Palataanpa taas öljykeskusteluun, kun ei ole koskaan aiemmin tarvinnut moottoriöljyä vaihtaa 400 kilometrin ajon jälkeen, mutta nyt piti
Potilas oli vaimon -09 2,3t Griffin Aut, kilsoja ~230tkm. Aiempi omistaja vaihtanut Garrett GT 17 kiinakopioahtimen (ei ainakaan näy mitään stansseja rungossa), joka vaihtuu Mitsuun kohtapuoliin.
Femmassa oli siis öljynvaihtoaika, nappasin kauppareissulla sen kummemmin miettimättä mukaan Valvoline maxlife 5W-40 -pönikän, siinähän luki vielä joku High Mileage-moottoreille kehitetty liemi.
Valvolinet koneeseen ja eka startti, eipä mitään, öp-valo sammui nopsaan ja kaikki ok.
Toinen startti 15 kilometrin ajon jälkeen, moottori vielä hitusen lämmin: Sininen savupilvi pöllähtää tuulenvireen kuljettamana naapurin pihalle
Sitä sinistä savupilveä sitten hävettiin joka startissa, vaimon arvion mukaan savuutus oli heikompaa, kun moottori oli kylmä.
Nyt femmassa on taas Castrol magnatec 5w-40 C3, eikä savuta.
Jos nyt jotain positiivista pitää Valvolinestä sanoa, niin kertoihan se ahtimen olevan heikossa hapessa
