Sähköautoista yleensä
Re: Sähköautoista yleensä
On varaa ostaa sähköauto ja sitten alkaa pihtaaminen. Älytöntä touhua.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Sähköautoista yleensä
Tuskin pihtaaminen yleensä siinä kohtaa alkaa. Se sähköautokin on kuitenkin helpompi ostaa säästetyillä kuin tuhlatuilla rahoilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköautoista yleensä
Pihtaaminen voi olla pakon sanelemaa johtuen tankkauspisteistä. Johtuen yhteisöstä, kahviporukan keskustelut kuinka vähällä, siis kilpailu.
Suurin vaikuttaja pihtaamiseen koukuttamisessa on uudet peliohjaimet. Nyt ohjaimena toimii auto ja näyttönä mittaristo. On kaikenlaista kukkapuskaa ja lehtipuuta. Kovin koukuttaja on insinööritason kovan luokan data!
Nämä mittaristot ovat tulleet myös polttomoottori autoihin. Yks kaveri olikin tehnyt havainnon, että vähän aikaa sitten matkailuautot liikkuivat varsin rivakasti, mutta nyt näiden mittaristojen myötä on ollut havaittavissa selvää nutaamista liikenteessä.

Suurin vaikuttaja pihtaamiseen koukuttamisessa on uudet peliohjaimet. Nyt ohjaimena toimii auto ja näyttönä mittaristo. On kaikenlaista kukkapuskaa ja lehtipuuta. Kovin koukuttaja on insinööritason kovan luokan data!
Nämä mittaristot ovat tulleet myös polttomoottori autoihin. Yks kaveri olikin tehnyt havainnon, että vähän aikaa sitten matkailuautot liikkuivat varsin rivakasti, mutta nyt näiden mittaristojen myötä on ollut havaittavissa selvää nutaamista liikenteessä.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista yleensä
Itseäni ei juurikaan ole häirinneet virtausoptimoijat. Ylipäätään pyrin siihen, etten kauheesti ota kierroksia muiden ajamisesta. Toki siinä en aina onnistu.
Tietty sekin on helpottanut, kun perinteisesti olen päässyt 60-100 nopeusvälin reilussa kahdessa sekunnissa sopivan paikan tullen. Nykyisellä sähkömopolla ottaa noin 4 sekuntia.
Energiansäästö ajamisen aikana ei mulla ole koskaan ollut oikein missään roolissa.
Omasta mielestä turhauttavimmasta päästä ovat kuskit, jotka motarilla viihtyvät hyvin rekan perässä siihen asti, kunnes heitä on ohittamassa. Kovin harvoin ovat liikkeellä minkään sortin sähköautolla.
Tietty sekin on helpottanut, kun perinteisesti olen päässyt 60-100 nopeusvälin reilussa kahdessa sekunnissa sopivan paikan tullen. Nykyisellä sähkömopolla ottaa noin 4 sekuntia.
Energiansäästö ajamisen aikana ei mulla ole koskaan ollut oikein missään roolissa.
Omasta mielestä turhauttavimmasta päästä ovat kuskit, jotka motarilla viihtyvät hyvin rekan perässä siihen asti, kunnes heitä on ohittamassa. Kovin harvoin ovat liikkeellä minkään sortin sähköautolla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Sähköautoista yleensä
Havaitsen lievää provokatiivista kirjoittelua. Tosiasiassa se isojen ajoneuvojen aiheuttama imu on aika kaukanakin siellä takana. Katsele joskus tienvarren heinikkoa, kuinka se heiluu rekan jäljiltä kun ajat rekan takana. Ihan mie normaalisti ajoin jonossa. Sitä paitsi taisin mainita, että 80kmh rajoituksen päätyttyä ohitin rekan. Lt paku taasen kääntyi risteyksessä pois ihan itse. Rekka ajoi sopivasti yli sallitun, joten en nähnyt mitään syytä itse ajaa ylinopeutta ohi siitä. Minusta ihan jonninjoutavaa tämmönen puhe.
PS. Renault zoe on ihan kelpo ajaa maantiellä. Eihän se Saabin veroinen ole ja olen persaukinen käytettyjen autojen kuluttaja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sähköautoista yleensä
On tyhmää maksaa liikaa. Jokainen säästetty euro jäi omaan taskuun.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sähköautoista yleensä
Älä Mertmi huoli, ajat miten vain niin tiettyjä tahoja ärsytät joka tapauksessa suunnattomasti sillä että autossasi ei ole pakoputkea 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautoista yleensä
En tiennyt että tuo rekkojen peräpyörre imee sähköautoja vielä 80..90 metrinkin päästä eli edellä keskustellun turvavälin verran.Mertmi kirjoitti: ↑Ti Heinä 23, 2024 09:20Havaitsen lievää provokatiivista kirjoittelua. Tosiasiassa se isojen ajoneuvojen aiheuttama imu on aika kaukanakin siellä takana. Katsele joskus tienvarren heinikkoa, kuinka se heiluu rekan jäljiltä kun ajat rekan takana. Ihan mie normaalisti ajoin jonossa. Sitä paitsi taisin mainita, että 80kmh rajoituksen päätyttyä ohitin rekan. Lt paku taasen kääntyi risteyksessä pois ihan itse. Rekka ajoi sopivasti yli sallitun, joten en nähnyt mitään syytä itse ajaa ylinopeutta ohi siitä. Minusta ihan jonninjoutavaa tämmönen puhe.
PS. Renault zoe on ihan kelpo ajaa maantiellä. Eihän se Saabin veroinen ole ja olen persaukinen käytettyjen autojen kuluttaja.
Opin uutta, kiitokset!
Re: Sähköautoista yleensä
Niin, voihan se olla. Tai sitten se oli vaan kertakaikkisen ärsyttävää huomata miten halpaa ajaminen voisi olla? Mietin mie sitäkin, että rekan takana ajaminen mielestäni ihan turvallisen matkan päässä perästä kertakaikkiaan pudottaa keskinopeutta ja säästö tulee siitä…
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sähköautoista yleensä
Mie silloin Zoen ostoa harkitessani vertasin sen mittoja Saab 9-3:een ja yllätyin. Akseliväli 1,3cm lyhyempi ja raideleveys taasen noin 5cm enemmän. Zoe on noin 50cm lyhyempi. Jopa vajaan 40cm lyhyempi, kuin Saab 99. Korkeutta on noin 13cm enemmän kuin 9-3:lla. Takakontin koossa syvyyssyynnassa on isoin ero, mutta ei tuon pitäisi maantieajon oikeastaan vaikuttaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista yleensä
Varmaan myös massalla on vakauttava vaikutus. Sehän tuossa Zoessa on jo kohtalainen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Sähköautoista yleensä
Nuo korkeat ja lyhyet autot ovat v*tun rumia. Aivan sama millä moottorilla kulkevat
.
Jotenkin Teslan kaikki muut Model S:ää lukuunottamatta näyttävät kammottavilta; korkea katon keskikohtaan nouseva "kananmuma". Tämä tekee lisäksi autosta kapean ja lyhyen näköisen eli se v*tun ruma.
Ehkä "kaunein" minun silmään miellyttävä sähkövempain on tällä hetkellä VW ID7. Todella linjakas suorastaan hienon näköinen

Jotenkin Teslan kaikki muut Model S:ää lukuunottamatta näyttävät kammottavilta; korkea katon keskikohtaan nouseva "kananmuma". Tämä tekee lisäksi autosta kapean ja lyhyen näköisen eli se v*tun ruma.
Ehkä "kaunein" minun silmään miellyttävä sähkövempain on tällä hetkellä VW ID7. Todella linjakas suorastaan hienon näköinen

Viimeksi muokannut petrisa, Ke Heinä 24, 2024 09:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sähköautoista yleensä
MOT, teet mitä teet niin toisia harmittaa 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista yleensä
Minä kyllä tykkään ainakin joistakin korkeista ja lyhyistä. Ainakin siitä kaikkein direimmäistä, porkkanasorvista.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Sähköautoista yleensä
En ymmärrä mitä tuolla tarkoitetaanHenkka #2283 kirjoitti: ↑Ke Heinä 24, 2024 10:06Ainakin siitä kaikkein direimmäistä, porkkanasorvista.

Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)