Vanneihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jortsu
"Viggen"

Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Huomasinpa tuossa pääsiäisenä, että tuon minun satkun ('88 kaasari, uudemmalla jaolla) yksi talvirenkaiden vanne on erilainen kuin muut. Siinä on nimittäin ET 33 kuin muissa se on 39. :? Olisiko tuo tonnarin vanne?

Sinänsä erikoisempi juttu, sillä auto on ollut minulla jo 1½ vuotta, enkä ole ennen moista huomannut. :oops: Vanne tosin on musta ja muut hopeisia, joten se näyttää muutenkin erilaiselta.
Mahtaako tällainen yhdistelmä olla laillinen? Eipä silti, ei tuota näytä kovin helposti huomaavan, olen käynyt katsastamassa auton kaksi kertaa noilla vanteilla, eikä katsastusmies ole huomannut mitään.
Mutta varmaankin olisi hyvä, että samalla akselilla olisi samanlaiset vanteet. Vai onko tuollaisella erolla merkitystä? Annanko olla vai kannattaisiko hankkia tilalle oikeanlainen vanne?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
qaw
"Saabisti"

Re: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jortsu kirjoitti:Huomasinpa tuossa pääsiäisenä, että tuon minun satkun ('88 kaasari, uudemmalla jaolla) yksi talvirenkaiden vanne on erilainen kuin muut. Siinä on nimittäin ET 33 kuin muissa se on 39. :? Olisiko tuo tonnarin vanne?
On.
Mahtaako tällainen yhdistelmä olla laillinen? Eipä silti, ei tuota näytä kovin helposti huomaavan, olen käynyt katsastamassa auton kaksi kertaa noilla vanteilla, eikä katsastusmies ole huomannut mitään.
Mutta varmaankin olisi hyvä, että samalla akselilla olisi samanlaiset vanteet. Vai onko tuollaisella erolla merkitystä? Annanko olla vai kannattaisiko hankkia tilalle oikeanlainen vanne?
Tuskin on edes laillinen ja ihan oman turvallisuuden takia sinuna vaihtaisin vanteen oikeanlaiseen.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

akselilla pitää olla samanlaiset.
Jortsu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Kuten arvelinkin, pitääpä sitten hankkia se oikeanlainen vanne :D
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Montoya
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mulla on tonnarin aluvanteet (Aero -85 ?) kesäpyörissä. Onko kukaan kuullut, että niiden sopivuudessa satkuun olisi ongelmia? Hyvin mahtuu ainakin pyörimään. Nuo ovat muistaakseni 6". Lisävarustekirjassa muistaakseni satkun vanteet ovat yleensä 5 1/2", mutta jos on 6", niin suositellaan jousirajoitinta, mikä sitten lieneekään...
9-5 2,3t -03
Montoya
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Tonnarin vanteissa ET on juuri tuo 33. Renkaina 185/65/15
9-5 2,3t -03
Vastaa Viestiin