TuuSaR kirjoitti:Saab ei ole ikinä luvannut Subaru pohjaista 9-6X:sta, siitä on kuultu vain epämääräisten lehtitietojen kautta sekä joku Subarun pomo mainitsi sen kun kyse oli vientimahdollisuuksista Eurooppaan.
Mielestäni Saab USA:n pomo Debra Kelly-Ennis on ihan suoraan puhunut 9-6X:stä (tai ainakin Subaru-yhteistyössä tehtävästä uudesta nelivetomallista) ja vielä alkuvuodesta Augustssonkin puhui vielä tänä vuonna esiteltävästä nelivedon prototyypistä (jonka kaikki olettivat tarkoittavan 9-6X:ää...), mutta Augustssonin puheita ei nyt enää tietysti lasketa. Hänellähän oli kai tänään virallisesti viimeinen työpäivä Saabilla...
Linkki Kelly-Ennisin haastatteluun:
http://www.edmunds.com/advice/specialre ... ticle.html
Uusimman huhun mukaan Debra Kelly-Enniskin olisi nyt eronnut Saab USA:n palveluksesta! Tietoa ei kai ole vielä vahvistettu, mutta Saabnetin keskustelussa on tällainen tieto!
Olisi ihan hienoa, jos tuo lähitulevaisuuden uutuus olisikin jo 9-3X:n tuotantoversio tai joka tapauksessa "oikea Saab", mutta saa nyt nähdä, tuleeko yhtikäs mitään...
Tuo uusi uutinen 9-5:n seuraajan pohjautumisesta samaan pohjalevyperheeseen kuin 9-3:nkin seuraava versio on minustakin oikeasti hyvä uutinen. Silloin tosiaan molemmat mallit saa joko etu- tai nelivedolla ja kustannusmielessä on muutenkin järkevää, jos perusrakenteessakin on yhtäläisyyksiä. Silti kokoeron soisi vähän kasvavan, ainakin niin että uusi ysifemma olisi selkeästi vanhan kunnon tonnarin kokoluokkaa!