Ei starttaa
Ei starttaa
Ei femma pyöritä. Kojetauluun tulee valot, ei anna mitään herjoja. Onko jollain piirikaavioo startin herätejohdosta. Meneekö suoraan tuolta sulakkeelta nro.30 startin herätteelle?. Vai virtalukon pohjaan Niin vois koittaa jumpperilla kummassa vika?
Re: Ei starttaa
Tuossa naapuritopicissa on just hiljattain käyty läpi femman käynnistyksen sähköpuolta ja siellä on kaavioitakin tarjolla, olisiko siitä apua?
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=207571
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=207571
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ei starttaa
WIS löytyy online, ja sieltä kaikenlaiset kaaviot. Omani on 2005 malli, katso tuolta oman vuosimallisi kaavio

https://v2.saabwisonline.com/9-5-9600/2 ... mmobilizer
Re: Ei starttaa
Kiitos neuvoista. Nyt kävi niin hassusti että koitin vara- avaimella ja saab lähti iloisesti käymään. Vaikkei ykkösavaimella ollut mitään "key not accepted". Tosin oli replace key batterya herjannut mutta ei oo tähän mennessä mitään vaikuttanut. Kaukosäädin toiminut. Mutta vielä oudompas oli että lähti vara-avaimella käynnistämisen jälkeen myös ykkösavaimella.
Re: Ei starttaa
Tuossa ylempänä linkatussa naapuriketjussa on raportoitu tämä mun keissi. Niinhän sekin alkoi, että aluksi ei tahtonut startti lähteä pyörimään ilman että väänsi monta kertaa, ja tämä ongelma esiintyi silloin tällöin, kunnes sitten paheni. Aina se kuitenkin lopulta, kun oli riittävän kärsivällinen, starttasi. Voihan olla sinullakin sen tyyppistä kehitteillä siellä vaikkapa virtalukon pohjassa.
Re: Ei starttaa
Juu,se oli vaan jännä kun 100 kertaa koitti avaimella A ,niin ei startannut, ja avaimella B starttasi heti jonka jälkeen avain A kelpasi.
Re: Ei starttaa
Youtubesta löytyy useita ei saappien sirunluku ongelmista.
Syinä singnaalin kadottaminen on mm. avaimen tai lukijan koristeluista lisävempeleillä tai avaimenperistä jotka häiritsee lukua.
Yhdessä femmassani kaukosäädin ottaa välillä vain auton vierestä, välillä 15m päästäkin vaikka autolle lähestyminen aina sama reitti ja avain samoin päin kädessä, olen seurannut toimintaa jo useamman vuoden.
On uutta patteria, on vaihdettu vastaanotinta yms.
Vika tod.näk. pilarissa antennin vieressä kulkeva aftermarket audioitten kaapelointi.
Syinä singnaalin kadottaminen on mm. avaimen tai lukijan koristeluista lisävempeleillä tai avaimenperistä jotka häiritsee lukua.
Yhdessä femmassani kaukosäädin ottaa välillä vain auton vierestä, välillä 15m päästäkin vaikka autolle lähestyminen aina sama reitti ja avain samoin päin kädessä, olen seurannut toimintaa jo useamman vuoden.
On uutta patteria, on vaihdettu vastaanotinta yms.
Vika tod.näk. pilarissa antennin vieressä kulkeva aftermarket audioitten kaapelointi.
Re: Ei starttaa
Sama toimintasäteen vaihtelu on huomattu täälläkin. Vielä reilut kymmenen vuotta sitten arvelin että se on merkki patterin heikosta kunnosta mutta nykyään olen sitä mieltä että se on ominaisuus. Meillä ei ole mitään aftermarket asennuksia. Virtalukossa avain on pelannut joka kerta (kopkop) niin kuin pitääkin.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ei starttaa
Patteri ei vaikuta avaimen tunnistautumiseen virtalukossa. Kaksi eri asiaa. Avain pelvelussa voi teettää uuden sirun.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135