalina mallina on juurikin perusauto ilman muita varusteita. Vain viisto nokka oli mukana. Ei edes sitä keskikonsolia, jota ei ollut muissakaan vakiona.
C:stä on pari paremmin varusteltua "juhlamallia" 2d joss oli ruiskun kokopeittävät kapselit, värilasit, avattava takasivuikkunat ja krominaokka, muttei tehostinta tai keskuslukkoa.
Neliovinen C oli varustettu keskuslukolla ja tehostimella, muttei krominokkaa tai värilaseja
Kaikki C-mallit on viistonokkia. Usein virheellisesti käytetään ns. pysykeula perusmallista nimitystä C.
# 419 Vesa Pohjalainen
mulla oli musta 2d 900c -89, kattoluukulla, avattavilla taka ikkunoilla, takaspoilerilla, keskikonsolilla ja sävylaseilla.
onko se nyt nykyään t8:n omistuksessa, muuttumassa t8 t16
edit: niin ja ohjaus tehostimella.
onko se nyt nykyään t8:n omistuksessa, muuttumassa t8 t16
edit: niin ja ohjaus tehostimella.
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ti Maalis 29, 2005 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu