Sleeper Astra
Re: Sleeper Astra
Joo. Vanhoilla saa koeteltu kyllä josseivat oo jo revenneet.
Nytten ei ollu tarjouksessa
https://www.skruvat.fi/Taydellinen-jous ... 78486.aspx
238€ per puoli mut satasen luokkaa halvimmillaan ollu.
Nytten ei ollu tarjouksessa
https://www.skruvat.fi/Taydellinen-jous ... 78486.aspx
238€ per puoli mut satasen luokkaa halvimmillaan ollu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sleeper Astra
Projekti "edennyt" sen verran, että oon teurastanut Saabia osiksi ihmisille. Volvo rojektit painaneet nyt niin päälle, et tämä jää auttamatta hetkiksi taka-alalle. Kattoo jos joku viikonloppu jaksais vaikka vaivautua repiin ton satkun etupään ja koneen taltee.
Rojekti osiossahan ei saa mitään kauppaa, mut jos tarttet halvalla jotai osaa tosta ng900 nii tuu kysyyn. Myyntipuolella yhteystietoo. *köh,köh*

Rojekti osiossahan ei saa mitään kauppaa, mut jos tarttet halvalla jotai osaa tosta ng900 nii tuu kysyyn. Myyntipuolella yhteystietoo. *köh,köh*
Re: Sleeper Astra
Sääntösuomihan pätee myös tälle foorumille, mutta veikkaan, että ketään ei kiinnosta jos täällä mainitset osia olevan myynnis. Kuitenki viestejä tulee ehkä kymmenen päiväs ja aktiivisia kirjottajia on mitä on, niin eikö se ole tärkeintä, että myyjä kohtaa ostajan
Hiljaseks menee myynti muutenki. Toris kaikki hukkuu liian paskaan järjestelmään, Facen rompetoreilla ei kauppa käy jos algoritmi ei näytä ja täällä sitte on muuten hiljasta.

Hiljaseks menee myynti muutenki. Toris kaikki hukkuu liian paskaan järjestelmään, Facen rompetoreilla ei kauppa käy jos algoritmi ei näytä ja täällä sitte on muuten hiljasta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sleeper Astra
Hommasin tekstiilipesurin ja opelin penkit pääsivät käsittelyyn.




Pitää pestä ja otsonoida vielä pariin kertaa. Sen verta ryytyneet oli. Etenki takapenkin istuin. Noista lähti jo yhteensä 3 ämpäriä likavettä. Kuskinjakkara vaihtuu kuvassa näkyvään ehjään, missä ei oo kiskoja kiinni. Siinä on ehjä kylki ja istuin osuus.




Pitää pestä ja otsonoida vielä pariin kertaa. Sen verta ryytyneet oli. Etenki takapenkin istuin. Noista lähti jo yhteensä 3 ämpäriä likavettä. Kuskinjakkara vaihtuu kuvassa näkyvään ehjään, missä ei oo kiskoja kiinni. Siinä on ehjä kylki ja istuin osuus.
Re: Sleeper Astra
Olikos ne koriin liittyvät manuaaliset hommat millä mallilla kuvia?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Sleeper Astra
En oo kerenny aloitella. Volvot vie kaike ajan
Jos sais käyttis 245 valmiiks niin sit vois jumppaa saabista ja opelista tekniikkaa pois. Ohan tässä kesää jäljellä 


Re: Sleeper Astra

Alkaa saabbi olemaan valmiin näköinen..


Ennen lumia pitäis jumppa saabista kone ja alusta mäkeen niin sais talvi iltojen iloksi ton astran talliin työstöön. Komeesti kulu kesä töissä ja volvoja työstäen..
Koittanut selvittää mitä tuo saabin mittaristo vaatii toimiakseen. Ajattelin että sen voisi paloitella ja sovittaa tonne opelin mittarin tilalle. Astrassa on vaijerilla nopeus, saabissa on sähköinen. Polttoainemittarikin ois hieno saada pelaamaan, jos sais saabin tankin laitteineen istutettua astraan.
Re: Sleeper Astra
Päätin pelastaa noi Astran matot kun oli vähä vapaata aikaa. En älynnyt ottaa enne kuvia mut kunto oli mukava neljän hiirenpesän jäljiltä. Noi oli muuten ehjät niin ei viittiny ostaa uusia. Kolme kierrosta painepesurilla ja parikertaa per puoli pesuaineella ja verhoilupesurilla. Tuli kyllä siistit ja hajut läks. Auton sisällä on vielä roskaa seisonnan ajalta pitää ne imuroida kun saa auton talliin. Kontin verhoilujen takaa äänieriste villa oli kelvannut hiirille niin pitää jämät repiä pois ja ostaa biltemasta uutta.

(jos kohta sais muutakin matskua tästä kun siivousta
)


(jos kohta sais muutakin matskua tästä kun siivousta

Re: Sleeper Astra
Vihdoin löytyi aikaa jatkaa tätäkin projektia.

Revittiin Saabi väkisin traktorilla talliin kun olin jo purkanut ratin ja ratti akselin tosta myyntiin.
Kerkesin jo repiä konetilasta korin johtosarjaa ja muuta romua irti. Irrotan koneen johtosarjoineen, apurungon, tolppien ja tukivarsien kera pakettina alakautta. Ladon kattoon saa taljan, jolla nostan loppuautoa ylös jolloin etupään saa rullattua alta pois. Astrassa tekee sit samaan tyyliin niin saa pulttaa teoriassa uudeet kamat vaan kiinni. Älysin kans että tuoshan toi musta on t7 syttykasetti, silläkin kyllä toiminu ku eikös ne käy uudemmasta vanhaa. Saa kauppaa tai vaihtaa punasee t5 malliseen nii saadaan orkkiksen näköne.


Revittiin Saabi väkisin traktorilla talliin kun olin jo purkanut ratin ja ratti akselin tosta myyntiin.
Kerkesin jo repiä konetilasta korin johtosarjaa ja muuta romua irti. Irrotan koneen johtosarjoineen, apurungon, tolppien ja tukivarsien kera pakettina alakautta. Ladon kattoon saa taljan, jolla nostan loppuautoa ylös jolloin etupään saa rullattua alta pois. Astrassa tekee sit samaan tyyliin niin saa pulttaa teoriassa uudeet kamat vaan kiinni. Älysin kans että tuoshan toi musta on t7 syttykasetti, silläkin kyllä toiminu ku eikös ne käy uudemmasta vanhaa. Saa kauppaa tai vaihtaa punasee t5 malliseen nii saadaan orkkiksen näköne.


Re: Sleeper Astra




Lyhyt selitys kuinka ja miten irrotin paketin jos joku muukin haluaa tehdä samaa tyylii:
Avasin ensin keulaan lisää tilaa rälläköimällä poikkipalkin mäkeen. Näin sai helmpommin kennot keulalta pois. Sitten irrotin konepellin, lokarit ja sisälokarit. Näin saa lisää työtilaa. Raidetangon päät olivat jumissa tolpissa, nekin rälläkällä vaa poikki. Vaihteen siirrin 13mm pultilla kiinni. Se auki ja vatkaa kepillä niin irtoo. Sit on perus letkuja, bensalle, alipaineelle, jäähärille jne. Tyyli vapaa irrotukseen.
Koneen johtosarja on helppo irrottaa mukaan. Apparinpuolen nurkassa iskarinyläpään vieressä on iso läpivienti josta menee peukalon paksuinen johtonippu eculle. Se on apparin jalkotilassa. Ecun liitin irti, sen vieressä on myös toinen mutta pienempi liitin josta menee johdot koelaudan sisälle korin muihin sähköihin. Se liitin irti. Toi on se yksi liitin jonka takana koneen johtosarja. Ecun nappaa sit vaa mukaan.
Korinjohtoja on kans paljon ympäri konetilaa, esim valoille, vakkarille yms, ne vaan napsii liittimistä irti. Ne kaikki päätyvät konetilan kuskinpuolen reunaan sulakerasian luo nipuksi kun irrottaa kaikki. Samaan reunaan päätyy tehostimen ja ilmastoinnin letkut.
Kone on sivuista tuettu kahdella kumityynyllä. Kannattaa muistaa irrotella ajoissa ne enne rungon pultteja. Meinasin kippaa ton koneen vaihdelaatikko edellä konehuoneeseen kun unohdin toisen. Apurunko on kiinni kuudella pultilla. 2kpl 16mm edessä, takana 2kpl 18mm ja 2kpl 16mm. Iskarin yläpäät 13mm. KUN OTTAA NUO IRTI NIIN KOKO ETUPÄÄ RYSÄHTÄÄ LATTIALLE!! Itse laitoin puulevyn öljypohjan alle. Kun ottaa apurungon irti kannattaa varoa etti tukivarsi pullahda ulos kun samalla pultilla taimmainen pusla kiinni. Kun saa kelkan irti niin pultti yläpuolelta holeen nii pysyy varret paikalla kun siirtää.
Laitoin kattoon taljan, jolla nostin hinauslenkistä korin ylös ja koko tekniikka paketti jäi siirreltäväksi lattialle. Aika helppo oli temppuilla tuo, mulla meni yksin värkätessä pari päivää kun rauhassa teki.

Loppuraadon laskin nyt renkaan päälle. Etupään alle laitan väliaikaisesti Cessnan etuakselin niin saa ulos tallista. Vielä irrottaa taka akseli ja tutkia tartteeko muuta tosta kopasta mukaan Astraan.

Re: Sleeper Astra
Purin ylimääräisiä romuja konetilasta..

.. ja paloittelin upean sisustan. Kaikki mulle turha mutta vielä käyttökelpoinen osa päätyy myyntiin. Saabi sai Cessnan etuakselin alle

Eculle menee korinjohdoista se nippu. Pitää selvittää sieltä mikä antaa eculle virtaa ja herätteen. Voi myös olla muutakin mitä se vaatii. Johtokaaviot löytyi jo alustavasti netistä niin pääsee tutkimaan. Vahvasti veikkaan että polttoainepumpun saa pelaamaan astran johdoilla kun se kuuluu korinsähköihin.
Mun piti laittaa saabin mittari astran kojelaudan sisään, mutta päätin vaihtaa suunnitelmaa. Otan astrasta oma mittariston käyttöön. Leikkaan kiekkamittarin ja nopeus mittarin pois tosta. Jätän vain opelin oman polttoainemittarin ja lämpömittarin. Gps mittari nopeuden tilalle ja joku rundari. Saabin mittaristo vaatii abs tietoa yms että saa pelaamaan hyvin. Pääsee helpommalla kun laittaa vain tarpeelliset opelin kuoriin.

Tämä kuva on vain joku netistä napattu, mutta nuo vaaleamman harmaat alueet leikkaa pois keskeltä ja vasemmalta.

.. ja paloittelin upean sisustan. Kaikki mulle turha mutta vielä käyttökelpoinen osa päätyy myyntiin. Saabi sai Cessnan etuakselin alle


Eculle menee korinjohdoista se nippu. Pitää selvittää sieltä mikä antaa eculle virtaa ja herätteen. Voi myös olla muutakin mitä se vaatii. Johtokaaviot löytyi jo alustavasti netistä niin pääsee tutkimaan. Vahvasti veikkaan että polttoainepumpun saa pelaamaan astran johdoilla kun se kuuluu korinsähköihin.
Mun piti laittaa saabin mittari astran kojelaudan sisään, mutta päätin vaihtaa suunnitelmaa. Otan astrasta oma mittariston käyttöön. Leikkaan kiekkamittarin ja nopeus mittarin pois tosta. Jätän vain opelin oman polttoainemittarin ja lämpömittarin. Gps mittari nopeuden tilalle ja joku rundari. Saabin mittaristo vaatii abs tietoa yms että saa pelaamaan hyvin. Pääsee helpommalla kun laittaa vain tarpeelliset opelin kuoriin.

Tämä kuva on vain joku netistä napattu, mutta nuo vaaleamman harmaat alueet leikkaa pois keskeltä ja vasemmalta.
Re: Sleeper Astra
Tarvinneeko edes leikellä vai onko ihan suoraan purettavissa?
Itte saattaisin kyllä pohtia että saisiko ne Opelin mittarit ihan toimimaan, sopii kuitenkin mittarikehykseen ja muiden mittareiden kaveriksi ihan kivasti.
Olisi häijy veto tosin laittaa vaikka bensamittari näyttämään ahtopainetta, mielellään vieläpä käänteisesti. Voisi vieraskuskeilla naama nykiä kun bensaviisari vetelee voiman tahdissa
Itte saattaisin kyllä pohtia että saisiko ne Opelin mittarit ihan toimimaan, sopii kuitenkin mittarikehykseen ja muiden mittareiden kaveriksi ihan kivasti.
Olisi häijy veto tosin laittaa vaikka bensamittari näyttämään ahtopainetta, mielellään vieläpä käänteisesti. Voisi vieraskuskeilla naama nykiä kun bensaviisari vetelee voiman tahdissa

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sleeper Astra
Opelissa on vaijerilla nopeus. Saabissa sähköinen. Kierrosmittarista en muista.
Toki, calibrassa on sähköinen mittari, mutta en jaksa alkaa kikkailemaan kahden auton johdoista toimivaa. Kiekkamittarin voi saada pelaan mut kattoo nyt
Toki, calibrassa on sähköinen mittari, mutta en jaksa alkaa kikkailemaan kahden auton johdoista toimivaa. Kiekkamittarin voi saada pelaan mut kattoo nyt
Re: Sleeper Astra
Purin korinjohtosarjasta tarvitut kaapelit.

Tuohon ecun isoon liittimeen tulee 33 napanen liitin, josta yhdistyy korin johtosarjaan tietyt piuhat.

Löysin hyvät ohjeet tämän foorumin kautta, tässä vielä tännekkin linkki topicista missä kirjoitettu hyvin ylös johtojen numerot ja tiedot: viewtopic.php?f=13&t=142151
Noiden kytkemällä pitäisi siis olla käyntikuntoinen ja valmispaketti. Osa noista jää myös käyttämättä. Esim mittarin shift up valot ja kulutustieto. Astrassa on vastaan kaltainen liitin, mutta se on pyöreällä kannalla ja konetilanpuolella. Voi olla että esim ECU:n jatkuvan plussan saa pelaan suoraan kun etsii astrasta samaisen johdon.

Tuohon ecun isoon liittimeen tulee 33 napanen liitin, josta yhdistyy korin johtosarjaan tietyt piuhat.

Löysin hyvät ohjeet tämän foorumin kautta, tässä vielä tännekkin linkki topicista missä kirjoitettu hyvin ylös johtojen numerot ja tiedot: viewtopic.php?f=13&t=142151
Noiden kytkemällä pitäisi siis olla käyntikuntoinen ja valmispaketti. Osa noista jää myös käyttämättä. Esim mittarin shift up valot ja kulutustieto. Astrassa on vastaan kaltainen liitin, mutta se on pyöreällä kannalla ja konetilanpuolella. Voi olla että esim ECU:n jatkuvan plussan saa pelaan suoraan kun etsii astrasta samaisen johdon.
Re: Sleeper Astra
Availin venakoppaa.

Yläkerta vaikutti ihan siistiltä. Ketju oli tiukka ja hyvässä kunnossa. Venakopan tiiviste vuosi vähän. Sen saa nyt samalla vaihdettua.

Ylemmässä laaheimessa oli pientä kulumaa. Ajattelin vielä tarkistaa kiristimestä venymän, että teenkö tähän jakopään. Edellinen omistaja oli vaihtanut tähän säännölisesti öjyjä ja pitänyt hyvin. Auton mukana tuli tarkka kuittikasa viimeisen 15 vuoden ajalta, pitää selata taas läpi että onko ketju vaihdettu joskus.

Yläkerta vaikutti ihan siistiltä. Ketju oli tiukka ja hyvässä kunnossa. Venakopan tiiviste vuosi vähän. Sen saa nyt samalla vaihdettua.

Ylemmässä laaheimessa oli pientä kulumaa. Ajattelin vielä tarkistaa kiristimestä venymän, että teenkö tähän jakopään. Edellinen omistaja oli vaihtanut tähän säännölisesti öjyjä ja pitänyt hyvin. Auton mukana tuli tarkka kuittikasa viimeisen 15 vuoden ajalta, pitää selata taas läpi että onko ketju vaihdettu joskus.