Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Numba
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

Vaihteenvalitsimen sujuva liike edellyttää kepin pysäyttämistä vapaa-asentoon hetkeksi ennen seuraavan vaihteen kytkentää. Näin laatikko suorastaan imaisee uuden pykälän sisään eikä keppi lyö käsille.
Muutaman kerran on tuollainen laatikko sattunut ajettavaksi, ja onhan se miellyttävää, kun laatikko tekee yhteistyötä vastustamisen sijaan.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Terveisiä Etelä-Pohjanmaalta, rykäisin parissa päivässä eestaas Civicillä. Tarkkaan ottaen 787 kilometriä kertyi matkaa ja keskikulutus näkyy kuvassa.
Kuva

Siinä taukopotretti tältä päivältä paluumatkalta, Jämijärvellä ollaan Lasse Pihlajamaan muistomerkin "pihalla".
Kuva

On se vaan hyvä auto, Civic. Helkutin pirteä ja samalla pihi, vakaa ajettava. Mittariston ja kuljettajan ergonomian osalta oli aikaansa edellä, kun ei ole paska vieläkään. Ilmastointi oli AUTOlla ja AUTOmaattilaattikko on näistä pihan kolmesta Hondasta ehkä paras (huomaamattomin).

Ihan ei mennyt vielä 300 tkm rikki, mutta melkein. Kauppaakin autosta tehtiin, joku tarjosi viestillä "1600 euroa jos tuun heti hakemaan". Ziisus. Ohjeistin ostamaan autoja joihin on varaa, laitoin estoon ja ilmoitukseen lisäsin, että en vastaile pelletarjoajille. Täytyy vissiin nostaa hintaa tonnilla, on liian halpa kun kaikenmaailman persaukiset jomot viestittelee.

Tosi hiljainenkin auto oli, ajelin nimittäin vastamelukuulokkeet päässä, joka onkin vastedes uusi normi. AI ETTÄ, oli mahtavaa kuunnella musaa, kun ajomelusta ei ollut tietoakaan. Perkule, kun otin luurit päästä melkein perillä kahdeksankympin alueella, luulin että olen nousukiidossa olevassa hävittäjässä, infernaalinen meteli vs. kuulokkeiden suoma rauha. Miksi en ole kokeillut tätä ennemmin ? Eipä tuota Hiacellakaan ongelmia ajella pidempää reissua, kun se on nuo luurit päässä ihan yhtä hiljainen kuin mikä muu tahansa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Saja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Elo 28, 2014 21:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saja »

Tuli mieleen tuosta Mesen laatikosta. Sen ohjaus taitaa toimia alipaineella, eli jos siellä on vuoto niin oireena on just tuo että vaihtaa isommalle aivan liian aikaisin. Mercedesssourcella on muistaakseni videokin asiasta.
-99 9-5 Aero 2.3
-73 Charger 400cid
-88 205 GTI turbo
-14 Sprinter
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juu, alipaineella toimii, kuten kaikki muukin. Lämä lattiassa vaihtaa hyvin, mutta vähemmällä kaasulla potkii enempi pari ensimmäistä vaihtoa, eli ei ihan ideaalein kaupunkiauto näillä asetuksilla ja tosiaan vaihtaa aivan liian aikaisin, eikä kovin innokkaasti hae kick-downia. Saattaapi tosiaan vuoto olla jossain. Ja/tai on epäsuotuisassa säädössä, en tiedä tarkemmin, mutta ymmärsin, että laatikko on säädettävissä kovemmille ja pehmeämmille asetuksille ken sen osaa.
Onneksi lämä lattiassa käy joka tilanteeseen, koska silloin auto liikkuu muun liikenteen tahtiin :D Eipä siinä, suht hyvin tuolla pystyy liikennöimään jo kun on oppinut metkut. Tuskin tulee tuohon sen enempää paneuduttua, puuhastelen näitä vähäpätöisempiä hommia kuntoon omaksi ilokseni tai mitä nyt huvittaakin tehdä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mikäs Civicillä on työntäessä. Kulutus on todella kohtuullinen, väitän ettei toi mun Prius mene yhtään pienemmällä. :D

Ei ole nyt käytetyn auton myynti helppoa. Chattailla saa ja vastailla viimeisen hinnan kysyjille. Mutta sama meininki itsellä. Estoon menee anonyymit ja asiattomat "ostajat". :evil:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kaupungissa Civic luonnollisesti häviää Priukselle ja yleensä noille Toyotan hybrideille, jotka ovat eteviä siellä. Moottoritiellä tuo vie vähemmän, kuin esim. vanhemmat Priukset, voimaa on 140 heppaa ja kori ei ole raskaimmasta päästä. Ysikymppi mittarissa tasaisella ollaan lähempänä viittä kuin kuutta. Se mikä on iso ero, niin tuo tarvittaessa todellakin liikahtaa ja Vtec tapansa mukaisesti kiertää iloisesti vielä silloin, kun monessa muussa on rajoitin paukuttanut jo tovin.

Edellisen kerran ajelin tuolla pidempään tammikuussa 2023 kun ajoin sen kaupan jälkeen kotiin, silloin talvirajoituksin. Tässä välissä vain satunnaisia työmatkoja. Tämä oli eka pidempi reissu kesärajoituksilla, poikahan oli tuohon 98% kilometreistä kerännyt. Kehtaanko sanoa ääneen...? No, pakko sanoa, että jos olisin fiksu, vaihtaisin nuo Accordit Civicceihin, säästäisi vuodessa ison summan polttoaineessa ja ylläpitokuluissa yleensäkin, eikä juuri mitään menettäisi. Minulle oli jopa pikkuinen yllätys, kuinka hätäisesti tuo vastaa kaasuun, joku 80-120 km/h väli oli tosi rivakka ja stoppiristeyksestä suoraan satasen alueelle menee kyllä automaagilla erittäin vaivattomasti.

Olen ihan kahden vaiheilla, otanko tuon pois myynnistä, keväällä kun Mersun realisoin, niin tarvitsen kuitenkin autoa ennenkuin seuraava löytyy ja kieltämättä "vara-auto" noille Accordeille olisi hyvä olla olemassa. Ainoa on tuo talvisäilytys, mistä paikka pihassa jossa ei ole lumitöiden tiellä ja toisaalta saisi ajoon tarvittaessa. Täytyy pähkäillä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jahas. Mersun perse ylös.
Kuva

Maavarassa löytyy, niin ei keulakaan viistänyt maata, kuten eräissä muissa.
Kuva

Tämä takapyörien takana oleva rakenne on samankaltainen kuin og-satkussa, suoraa peltiä renkaan takana kulutukselle alttiina. Tässä olivat kunnossa ja korinvärissä, jopa, joten vähän vahapohjaista tavaraa lisäsuojaksi. Päähuomio oli tuossa palkissa helman oikealla puolella. Rapsuttelin ja puhaltelin sen paineilmalla ensin puhtaaksi sisältä ja laitoin sitten massaruiskun pitkällä letkulla ja joka suuntaan ruikkivalla suuttimella täyteen kotelosuojaa ja käsittelin myös päältä ja sivuilta. Kummallekin puolelle, luonnollisesti.
Kuva

Etupäässä on metriset pitkittäispalkit, niille sama homma. Varsinkin kuskinpuoleinen oli vaan massattu ja kun kuori massan pois, niin alla oli pintaruosteista palkkia, suojasin siis joka puolelta ja etenkin sisäpuolelta, reikiä on onneksi sopivasti, niin oli helppo homma. Pohjalevyä ruiskuttelin kummaltakin puolelta etenkin korjattujen/hitsattujen kohtien osalta, samaten puhdistin paineilmalla tunkinreiät oikealta puolelta ja ruiskuttelin helmaan sisälle. Kuskin puolella tunkinreiät on korjattu hitsaamalla ne umpeen. Mitä pohjaa nyt sillä silmällä tarkastelin, niin esim. takalattia oikealla on pistetty kokonaan uusiksi ja muutenkin on hitsipilli suhissut joskus reilusti. Kaikkiaan pohja on hyvinkin asiallisessa kunnossa, hyvin korjattu ja suojattu ja nyt suojattu paremmin, alkuperäistäkin peltiä on tarjolla runsaasti. Pullonpohjat ruiskuttelin takakontin pohjaan yms. taka-akselin ympäristöön.
Kuva

Viimeistelin vielä paukkupullolla laiskoja paikkoja, paineella kun tuuttaa, niin on vähän haastavaa joka paikkaan ylettää, kun näin ilman nosturia teki sen mitä pystyi. Oli tuosta nyt varmasti enempi hyötyä kuin haittaa !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Loma on kivaa aikaa, kalenteri on tyhjä ja voi tehdä nopeita liikkeitä. Kattelin eilen illalla, että tuli nätti museorekattu auto myyntiin. Soitin aamupäivällä tänään ja kysäisin, kelpaisko Mersu vaihdossa. Yllättäen päästiin molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun nopeasti ja niinpä rykäisin Mersulla "viimeiselle matkalle".
phpBB [video]


Ajamani kilometrit olivat selvästi vetristäneet vanhaa rouvaa ja kun muutenkin ajotaktiikka vaihteiston ja vedon suhteen alkoi olla hanskassa, niin tien tukkeena ei oltu edes motarilla !
Kuva

Takaisin tyrkkäsin 350 tkm vähemmän ajetulla ja 8 vuotta uudemmalla Toitsulla. Auton omapaino on 1030 kiloa, 16-venttiilinen kaasutinkone ja 90 heppaa kuljettivat vekotinta iloisesti.
Kuva

Ainoa kauneusvirhe konehuoneessa ja ylipäätään koko autossa on tuo lämminilmaputken teippaus, olisko vähän pää rispaantunut, tuo kun pitää irrottaa aina kun vaihtaa oikeanpuoleista ajovalopoltinta ja tähän on justiinsa vaihdettu kumpikin umpio uusiin. Vanhat oli takakontissa ja vaihdon syykin on selvä, hikoilevaa sorttia olivat vanhat.
Kuva

Tätä autoa käytetään harkiten ja pääosin vain puunataan, vaikka nippeli kerrallaan. On paremmassa kunnossa päältä ja sisältä kuin moni muutaman vuoden ikäinen auto, vaikka ikää on yli 35 vuotta. Museoajoneuvolausunto annettu 9.6.2020, "auto en erittäin hyvässä alkuperäiskunnossa", "erittäin siisti hyväkuntoinen auto kauttaaltaan". Tuolloin kilometrejä oli 109623, vuoden päästä auto on muutoskatsastettu museoajoneuvoksi, eli 2.6.2021 kilometrilukemalla 111488 .
Kuva

Jakohihna, kiristin, vesipumppu ja moniurahihna on vaihdettu 30.9.22, kilometrit 114251, joten sekin on kunnossa. Tänä vuonna on vaihdettu paitsi vaihteistoöljyt, myös takaiskarit ja nuo mainitut etu-umpiot. Moottoriöljyllä ja suodattimella ajettu 4000 km ja viime joulukuulta, eli ne on aika vaihtaa. Tulpat on vaihdettu viime vuonna.

Ajattelin näin, että jos pidän tuolla tallissa suht vähillä ajoilla harrasteajoneuvoa, on sen kuitenkin syytä olla museorekkarissa, maksan ihan tarpeeksi veroja ja vakuutuksia muutenkin. Otin tuohon IFiltä museoajoneuvovakuutuksen, jossa liikenne + osakasko sisältäen hinausturvan, hinta 151 euroa vuosi. Siinäpä se.

Muutenkin, jos ja kun näitä vaihtelee fiiliksen mukaan, on aina helpompi, kun on auto, jossa ei ole oikeasti juurikaan sanomista. Ei tämä virheetön ole, mutta aika lähellä. Ohjaustehostimen nesteitä ei tarvitse vaihtaa, kun ei ole tehostinta. Aika veikeä ajettava, edellinen ei tehostimeton jolla ajoin taisi olla Saab 90. Kaasutinkone oli vähän siinä rajoilla että otanko, tässähän ei enää ole mitään rikastinnuppia, ihan avaimesta vaan käyntiin ja heti menoksi. Omat pikku nyppäyksensä tuossa on, mutta aika nätisti tuli. Asiaa auttaa, kun kytkin ja vaihteisto toimivat kuin ajatus.

Jos oli tuo W123 Mersu ns. bucket listillä, niin oli tämä Liftback Corollakin tätä koria. Mersuihin aika todennäköisesti palaan lähitulevaisuudessa, kenties W124 mallilla.

Juuri ehdin kotiin, kun tuli Civicin katsoja ja sinne meni Civic, ensimmäiselle asialliselle ihmiselle, joka vaivautui pihaan saakka. Vajaat 21000 km tuli ajettua ja jos huolto-ja korjauskuluista ottaa pois hirvikolarin omavastuun ja pojan viime talven tötöilyt takavaloumpion vaihtoineen, korjauksiin ja huoltoihin meni n.430 euroa ja kun siitä vähentää katsastusmaksut, niin 260 euroa. Se on vähän se, loistava auto, kiitos Civic !

Ai niin, sen verran Corollassa oli "ei originaalia", että pakoputken pääksi on ruuvattu joku kromihässäkkä. Ihmettelin ajaessa selvästi takapäästä tulevaa korkeataajuista vihellystä, kun antoi oikein kunnolla kenkää. Tasakaasulla ei kuulunut mitään eikä maltillisissa kiihdytyksissä, mutta tosiaan takapäästä tuli ääni. Mietin, että mikä hemmetti !? Katsoin kotona, että tuon koristepään ulostulossa oli ikäänkuin ristikko, joka jakoi pakoaukon neljään osaan. Sehän on kuin huilu :facepalm_man: Sanoisin, että kun antoi kunnolla kenkää, niin tuo putkenpää alkoi viheltää. Lähtee huomenna kyseinen putkenpää ensimmäisenä pois, auto on muuten täysin originaali radiota myöden, Hämeen Mobilistikerron tarroja on joka paikassa ja tuollainen teinituning putkenpäänä. Ei ymmärrä :lol:
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

No jopas! Yllättävä peliliike taas ja selkeesti upean löydön teit. Onnea taas uudelle autolle!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Eka homma auton suhteen oli pakoputken tuunatun pään poistaminen. Tuolta näytti tämä kapistus kun katsoi putkesta sisään.
Kuva

Toisesta päästä eli siitä mikä työnnetään alkuperäiseen putkeen, näytti tältä, on siinä huilua rei'illä siunattu !
Kuva

Ja se auton oma putkenpää näyttää tältä, ei siihen mitään muuta kuulu. Eihän tuo ole edes kovin paha mehupilli.
Kuva

Kun rakennetta tovin katseli ei tarvinnut enää ihmetellä, miksi kuormitettaessa takapäässä vislasi kuin kissaa tapettaisiin. Ja nyt raati kertoo minulle, että mikä idea tuossa on ? Onko se "hirvipilli", joka varoittaa metsän eläviä, että nyt tullaan isoa kovaa kun kerran viheltää, pysykää poissa tieltä ? Vai onko se joku "taloudellisuusvaroitin", kun painaa tarpeeksi kaasua alkaa vislata, että elä nyt hyvä ihminen autoa tuolla lailla rääkkää.

No, nyt se on roskissa eikä auto muuten vislaile enää, vaikka kuinka kaasuttelin.

​Toinen homma oli rengaspaineiden tsekkaus, siellähän oli 1.7-1.9 kiloa, ei ihme, että ohjaus oli tehostamattomaksikin raskas. Nostin paineet 2.5 bariin, on vähän kevyempi pyöritellä, rullaa paremmin ja kuluttaa vähemmän, olematta kuitenkaan epämukavampi kuin tuommoinen nyt on.

Papereiden seasta löytyi osittainen selitys sille, miksi auto on vielä liikenteessä eikä maatunut romuksi. Tämmöinen hoito on tehty heti käyttöönottoa seuraavana vuonna, eli 1990. Takuuksi mainittu 8 vuotta.
Kuva
Kuva

Ensimmäinen käsittely maksoi 2200 markkaa, tämä siis 1990.
Kuva

Tsekkaus ja täydennys vuonna 1993 maksoi 400 markkaa.
Kuva

Vuonna 1998 oli sitten tehty seuraava täyskäsittely, hintaa 1700 markkaa.
Kuva

Tämän jälkeisistä ei ole tietoa, mutta hyvän alun auto sai aikoinaan.

Paljon muutakin tuli tehtyä, tein kaupunkireissun Hiacella päivällä ja ajelin asioita ympäriinsä, yritän näin lomalla käydä max. 2-3 kertaa viikossa kaupungissa, Motonetissa kävin täydentämässä varastoja ja aloitin huoltohommat Corollaan, mutta niistä vähän myöhemmin, pistetään tarinaa vähän tipoittain, ettei lähde tarinointi lapasesta. Tuossa vielä ympärikävely videon muodossa, aika hiljaa käy Mersuun verrattuna, sen verran kovaa tuuli että välillä ei erottanut käyntiääntä puiden huminan takaa.
phpBB [video]
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No jopas taas :mrgreen:

Eipä tuollaisen viereen parkeeretessa tulisi ekana mieleen et museopeli, toki vahva osuusha noilla toitsulls on Suomen autohistoriassa.

Yleensä noita pillejä/reikäputkia näkee prätkissä noisekillerinä. Eli jonkinlainen vaimennin siis...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei tuo ääntä vaimenna, pikemminkin tekee sitä, "turbon vihellys"
https://youtu.be/ieJUP9O9RG8?si=hi1RAeJba-4EQZRJ
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4050
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^ :lol:

Nauroin vedet silmissä niinkuin perässä ajaneetkin. Ei stn. Vieläpä liftback toikin ! Tässä ei ollut pieruefektiä, vaan tosiaan sellainen hemmetin korkea vihellys, mutta yhtä kaikki, aivan järjetön viritys, en tule kuuna päivänä ymmärtämään, miksi tuollainen oli putken päähän ruuvattu. Ehkä se oli vitsillä laitettu seuraavan omistajan iloksi ? Kahden omistajan jäljiltä oli papereita vielä tähän vuoteen, samassa perheessä, mutta muistaakseni tuossa mainittiin olleen kolme omistajaa, pitää tsekata oliko tämä ollut jollain huumorihenkilöllä vähän aikaa tässä välissä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei taida Tectylin käsittelyt riittää yksin siihen että Korolla on pinnoiltaan noin mintissä kunnossa. Kuvien ja videon perusteella upeasti säilynyt yksilö, onnea hankinnalle!

Tuli tuosta youtubevideosta mieleen että mopoikäisenä muistan kokeilleeni laittaa pyörän sisäkumin pätkän Suzuki PV:n pakoputkeen. En yhtään muista mitä sillä tavoiteltiin, mutta muistan että tavoite ei täyttynyt ja kumi lensi aika pian kuikkaan siitä putkea tukkimasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin