"Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabium196 kirjoitti:
Ke Joulu 14, 2022 20:20
Noenhänmä kesällä muistanut tiivitettä vaihtaa kun/vaikka oli kesäauto käytössä. Ehti TiD olla tänään aamusta 30min johdon päässä, tuo ilmo tuli, sammutin, laskin kymmeneen, uusi startti: ei ilmoa, ei myöskään työpäivän jälkeen, oli päivän ulkona ilman lämmitystä.
Vaikka meillä on se rengas vaihdettu alle 60 000 km sitten, viime talvena kovimmilla pakkasilla tuo ilmoitus tuli. Mutta se tulee yleensä vain kylmäkäynnistyksen yhteydessä, vaikkakin auto olisi ollut lämmityksessä. Se on se päivän eka käynnistys, sen jälkeen sitä ei yleensä ole tullut.

Kuskin penkinlämmitin meni aikaisemmin kuin tuo tiivisterengas :evil: Nyt penkinlämmitin on päällä 30 sekuntia - 3 minuuttia, kunnes lähtee pois päältä (ilmeisesti istuin- ja selkänojaosien) resistanssieron vuoksi. Tai ainakin MDI:llä diagnosoitaessa tuo vika menee päälle joka kerta, kun penkinlämmitintä on käyttänyt ja se on mennyt automaattisesti pois päältä.

Kun aktiivisesti seuraa sitä ja laittaa sen uudestaan päälle, saa penkin lämpöiseksi. Siksi ei ole vielä viitsinyt vaihtaa sitä. Jos sitten ensi kesänä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tidissä alkoi ilmotusta napsumaan kovemmilla pakkasilla alkuun ja sitten lämpösemmässäkin reilun 400tkm ajon jälkeen.

Tiivistetta metsästäessä laitoin öljyn sekaan kokeeksi Bilteman tiivisteiden turvotusainetta ja muutaman sadan kilsan ajon jälkeen ilmoitukset poistunu kovemmillakin pakkasilla ainakin toistaiseksi. Uusi tiivistekin valmiina odottamassa jos ilmotus ilmaantuu vielä uudelleen.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Saabium196
"Aero"
Viestit: 421
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Tuo tuli vaihdettua viime lauantaina. Omaan silmään katu-uskottavampi kuin orkkis ratkaisu.

Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tuli uusikin talvi ja ilmotukset pysyny poissa. Joten helpoin ja halvin korjaus laittaa sopiva lisäaine öljyn sekaan. Toimii edelleen vaikka öljytkin vaihdettu.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Laitoin tämmöstä öljyn sekaan
https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... gLei_D_BwE

About tuhannen kilsan ajon jälkeen loppu öljynpaine matala ilmotukset kovillakin pakkasilla
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Vastaa Viestiin