Ei tuu lämmintä koppiin.
Ei tuu lämmintä koppiin.
Viime talven 96 veti Ruususen unta. Keväällä niplasin moottori uusiksi.
Siel o kaik ehjää ja kesällä meni noin 6tkm ihan ok.
Tuli koleet ja eipäs lämpene.
3termostaattia on vaihdettu joista 2 on uusia. Ei mainittavaa eroa. On ilmailtu jne.
Lämpene jos laittaa syylärin aivan umpeen.
Nyt just pelmahti mieleen et mulla vaihtuu imusarja vahingossa.
Tuli sellainen imusarja jossa ei oo lämppärin lähtöä imusarjan alaosassa.
Vaan sellainen jossa on oletettavasti ollu t-haara yläpuolella.
Siintä sit lähtee letku vespumpulle ja toinen oksa kennolle.
Oks tää nii nuuka mylly et sen lämppärin lähdön tarvii olla sen 3cm alempana?
Ei mun järkee enää mahdu mikä muu sitä riivata vois
Siel o kaik ehjää ja kesällä meni noin 6tkm ihan ok.
Tuli koleet ja eipäs lämpene.
3termostaattia on vaihdettu joista 2 on uusia. Ei mainittavaa eroa. On ilmailtu jne.
Lämpene jos laittaa syylärin aivan umpeen.
Nyt just pelmahti mieleen et mulla vaihtuu imusarja vahingossa.
Tuli sellainen imusarja jossa ei oo lämppärin lähtöä imusarjan alaosassa.
Vaan sellainen jossa on oletettavasti ollu t-haara yläpuolella.
Siintä sit lähtee letku vespumpulle ja toinen oksa kennolle.
Oks tää nii nuuka mylly et sen lämppärin lähdön tarvii olla sen 3cm alempana?
Ei mun järkee enää mahdu mikä muu sitä riivata vois
ne piirtää kenel o liitu.
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
vaihtuiko superin imusrj
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Kyllä näin tais käydä. Ihan just pelmahti mieleen että jouduin kiertää sen 90nipan tilalle t haaran et sain letkut käymään
ne piirtää kenel o liitu.
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
On siinä muutama muukin muuttuja
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Vaihdpitko kaikki superin koneen vesiputket siihen ml vesipumpun takapään lyhyen tumpin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Jahas. No nyt meneekin muistikortin ulkopuoliseksi asiakas.
Veikkaan et vesipumpun takakansi vaihtui kumminkin
En vaan muista mistä.
Noita osiakun on on puhallettu etukäteen käsivarastoon ni sekoittuminen on lähes sata varma.
Mitäs eroja siel on?
Veikkaan et vesipumpun takakansi vaihtui kumminkin
En vaan muista mistä.
Noita osiakun on on puhallettu etukäteen käsivarastoon ni sekoittuminen on lähes sata varma.
Mitäs eroja siel on?
ne piirtää kenel o liitu.
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
no periaatteessa superin koneessa on erilaiset putket/reitit kuin vaikka ford kaasarimallissa, onko käytössä sinistä kirjaa mistä vakoilla letkujen ja putkien sijainti. itellä kuuppa nyt talvitallissa joten en pääse stekkaamaan hetimiten mutta keväällä kyllä jo
mutta jos oikein muistelen niin:
vesip takaa menee suoraan putki taaksepäin
imusrja laturinpuolelta y haarasta menee automaattiryypylle ja siitä taaksepäin siihen samaan putkeen joka tulee vesipumpulta
ja se kiinnittyy kennoon
kp puolelta imusrj y haaran toinen pää tulee kannen viertä ja muuttuu letkuksi joka menee venalle
meniköhän noin?

mutta jos oikein muistelen niin:
vesip takaa menee suoraan putki taaksepäin
imusrja laturinpuolelta y haarasta menee automaattiryypylle ja siitä taaksepäin siihen samaan putkeen joka tulee vesipumpulta
ja se kiinnittyy kennoon
kp puolelta imusrj y haaran toinen pää tulee kannen viertä ja muuttuu letkuksi joka menee venalle
meniköhän noin?

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Jooo. Erillaisiahan ne tosiaan on.
Ilman kaasarin lämmitystä olevissa vesi menee suoraan termarikopan päältä vesipumpun takakannen t- haaraan.
Ja kennolle menevä letku lähtee imusarjasta lämpömittarin vierestä.
Homma niin siis ok.
Vesilämmitetyissä kaasareissa. Termarinkopassa on t-haara josta lähtee vasen letku kennolle
Ja oikea painelee kaasarille ja sieltä koneen taakse juurikin siihen putkeen joka lähtee vesipumpun päädystä.
Eli siellä vesipumpun takana ei ole koko t-haaraa mikä on lämmittämätömissä kaasarimallissa.
Elin mulla on muuten kaik osat lämmittämättömästä kaasarimallissa paitsi se termarikopan t-haara.
Siinä menee vesi sekasin kun se meneekin nyt suoraan sinne vesipumpun t-haaraan.
En usko sen läppärin letku lähdön olevan niin oleellinen asia onko se siinä termarinkopassa vaiko 3cm alempana.
Vaikkakin vesi menee samaan putkeen niinkuin lämmitetyssä mallissa niin luulen että tää on niin lähellä vesipumppua että aiheuttaa sen liian nopean kierron.
Selvitellään. Nyt lähen Tapaninpäivä ajelulle niin että tukin tämän termarinkopassa vesipumpun menevän letun ja seurataan käyttäytymistä.
Näitä osia kun on haalittu pitkin pitäjiä niin tosiaan sekasin ne on. Mulla ei oo yhen yhtä lämittettävän kaasarin vesiputkiä kaikkea muuta on.
Tutkitaan ja palataan asiaan.
PS: ja ne ketkä jälkeenpäin näitä lukee ja ihmettelee outoja termejä ni pistä vaa tyynynkulma takas suuhun!
Ilman kaasarin lämmitystä olevissa vesi menee suoraan termarikopan päältä vesipumpun takakannen t- haaraan.
Ja kennolle menevä letku lähtee imusarjasta lämpömittarin vierestä.
Homma niin siis ok.
Vesilämmitetyissä kaasareissa. Termarinkopassa on t-haara josta lähtee vasen letku kennolle
Ja oikea painelee kaasarille ja sieltä koneen taakse juurikin siihen putkeen joka lähtee vesipumpun päädystä.
Eli siellä vesipumpun takana ei ole koko t-haaraa mikä on lämmittämätömissä kaasarimallissa.
Elin mulla on muuten kaik osat lämmittämättömästä kaasarimallissa paitsi se termarikopan t-haara.
Siinä menee vesi sekasin kun se meneekin nyt suoraan sinne vesipumpun t-haaraan.
En usko sen läppärin letku lähdön olevan niin oleellinen asia onko se siinä termarinkopassa vaiko 3cm alempana.
Vaikkakin vesi menee samaan putkeen niinkuin lämmitetyssä mallissa niin luulen että tää on niin lähellä vesipumppua että aiheuttaa sen liian nopean kierron.
Selvitellään. Nyt lähen Tapaninpäivä ajelulle niin että tukin tämän termarinkopassa vesipumpun menevän letun ja seurataan käyttäytymistä.
Näitä osia kun on haalittu pitkin pitäjiä niin tosiaan sekasin ne on. Mulla ei oo yhen yhtä lämittettävän kaasarin vesiputkiä kaikkea muuta on.
Tutkitaan ja palataan asiaan.
PS: ja ne ketkä jälkeenpäin näitä lukee ja ihmettelee outoja termejä ni pistä vaa tyynynkulma takas suuhun!
ne piirtää kenel o liitu.
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
onko termostaatti oikein päin
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
kuviahan kandee aina ottaa 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Senverra muutin vielä suunnitelmaa että teinkin kierron sellaseks kun mulla on aina ollut.
Eli muutin vaan lämmityslaitteen lähdön imusarjan siihen lämpöanturin yläpuolelle.
Viimasuojalla saan ajossa lämmöt mittarin mukaan noin puoleenväliin.
Vaan eipä oikein halua nostaa lämpöä ilman viimasuojaa.
Nousee kyllä niin neljänneksen.
Koppiin tulee lämmintä mutta en ihan tyytyväinen ole. On mun mielestä ollu lämpimämpikin.
Eikä ulkona oo kyllä nyt pakkastakaan.
Joten jatketaan tapaninpäiväajelua ja tutkitaan tilannetta.
Joo termostaatti on oikeinpäin. Ja on vaihdettu kolmesti.
Varmaan seo vaihdettava neljännen kerran jos löydän vielä vanhaa varastoa.
Eli muutin vaan lämmityslaitteen lähdön imusarjan siihen lämpöanturin yläpuolelle.
Viimasuojalla saan ajossa lämmöt mittarin mukaan noin puoleenväliin.
Vaan eipä oikein halua nostaa lämpöä ilman viimasuojaa.
Nousee kyllä niin neljänneksen.
Koppiin tulee lämmintä mutta en ihan tyytyväinen ole. On mun mielestä ollu lämpimämpikin.
Eikä ulkona oo kyllä nyt pakkastakaan.
Joten jatketaan tapaninpäiväajelua ja tutkitaan tilannetta.
Joo termostaatti on oikeinpäin. Ja on vaihdettu kolmesti.
Varmaan seo vaihdettava neljännen kerran jos löydän vielä vanhaa varastoa.
ne piirtää kenel o liitu.
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Onko kaikki letkut kuten pitää super koneessa olla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei tuu lämmintä koppiin.
Kerran koneen lämmöt ei nouse, vesi kiertää jäähdyttimen kautta koko ajan, eli termari vuotaa. Onko ympärillä kumitiiviste? Tai sitten vesi ei kierrä kunnolla. Oletko ilmannut lämppärin kupeesta?
Lämppärin kenno tuskin riittää jäähdyttämään koko koneen ja senhän voi testata pistämällä lämmöt siniselle.
Myös lämpöanturi tai -mittari voi näyttää liian kylmää...
Lämppärin kenno tuskin riittää jäähdyttämään koko koneen ja senhän voi testata pistämällä lämmöt siniselle.
Myös lämpöanturi tai -mittari voi näyttää liian kylmää...