Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Päivitetääs tänne taas. Auto oli niinkuin sovittu 2 viikkoa korjauksessa ja tuli nättinä takaisin. Mittarissa vähän vajaa 9000km tällä hetkellä ja lämpötilojen nyt noustua lähelle 0 kulutus on tippunut noin 24kw/100km paikkeille. Yksi lisä ominaisuus tullut huomattua, jos auto on latauksessa, ei lämmitystä saa päälle etänä puhelinapista vaan pukkaa virhettä. Pieni kiinalaisuus mutta ei liiemmin haittaa. Muuten auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja yhä ihan ok ajella. Rospuuttokelissä kotikadulla syö kaikki jäätöyssyt huomattavasti nätimmin kuin Eenakki, joka melkein alkanut paukkumaan. Tietty noi 16" mummotalvivanteet ja pullarenkaatkin auttaa asiaan jonkun verran.
Nettiautossa näyttäis tasan 100kpl olevan MG5 myynnissä. Halvimmillaan karvan päälle 25k€ kohtuu pienillä kilometreillä. Uusien hinnat ei ole ainakaan vielä pudonneet mihinkään.
Nettiautossa näyttäis tasan 100kpl olevan MG5 myynnissä. Halvimmillaan karvan päälle 25k€ kohtuu pienillä kilometreillä. Uusien hinnat ei ole ainakaan vielä pudonneet mihinkään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Siis jos latauksen jälkeen jää töpseli kylkeen niin etälämmitys ei lähe päälle?
Tulis kylmiä aamuja
Tulis kylmiä aamuja

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
ei, kyllä se silloin lämmittää nätisti, mutta lataamaan autoa ja lämmittämään ei osaa tehdä samaan aikaan. Multitaskaus liian vaikeeta
Kyllä mulla on auton akku yleensä täys jo joskus 2-3 maissa yöllä. Joten sen takia ei oo auto jääny lämmittämättä ikinä etupeltoon. Nyt kun on nollan tuntumassa tai plussalla niin en oo jaksanu ees välttämättä laittaa puhelimella lämmitystä. lämpenee sen verran nopeesti.

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Okei. Taitaa suurin osa lopettaa latauksen jos laittaa lämmityksen kotilatauksessa, eikä tuosta paljoa jäiskään tehoa lataukseen.
Ooppelin appi kertoo et lataus keskeytetty kun laittaa lämmityksen päälle.
Jos kertoo, yleensä herjaa jotain mut lämpenee silti
Juu. Lämpenee nopeesti tuoki mut pahin pöhinä jää pois
Ooppelin appi kertoo et lataus keskeytetty kun laittaa lämmityksen päälle.
Jos kertoo, yleensä herjaa jotain mut lämpenee silti

Juu. Lämpenee nopeesti tuoki mut pahin pöhinä jää pois

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Tämä on ongelmapaikka myös EV6:lle. En nyt sattuneesta syystä ole vuoteen kokeillut, olisiko joku muuttunut tilanteessa. Eli, ajastettu lataus ja ajastettu lämmitys toimivat yhdessä, muttei sekään mitenkään satavarmasti.
Sen sijaan jos ajastat lämmityksen, mutta tökkäät vain latausjohdon kiinni. Tässä tilanteessa, jos lataus vielä jatkuu kun lämmityksen pitäisi alkaa, virheilmoituksena on "latauslaite ei anna virtaa"
. Eikä toimi edes jos lataus on juuri päättynyt ennen lämmityksen alkamista. Juuri tarkoittaa jotain 1-2h.
Sen sijaan jos ajastat lämmityksen, mutta tökkäät vain latausjohdon kiinni. Tässä tilanteessa, jos lataus vielä jatkuu kun lämmityksen pitäisi alkaa, virheilmoituksena on "latauslaite ei anna virtaa"

Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
https://www.is.fi/autot/art-2000010332908.html
Nyt sitten halpuutus ehti MG5:een myös. 5k€ tipuutus on vaatimattomat vajaa 15% LR Lux mallista. Nyt alkaa hinta olemaan kohdillaan. Ei vissiin kauppa käynyt toivottuun tahtiin suomessakaan kun korot nousi ja muutkin valmistajat tiputtivat hintojaan.
Nyt sitten halpuutus ehti MG5:een myös. 5k€ tipuutus on vaatimattomat vajaa 15% LR Lux mallista. Nyt alkaa hinta olemaan kohdillaan. Ei vissiin kauppa käynyt toivottuun tahtiin suomessakaan kun korot nousi ja muutkin valmistajat tiputtivat hintojaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Sitä hetkeähän on odotettu, kun uusi sähköauto maksaa vähemmän kuin vastaava uusi polttomoottoriauto.
Nyt sen kai voi sanoa tapahtuneen. Tämän letkun otsikon vertailua mukaellen ja lähteenä tämän päivän hinnastoista haetut farkkunallien hinnat alkaen:
MG5 Standard Range Luxury (50,3 kWh LFP): 27 900,00 €
Toyota Corolla Tourin Sports 1.8 Hybrid Life: 32 962,45 €
Isompiakkuinen MG5 Long Range Luxury (61,1 kWh NMC) on sekin 29 900,00 €, eli vielä jää karvalakkikorolla aika kauas.
Nyt sen kai voi sanoa tapahtuneen. Tämän letkun otsikon vertailua mukaellen ja lähteenä tämän päivän hinnastoista haetut farkkunallien hinnat alkaen:
MG5 Standard Range Luxury (50,3 kWh LFP): 27 900,00 €
Toyota Corolla Tourin Sports 1.8 Hybrid Life: 32 962,45 €
Isompiakkuinen MG5 Long Range Luxury (61,1 kWh NMC) on sekin 29 900,00 €, eli vielä jää karvalakkikorolla aika kauas.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
^Tiedä kuka sitä nyt niin on odottanut, mutta taitaa silti edelleen käydä niin, että MG:t homehtuu myymiöihin ja Corolla myy kuin näkkileipä Teemu Pukin kuvalla 

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Onko tommonen MG ihan autoon verrattavissa oleva kapistus vai samaa tasoa kuin kaikki muuki Kiinasta tuotu romu? Siis inhorealistisesti, ei kiinalasein katottuna.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
No miten sen nyt haluaa tulkita. 2 edellistä autoo jolla ajoin pidempään olivat NG9-5 ja Superb 2.0TDI L&K herkuilla. Ei oo harmittanut Superbin hukkaaminen ja MG:llä ajo. Pihasta löytyy myös melkein puolet kalliimpi nelikko Eenakki, ja silti pihassa hyppään useimmiten MG:n rattiin enkä ota eenakkia alle.
Ei se nyt mitään tunteita oikein herätä, siksi otsikon nimikin. Mutta ihan pirteä ja mukava ajettava. Alustasta tykkään varsinkin. Itsekin viimekesänä lähdin todella skeptisenä autoa koeajamaan ja mietin että mikä on kun en mitään kummempaa pahaa sanomista autosta löytänyt. Vähemmän tossa on ollut ongelmia kuin eenakissa.
Pari hieman ärsyttävää ominaisuutta löytyy, mutta ihan soiva peli se on ollut. Uusien peltien saannissa kesti 1,5kk. Mutta mulle sillä ei ollut niinkään merkitystä, koska auto oli onneksi ajokuntoinen ja koska firmaliisari, olisin kuitenkin saanut jonkun auton alle. 2 viikkoa kesti korjaukset ja oli kiva saada takas auto sen sijaan että joutui ajamaan pikkulohko Skoda Kamiqilla.
Samoin tuli tuossa 2 päivää viime viikolla ajettua vuokra Hundain I30 hatchbackillä Tsekissä. Kamiq ja I30 hinnat tuolla 25k€ paikkeilla ja milloin tahansa ottaisin mielummin tuon MG:n joka siis nyt maksaa vajaa 5k€ enemmän. Corollaa en ole ajanut joten siihen en osaa verrata.
Ei se nyt mitään tunteita oikein herätä, siksi otsikon nimikin. Mutta ihan pirteä ja mukava ajettava. Alustasta tykkään varsinkin. Itsekin viimekesänä lähdin todella skeptisenä autoa koeajamaan ja mietin että mikä on kun en mitään kummempaa pahaa sanomista autosta löytänyt. Vähemmän tossa on ollut ongelmia kuin eenakissa.
Pari hieman ärsyttävää ominaisuutta löytyy, mutta ihan soiva peli se on ollut. Uusien peltien saannissa kesti 1,5kk. Mutta mulle sillä ei ollut niinkään merkitystä, koska auto oli onneksi ajokuntoinen ja koska firmaliisari, olisin kuitenkin saanut jonkun auton alle. 2 viikkoa kesti korjaukset ja oli kiva saada takas auto sen sijaan että joutui ajamaan pikkulohko Skoda Kamiqilla.
Samoin tuli tuossa 2 päivää viime viikolla ajettua vuokra Hundain I30 hatchbackillä Tsekissä. Kamiq ja I30 hinnat tuolla 25k€ paikkeilla ja milloin tahansa ottaisin mielummin tuon MG:n joka siis nyt maksaa vajaa 5k€ enemmän. Corollaa en ole ajanut joten siihen en osaa verrata.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Eilen tuli pyöräytettyä kesätassut alle takas. Kivasti hiljeni melu renkaista ja ohjaus jäykistyi myös. Renkaita vaihtaessa tuli huomattua että pohjapanssari repsotti pikkaisen apparin puolelta renkaan takana, joten jotain kiinnikkeitä huutaisi. Samoin tuli aikaisemmin huomattua että apparin oven lukitus nappi ei reagoi painalluksiin eli ei toimi. Valitettavasti en muista toimiko nappi kolarikorjausen jälkeen vai ei mutta kumpikin puute on juuri sillä puolella minne töötti tuli ja osia vaihdeltiin. Täytynee varata aikaa huoltoon että korjaavat puutteet. 11k km meni myös rikki viikonloppuna.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Tulipa luettua tätä ketjua pitkästä aikaan ja tämä osui silmään:
Auto kävi yllättäen vuosihuollossa Toukokuun lopulla, koska auto olikin ensirekisteröity ruotsiin 5/23. Perus huolto + pohjapanssarin repsotus + apparin oven kahvan toimimattomuus piti selvittää. Ilmoittivat sitten että auto on valmis mutta eivät ehtineet tutkimaan kahvan vikaa päivän aikana
. Ensin sanoivat että pitää varata toinen aika jolloin selvittävät vian ja sen jälkeen tekevät päätökset meneekö takuuseen vai mistä vika johtui ja tilaavat osat ja kolmas kerta sitten korjataan. Sanoin että ai että 3 kertaa pitäisi autoa käyttää ennenkun saatte napin kuntoon niin kaveri vähän aikaa funtsi tiskillä että no ehkä he voisivat jo osan etukäteen tilata. No uuden ajan buukkasin kesäloman jälkeen tämän kuun alkuun ja auto takas sinne. Yllätys oli melkoinen kun ilmoittivat että auto valmis ja noudettavissa ja kun menen hakemaan niin sanovat tiskillä että joo, menee koko kahva vahtoon että vika paikallistettu muttei ole osaa, auton softa päivitetty kuitenkin
. Nyt sitten odotellaan että kahva saapuisi ruotsista että voidaan kolmatta aikaa varailla. Onneksi en itse maksa mitään huolloista ja vuokra-autoista korjausten ajaksi. Mutta silti syö miestä kun pitää useita kertoja käydä autoa viemässä ja hakemassa....
Muuten auto toimii kun se kuuluisa junan vessa ja matka jatkuu. Alle kuukauden päästä tulee vuosi autolla täyteen ja ajattelin silloin raportoida kilsat ja muut. Vajaa 17k km taitaa olla mittarissa tällä hetkellä.
Kohtuullisesti noita on mennyt kaupaksi hinnan alennuksen jälkeen kun tällä hetkellä zättiautossa 53 kpl myynnissä ja vain 4 niistä käytettyjä, loput käytännössä ajamattomia, eli puolittunut miltei määrä. Jännä nähdä miten hinnat kehittyy jos tästä tulee uusi MG4:n pohjalle tehty malli ja miten kiina-autojen veronkorotukset näkyvät hinnoissa. Paljon saa kyllä autoa omasta mielestä rahalle ja vastinetta.
Auto kävi yllättäen vuosihuollossa Toukokuun lopulla, koska auto olikin ensirekisteröity ruotsiin 5/23. Perus huolto + pohjapanssarin repsotus + apparin oven kahvan toimimattomuus piti selvittää. Ilmoittivat sitten että auto on valmis mutta eivät ehtineet tutkimaan kahvan vikaa päivän aikana


Muuten auto toimii kun se kuuluisa junan vessa ja matka jatkuu. Alle kuukauden päästä tulee vuosi autolla täyteen ja ajattelin silloin raportoida kilsat ja muut. Vajaa 17k km taitaa olla mittarissa tällä hetkellä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Niin ja täytyy vielä lisätä ettei toi Marvel R:kään vähän käytettynä paljoa maksa, AWD malli irtoais 33k€. Harmi vaan että siinä on liian pieni kontti meidän toiselle luffelle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Tähän tuli viimeviikolla täysi vuosi täyteen omassa käytössä. Vuodessa karvan vajaa 17tkm. Pienet kilometrit selittyy sillä että pitkät reissut ajetaan eenakilla ja aina kun koirat on mukana mennään eenakilla. Samoin kesällä oli paljon säitä jolloin pääsi cabbea ulkoiluttamaan (ja nykyään työmatka-ajoakin on vähemmän kun puolet töistä teen etänä). Oikeastaan ainoa joka ketuttaa on Hedin Espoon (Ford/MG) huolto.
Oven kahva ei vieläkään toimi 3 huoltokerran jälkeen. 1 oli alkukesän vuosihuolto johon ilmoitin etukäteen ettei toimi. Eivät silloin muka olleet ehtineet tutkimaan. Kertoivat silloin että pitäis 2 kertaa tuoda vielä. Toinen tutkimista varten jonka jälkeen tilaillaan osat ja kolmas kun vaihtavat. Kerroin että en mä nyt todellakaan halua autoa montaa kertaa käyttää huollossa jonkun vian takia ja vastaus oli että no ehkä he saavat tilattua osat etukäteen jolloin tulisi kuntoon seuraavalla kerralla.
No toinen kerta jolloin tutkittiin oli kesälomien jälkeen ja silloin oli analyysi että kahva rikki -> vaihtoon ja ylläri pylläri ei osaa olekaan hyllysssä. Kuulemma 1-2 viikkoa kahvan tulo ruotsista ja soittavat kun osa saapunut ja varaavat ajan vaihdolle. No odotin kiltisti noin 4-5 viikkoa ja sitten kyllästyin ja soitin itse että missähän se kahva luuraa. No eivät olleet tilanneet sitä ja sain 2 viikon päähän huoltoajan joka oli eilen.
3 kerralla siis ohjelmassa kahvan korjaus ja lisänä auton pesu ulkoa ja sisältä putsaus ja kovavahaus.
No kun pääsin vuokrakotterolla konttorille niin soittavat ettei tule kuntoon koska oven johtosarjassa on joku liitin myös rikki. Ei oltu huomattu edellisellä kerralla jostain syystä x. Ei ole johtosarjaa Suomessa eikä Ruotsissa, tilaavat ja kertovat heti kun tietävät mistä tulee ja milloin. Auto oli pesty ja vahattu, sisältä putsattu kun hain auton. Mutta kun avasin takaovet takapihassa niin oven välit paskaiset ja ovien alaosat sisäpuolelta myös pesemättä. Tanan tunarit sanon minä...
Näillä voisin päätellä että Tammi-Helmikuussa tehdyssä kyljenkorjausessa on jäänyt huomaamatta tai tekemättä tuo ovenkahvan lukituksen testaus ja on siis sen kolarin jäljiltä ollut jo rikki. Muutenhan auto on saanut vain kovaa ajoa, latausta omasta 11kW laturista tai työpaikalla 11kW laturista. 2 kertaa olen asioinut ABC:n pikalaturilla. Edelleen olen tyytyväinen autoon ja tuohon rahaan mitä noita nyt saa on kyllä hyvä hankinta. Jos vielä saisivat varaosia suomeen ja huollon toimintaa parannettu niin sitten ei olisi mitään sanomista, tosin tuohan ei itse auton vika ole, vaan Hedinin...
Oven kahva ei vieläkään toimi 3 huoltokerran jälkeen. 1 oli alkukesän vuosihuolto johon ilmoitin etukäteen ettei toimi. Eivät silloin muka olleet ehtineet tutkimaan. Kertoivat silloin että pitäis 2 kertaa tuoda vielä. Toinen tutkimista varten jonka jälkeen tilaillaan osat ja kolmas kun vaihtavat. Kerroin että en mä nyt todellakaan halua autoa montaa kertaa käyttää huollossa jonkun vian takia ja vastaus oli että no ehkä he saavat tilattua osat etukäteen jolloin tulisi kuntoon seuraavalla kerralla.
No toinen kerta jolloin tutkittiin oli kesälomien jälkeen ja silloin oli analyysi että kahva rikki -> vaihtoon ja ylläri pylläri ei osaa olekaan hyllysssä. Kuulemma 1-2 viikkoa kahvan tulo ruotsista ja soittavat kun osa saapunut ja varaavat ajan vaihdolle. No odotin kiltisti noin 4-5 viikkoa ja sitten kyllästyin ja soitin itse että missähän se kahva luuraa. No eivät olleet tilanneet sitä ja sain 2 viikon päähän huoltoajan joka oli eilen.
3 kerralla siis ohjelmassa kahvan korjaus ja lisänä auton pesu ulkoa ja sisältä putsaus ja kovavahaus.
No kun pääsin vuokrakotterolla konttorille niin soittavat ettei tule kuntoon koska oven johtosarjassa on joku liitin myös rikki. Ei oltu huomattu edellisellä kerralla jostain syystä x. Ei ole johtosarjaa Suomessa eikä Ruotsissa, tilaavat ja kertovat heti kun tietävät mistä tulee ja milloin. Auto oli pesty ja vahattu, sisältä putsattu kun hain auton. Mutta kun avasin takaovet takapihassa niin oven välit paskaiset ja ovien alaosat sisäpuolelta myös pesemättä. Tanan tunarit sanon minä...
Näillä voisin päätellä että Tammi-Helmikuussa tehdyssä kyljenkorjausessa on jäänyt huomaamatta tai tekemättä tuo ovenkahvan lukituksen testaus ja on siis sen kolarin jäljiltä ollut jo rikki. Muutenhan auto on saanut vain kovaa ajoa, latausta omasta 11kW laturista tai työpaikalla 11kW laturista. 2 kertaa olen asioinut ABC:n pikalaturilla. Edelleen olen tyytyväinen autoon ja tuohon rahaan mitä noita nyt saa on kyllä hyvä hankinta. Jos vielä saisivat varaosia suomeen ja huollon toimintaa parannettu niin sitten ei olisi mitään sanomista, tosin tuohan ei itse auton vika ole, vaan Hedinin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux
Täältä myös vertaiskokemuksia: Hommasin maaliskuussa vähän käytetyn MG5 SR:n ja perheen arkikäytössä sillä on ajettu puolessa vuodessa 11000 km. Olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen kokonaisuutena. Auto on erittäin hyvä ajaa päivittäisessä taajama/valtaväylä pyörityksessä ja nuo noin 130kW tehot riittävät kyllä hienosti kaikissa tilanteissa. Tässä yksilössä on myös koukkupajan asentama kiinteä vetokoukku, ja 750kg peräkärryn vetely sujuu ongelmitta.
Luonnollisesti, erinomaista sähköautossa ovat matalat käyttökulut. Puolessa vuodessa noilla ajoilla bensat olisivat maksaneet ~1300€, mutta vastaavat sähköt (pääosin kotiladattuna) kustansivat ~300€. Kulutus heiluu kesällä siinä 16-20kWh/100km välissä ja talvella oletettavasti jossain 20-25kWh/100km. Tästä voi kyllä suoraan laskea pari tonnia säästöä vuosittain ja/tai kymppitonnin viidessä vuodessa. Sitten, kun autolla on 7v/150tkm takuu niin ylläpitokulut ovat hyvin ennakoitavissa.
Vastapuolina ovat toki sitten uuden auton arvonalenema ja MG:n jälleenmyyntiarvoon liittyvät riskit, mutta saa nähdä. Pitemmällä aikavälillä näiden merkitys toki vähenee.
Myös tuolla Espoon Hedinissä on asioitu useamman kerran: 1v määräaikaishuollossa (150€) sekä vaihdattamassa kesärenkaiden rengaspaineanturit (auto on uutena varustettu jonkun toisen MG:n vanteilla, ja niissä oli väärän malliset anturit). Mielestäni Hedin on hoitanut hommat niin hyvin kuin on realistista olettaa, vaikka nyt osien tilaamisessa on välillä vähän kestänytkin.
Pitkä talvi on toki kohta edessä niin sitten näkee miten auto performoi seuraavalla vuosipuolikkaalla
Luonnollisesti, erinomaista sähköautossa ovat matalat käyttökulut. Puolessa vuodessa noilla ajoilla bensat olisivat maksaneet ~1300€, mutta vastaavat sähköt (pääosin kotiladattuna) kustansivat ~300€. Kulutus heiluu kesällä siinä 16-20kWh/100km välissä ja talvella oletettavasti jossain 20-25kWh/100km. Tästä voi kyllä suoraan laskea pari tonnia säästöä vuosittain ja/tai kymppitonnin viidessä vuodessa. Sitten, kun autolla on 7v/150tkm takuu niin ylläpitokulut ovat hyvin ennakoitavissa.
Vastapuolina ovat toki sitten uuden auton arvonalenema ja MG:n jälleenmyyntiarvoon liittyvät riskit, mutta saa nähdä. Pitemmällä aikavälillä näiden merkitys toki vähenee.
Myös tuolla Espoon Hedinissä on asioitu useamman kerran: 1v määräaikaishuollossa (150€) sekä vaihdattamassa kesärenkaiden rengaspaineanturit (auto on uutena varustettu jonkun toisen MG:n vanteilla, ja niissä oli väärän malliset anturit). Mielestäni Hedin on hoitanut hommat niin hyvin kuin on realistista olettaa, vaikka nyt osien tilaamisessa on välillä vähän kestänytkin.
Pitkä talvi on toki kohta edessä niin sitten näkee miten auto performoi seuraavalla vuosipuolikkaalla
Saab 9-3 1.8t Linear SS '05
Saab 9-5 2.0t '06 Wagon
Ex: Saab 9-3 2.0t Linear SS '03
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t '01 SE
Saab 9-5 2.0t '06 Wagon
Ex: Saab 9-3 2.0t Linear SS '03
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t '01 SE