Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Ferdicar
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 02, 2022 18:52
Paikkakunta: Eura

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ferdicar »

Siistin näköinen peli kuten myös tuo jonka museot.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 861
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kiitos. :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 861
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Käytetyt muuttuu nopeaa lakritsiksi nyt meni paikalleen uusi alkuperäinen, tuntui vähän eriltä kuin nuo 30v vanhat :)
Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 861
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Tuli muutettua tuo T8 automaatista manuaaliksi. vaihteistoksi tuli kehitysversio 14 -91 laatikko ja metallipallolla oleva -91 vaihdekeppi myöskin. Samalla vaihdoin moottoriin kaikki tiivisteet, vesipumpun ja muut hilppeet. Kytkin myös uusi. Kaikki öljyt ja kytkinakselin stefa vaihteistoon. Pakosarjan hitsasin ja maalasin, puhdistamiseen meni paljon aikaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jos joku miettii vastaavaa muutosta niin tässä hieman muistilistaa mitä muistan äkkiseltään mitä tarvitaan.

Kytkimen osat, vauhtipyörä, vauhtipyöränpultit (automaatissa lyhyemmät vetolevyn takia), alavesiletku jos automatissa jäähdytys, vaihdekeppisysteemi, öljynimuputki, kytkin ja jarrupolkimet ja muita pikku osia mutta tässä oleellisimmat
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Vastaa Viestiin