Eiku eilen. Ostin Volvon...
No, jotain oudompaa; C70 T5 2,5t + aut, Summum. -07 110tkm.
Luulin aiemmin että Volvo on jotain laadukkaampaa ennenkuin perehdyin ao foorumeihin. Ai kun tuttua; huohotusvikaa, kattoongelmaa, sähköt sekaisin ties minkä takia jne.
Tänään kirosin ruåtsalaisen autotekniikan alimpaan helvettiin (taas)

kun vaihdoin raitisilmasuodatinta, luulin 9-3 OG suodattimen vaihdon olevan hanurista, no konehuoneessa sentään mahtuu tekemään jotain.
Vollen vastaava homma alkaa kaasupolkimen irroituksella ja könyä nyt 60v/180cm mitalla siellä jalkatilassa. Sitten se kirottu suodatin on kotelossaan pystyssä (ja kansihan on tottakai ruuveilla kiinni eikä clipseillä), vedä se ulos niin se oksentaa kaikki kertymänsä lattiamatolle ja sen alle kun osa matosta on käännetty pois. Voi pe..se. Hae imuri vielä esiin.
Toyotassa tyypillisesti käännä hanskalokero auki, ruuvaa avautumisenrajoittimen ruuvi vek (tai purista muoviniitti vek) vääntele hanskalokero pois ja suodattimen kansi on näkyvissä, pikalukot auki ja suodatin vek (vaaka-asennossa). Koko hommaan menee max 10 min riippuen kuinka kaukana kaljatölkki on.
Volvo C70 Summum T5 -07, Opel Kapitän P 2,6 -63, + aina luotettavat 2 x Corolla -03, Yaris hybrid -17
EX: Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Oulussa clubilaisella nyt