phpBB [video]
Videokirjasto
Re: Videokirjasto
The final video.
My homemade V8 engine has a working cooling system and a better intake manifold.
Re: Videokirjasto
Saab 96 V4 turbo testi kuivalla radalla 4.8.2024
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Videokirjasto
leppävirran mopomiitissä joku ng saabilla
hästäk mb mononen




hästäk mb mononen




#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Videokirjasto
HÖNTSÄDRIFTERI VS. SLEEPER SAAB | KIIHDYTYSKISA
Re: Videokirjasto
Kalle Uhr's Saab 90 Rwd 450HP, 600NM || 10 års projectet klart
Re: Videokirjasto
HÄMMENTÄVÄ YHDISTELMÄ TEKEE KOKONAISUUDEN
Re: Videokirjasto
oliko toi opeli jo kasassa, oli jossakin rojekti osiossa juttua keväällä nopeesti meni läjään mutta kuinkin että ei tarvi kuin ruuvata vaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Videokirjasto
Passengers React to the TIME ATTACK SAAB
Re: Videokirjasto
Saab 9-5 palasi kotiin parin vuoden poissaolon jälkeen ja tällä videolla teemmekin autoon perusremonttia!
Öljynvaihto, avaimen pariston vaihto sekä uusia alipaineletkuja! Toki mutkiakin tulee matkan varrella...
Re: Videokirjasto
Lieneekö tämä jo ollut täällä... "Kevät, kesä, syksy ja talvi, tulevat ja menevät, mutta Saab on ja pysyy."
Re: Videokirjasto
unique engine concept that offers high performance and low fuel consumption

https://saabworld.net/wp/saab-variable- ... vc-engine/
Re: Videokirjasto
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Videokirjasto
When the Saab 99 came out in 1968, it originally came with 1.7 and 1.8-liter inline-four engines, known as the "Slant-Four," produced by the British company Triumph. However, by 1971, Triumph had developed a 3.0-liter V8 engine, which was also considered for the Saab 99. Despite building 28 prototypes with this engine, the project didn’t move forward, and instead, Saab decided to produce their own engines, based on the Slant-four. This led to the creation of the Saab B engine in 1972, followed by the Saab H engine in 1981.
The idea of installing a V8 in a Saab resurfaced once again during a trip to the U.S. by Juhani Linnoinen, the head of the Saab-Valmet factory in Uusikaupunki. He noticed that while Americans generally liked their cars, there was one major point of dissatisfaction — the engine volume. Even though the engines were turbocharged, Americans still wanted to see a bigger motor. This vision was also shared by Robert Sinclair, the president of Saab-Scania in the U.S., who wanted to elevate the brand to a higher market. He believed that their cars needed more character and performance, and a V8 engine could be the ideal solution.
And just before Christmas of 1987, Juhani asked Mauno Ylivakeri, the chief engineer at Valmet's Linnavuori engine plant, if they could make a V8 engine for Saab?, and Mauno replied, “Of course, after all, this is an engine plant!” And this is how the Saab V8 engine project began
Re: Videokirjasto
X-treme Motor Show 2024 osa 4 Scania V8 erikoisprojekti