Syyläri ongelmaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Syyläri ongelmaa
Kaverin Bimmerille 540 kävi hassusti. Syyläristä murtui kesken ajon ylävesiletkun holkki irtipoikki.
http://www.kapsi.fi/~aki-a/Mika/P10100032.jpg
Eli jos tältä foorumilta löytyisi kuitenkin paras tekninen tietämys moisen ongelman korjaukseen.
Edittiä yleisön pyynnöstä: Niin se on auto tuo bemarikin
http://www.kapsi.fi/~aki-a/Mika/P10100032.jpg
Eli jos tältä foorumilta löytyisi kuitenkin paras tekninen tietämys moisen ongelman korjaukseen.
Edittiä yleisön pyynnöstä: Niin se on auto tuo bemarikin
Viimeksi muokannut Painkiller, La Maalis 26, 2005 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuostahan ei tiedä mitä muovia se on, mutta kannattanee silti kiikuttaa johonkin firmaan joka tekee muovin hitsausta ja kysyä saavatko palat yhteen.
Jäähdytinkorjaamokin saattaisi osata auttaa, tuskin tuo ihan ainutlaatuinen ongelma on. Jäähdytinkorjaamo saa kyllä päädyn vaihdettuakin, jos jostakin sattuisi löytymään romujäähdytin, jossa on päädyt ehjät. Halvempaa joka tapauksessa kuin uusi kenno.
Lasketaan se bemarikin autoihin kuuluvaksi
Jäähdytinkorjaamokin saattaisi osata auttaa, tuskin tuo ihan ainutlaatuinen ongelma on. Jäähdytinkorjaamo saa kyllä päädyn vaihdettuakin, jos jostakin sattuisi löytymään romujäähdytin, jossa on päädyt ehjät. Halvempaa joka tapauksessa kuin uusi kenno.
Lasketaan se bemarikin autoihin kuuluvaksi

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Itsellä oli satkussa vastaavanlaatuinen ongelma lämpöhanan kanssa. Vuoden ajojen aikana pomppas kaks kertaa irti, mutta onneksi huomasin ajoissa ja vahinkoa ei päässyt syntymään. Toisella kertaa se oli tosin hyvin, hyvin lähellä. Kaikeksi onneksi em. tapaukset vielä kaupungissa, vaikka pääosa kilometreistä tuleekin maantiellä.
Niin siis kannattaa olla varma letkun pysyvyydestä ettei käy ikävästi...
Niin siis kannattaa olla varma letkun pysyvyydestä ettei käy ikävästi...
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Kaveri pääsi RANE patentilla pääsiäisen yli ( muoviholkki+3M tiivistesilikoni+rst-klemmarit). Nyttemmin tilasi uuden syylärin(bemarin tyyppivika) ja vaihdon merkkiliikkeeltä. Samalla menee vaihtoon vesipumppu niin johan alkaa taas bimmeri olemaan vedossa. Niin ja karan jämään ei saanut kiinni, koska alapuolelta lähti heti viimeisestä haitasta vahvike viistoon alaspäin. Ja kiitoksia vastauksista!
Yhdellä kaverilla on myös 540-bemari ja sillä tuli pari viikkoa sitten "vähän" isompi remppa. Tuulettajan propelli oli kuulemma lähtenyt irti (sanoi syyksi hajonnutta visko-kytkintä) sillä seurauksella, että kaikki flektin läheisyydessä olleet letkut ja johdot poikki ja vielä pisteeksi i:n päälle konepeltiin reilun kokoinen vekki.
Saattaa remontti maksaa aika lailla tuntien noiden isompien bemarien osien hinnat. On kyllä mun arvostus ko. automerkin laatuun laskenut, kun olen vierestä seurannut kaverin touhuja. Sillä on toisena autona 730-bmw ja eipä taida montaa sellaista viikkoa ollut, ettei jompi kumpi autoista olisi huollossa. Kaveri oli vielä aiemmin vannoutunut Saabisti, mutta meni sitten sekaantumaan noihin sakemannien vehkeisiin.
Edit: Niin meni siitä bemarista syylärikin vaihtoon samassa rytäkässä, luonnollisesti.

Saattaa remontti maksaa aika lailla tuntien noiden isompien bemarien osien hinnat. On kyllä mun arvostus ko. automerkin laatuun laskenut, kun olen vierestä seurannut kaverin touhuja. Sillä on toisena autona 730-bmw ja eipä taida montaa sellaista viikkoa ollut, ettei jompi kumpi autoista olisi huollossa. Kaveri oli vielä aiemmin vannoutunut Saabisti, mutta meni sitten sekaantumaan noihin sakemannien vehkeisiin.
Edit: Niin meni siitä bemarista syylärikin vaihtoon samassa rytäkässä, luonnollisesti.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ei liity syyläreihin, mutta Bemariin... eikä niin kauheasti siihen Bemariinkaan, mutta:
Ei voinut kun nauraa kun kaverin muutaman viikon ikäinen X5 hinattiin syksyllä korjaamolle - Syy: sähköt täysin kateissa. Syy sähköjen katoamiseen oli taas peltohiiret, jotka olivat menneet syyskylmiä pakoon bemarin konehuoneeseen ja nakerrelleet hieman johtonippuja

Ei voinut kun nauraa kun kaverin muutaman viikon ikäinen X5 hinattiin syksyllä korjaamolle - Syy: sähköt täysin kateissa. Syy sähköjen katoamiseen oli taas peltohiiret, jotka olivat menneet syyskylmiä pakoon bemarin konehuoneeseen ja nakerrelleet hieman johtonippuja




-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5