Auton ostoa tässä on suunniteltu jo siitä lähtien poika syntyi, siis puolitoista vuotta. Nyt sitten rohkenin mennä pankkiin kyselemään minulle sopivaa lainamallia, kun olin hieman tiivimmin seurannut mitä markkinoilla on tarjolla.
Ja asiaan. Turusta tuli siis eilen haettua Talladegan punainen viisiovinen OG900Turbo16, josta löytyy sähköpeilit ja -lasit, Cobran varashälytin, kaukosäätöinen keskuslukko, hmm... Muitapa en osaa mainita nimenomaan turbon varusteiksi. Mittarissa autossa on 236tkm ja mallivuosi on 1992. Kaikin puolin auto on hyvässä kunnossa; käynti on tasaista, vaihdelaatikko ja kytkin toimivat täsmällisesti, jarrut ottaa napakasti ja auto todella stoppaa, kun painaa pedalin pohjaan. Huoltokirjassakin oli kivasti leimoja ja öljyt on vaihdettu säännöllisesti. Mielessä jo pyörähti, että kyllä se pitää käyttää 250tkm huollossa sitten, kun sen aika tulee. Silloin voisi vaihdattaa kaikki jarrulevyt, -palat ja jarrunesteet. No, sen näkee sitten.
Huomenna auto menee Drive-innille jäähdytysnesteiden, termarin, iskareiden ja jousien vaihtoon sekä ohjauskulmien säätöön. Lisäksi huomenna haen Euromasterilta Nokian NRHi-kesärenkaat kokoa 195/60R15, jotka saa mennä anoppilan kellariin vähäksi aikaa odottelemaan.
EDIT: Jousten, iskareiden, nesteiden ja termarin vaihto ei sitten tänään onnistunut. Jouset tuli myöhässä, kiitos jonku kuljetusfirman joka toimii ku ensimmäistä viikkoa. Aamulla toivat tavaraa varaosaliikkeeseen mutta jouset jäi Uuteenkaarlepyyhyn ja sieltä parin kymmenen kilsan päästä jousten kesti tulla tänne vasta puolen päivän jälkeen. Maanantaina osien kanssa uudestaan Drive-inniin

Tässä pari kuvaa:
Kuva 1, matkalla kotiin mutta ei yhtään hajua missä.
Kuva 2, Suab eestä.
Kuva 3, Suab takkoo.
Tämän verran olen listannut tulevasta:
- Kilen-madallusjouset (ovat muuten made by Lesjöfors), Sachs Advantage-vaimentimet, termari, jäähdytysnesteet (maanantaina

- Nokian NRHi 195/60R15-kesärenkaat ShortSpoke vanteilla (kunhan kelit sallii)
- takarekkari paremmin kiinni (katotaan vaikka maanantaina)
- cd-soitin, cd-boksi, takakajarit 99:stä ja uudet kaupasta eteen (sitten ku kerkeää), ja radion paikalla oleva lokero 99:iin radion paikalle

- ruostefiksaukset ja kevyt myllytys (kesällä)
- jarrulevyt ja -palat (vuoden aikana)
Ja ihan tosi, tuossa oli kaikki. Kertoo vähän auton kunnosta