Oma kokemus imusarjan läppien kestosta... Allekirjoituksen Aerolla on ajettu noin 201tkm ja EGR on tulpattu noin 80tkm kohdalla. Koneeseen on nyt vaihdettu uusi imusarja varoiksi jakopäärempan yhteydessä, mutta vanhan imusarjan kunto yllätti.
Läpistä on 2 kadonnut kokonaan ja yhdestä on puolet jäljellä. Ainoastaan 1 läppä oli kokonaisena paikallaan. Karstaa korkeintaan millin kerros muutaman kanavan seinämäss, läppäakselien päät tosi väljiä kuoppiinsa.
Olin kuvitellut läppien olevan muovia, mutta nuohan on metallisia

Todennäköisesti eivät ole aiheuttaneet ainakaan isoa vahinkoa, mutta alkoi mietityttämään voisiko muutaman kerran ilmennyt ihmeellinen nykäisy olla irronneen läpän aiheuttama? Pari viikkoa sitten nykäisi ihan selvästi ja alkoi kuulumaan hiljainen kierrosten tahtiin muuttuva tikitys. 50km myöhemmin miedompi nykäisy ja tikitys hävisi

Remontin jälkeen persdyno sanoo että kone saattaisi olla hieman pirteämpi alakierroksilla ja joskus kylmänä kuulunut epämääräinen vihellys hävisi.