Bensan säästö kampanja :)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mä ajelin pari viikkoa sitten Sport Sedanilla Vuokatista Kuopioon suksiboksi katolla, jossa tankkasin ja nollasin SIDin. Ajoin Kuopiosta Jyväskylään suksiboksi katolla ja jätin suksiboksin Jyväskylään, jossa myös purin kattotelineen pois. Sitten jatkoin Jyväskylästä Helsinkiin. Keskikulutus oli SIDin mukaan 6,7 litraa / 100 km. Ajonopeus vaihteli Kuopion ja Helsingin välillä 70-120 km/h tyylillä "nopeusrajoitus +20 km/h".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
1.8t Automaatilla ensimmäinen vierailu vanhempien luona. Autossa mittarissa noin 300 km ajettuna kun lähdin matkaan Espoosta Tampereelle. Heti motarin alussa nopeus cruisella kohdalleen. Kulutus oli mennessä 7,2 l/100 km keskinopeus SID:n mukaan 107 km/h. Tullessa 7,1 l/100 km ja keskinopeus 111 km/h.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Juu, näkeehän sen jo koulukartastakin, jos se on vaan oikeinpäin ripustettu seinälle, eli paluumatkan alkaessa vaan vaihde vapaalle ja hieman jarrua kehätien liittymässäpotkuhousu kirjoitti: Menomatka pohjoiseen sisältää periaatteessa jatkuvaa nousua ja takastullessa laskua
Ei vainen, kyllä GPS:n mukaan koko Rukan-Pyhän seutu on aikamoista ylänköä Suomen oloissa, yli 400m merenpinnasta lähes koko alue.
Noihin kulutuslukemien laskemistapoihin ja etenkin matkamittari- ym. virheisiin vielä sanoisin, että GPS on mainio laite myös matkan mittaukseen, matka mitataan sekunnin välein, samoin aika, laadukkaammat laitteet, jotka sisältävät korkeusmittarin ja barometrin osaavat huomioida vielä maiseman korkokuvan matkan mittauksessa, jolloin GPS-näytöllä ollaan aika lähellä todellista kuljettua matkaa. (virhe 1000 km matkalla lienee max 100 m)
Vielä jos tankkaa tasaisella alustalla piripintaan lähtiessä ja uudelleen palatessa, on bensan tankkausmääräkin desin tarkkuudella sama.
Loppu on kertolaskua, eikä tarvitse huomioida tietokoneita, rengaskokoja eikä edes vaimon mielipidettä.
Oma 2.3tA vie 6,7l ( ) -14 ( )l/100 km ajotyylistä ja ympäristöstä riippuen.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
2.0t Wagon, vakiotehoilla.
Pääsiäisreissulla 3 ihmistä + tavaraa todella paljon.
Reissun jälkeen mittarissa 833 km ja tankkiin meni 60,04 l.
Ekat 50 km kaupunkiajoa, muuten pääosin matka-ajoa cruisella,
toki muutama kiihdytyskin mahtui mukaan.
En pitäisi tämän painoluokan autolle pahoina lukemina,
taitaa tulla 7,2 l/100 km. Ajotietokoneen mukaan 190 km
olis vielä bensalla päästy.
Tankki täyteen, ajotietokoneen nollaus, hetken rauhallista ajoa
80-rajoitusalueella ja ajotietokone väittää, että bensalla ajetaan
1200 km. Tuleekin mieleen diesel-Passatin mainos, jossa
autolla ajettu 1100 km ja mainoksen tarkoitus kertoa diesel-koneen
pienestä kulutuksesta. Tietääköhän kansa, että samaan päästään
2000 kiloisella (auto+kuorma) farmarilla, jossa on 2 litran bensakone.
Pääsiäisreissulla 3 ihmistä + tavaraa todella paljon.
Reissun jälkeen mittarissa 833 km ja tankkiin meni 60,04 l.
Ekat 50 km kaupunkiajoa, muuten pääosin matka-ajoa cruisella,
toki muutama kiihdytyskin mahtui mukaan.
En pitäisi tämän painoluokan autolle pahoina lukemina,
taitaa tulla 7,2 l/100 km. Ajotietokoneen mukaan 190 km
olis vielä bensalla päästy.
Tankki täyteen, ajotietokoneen nollaus, hetken rauhallista ajoa
80-rajoitusalueella ja ajotietokone väittää, että bensalla ajetaan
1200 km. Tuleekin mieleen diesel-Passatin mainos, jossa
autolla ajettu 1100 km ja mainoksen tarkoitus kertoa diesel-koneen
pienestä kulutuksesta. Tietääköhän kansa, että samaan päästään
2000 kiloisella (auto+kuorma) farmarilla, jossa on 2 litran bensakone.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
9-3 TiD vei Ylläs-Oulu välillä SID:n mukaan 5,6 l/100km. Alkumatkan pienemmillä teillä kulutus n. 5,2. Testien mukaan SID:n tarkkuus melko hyvä.
3,0 TiD:n SID:n epäilen näyttävän liikaa ... 88km/h cruise päällä vie n. 7,2 l . TM:n vertailussa kulutus oli 5,8 l 90:n vauhdissa... Tällä foorumilla ei taida olla juuri kokemuksia tästä vinkkelinakusta?? Pitänee joskus tarkistaa paljonko se oikeasti imaisee...
3,0 TiD:n SID:n epäilen näyttävän liikaa ... 88km/h cruise päällä vie n. 7,2 l . TM:n vertailussa kulutus oli 5,8 l 90:n vauhdissa... Tällä foorumilla ei taida olla juuri kokemuksia tästä vinkkelinakusta?? Pitänee joskus tarkistaa paljonko se oikeasti imaisee...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No niin nyt on Teemulle todisteet siitä että 9-3 aerolla voi ajaa yli 1000km tankillisella ja reippaasti.
Perustiedot:
235 leveät kitkarenkaat
mm tarratuuninkilla vititetty 9-3 aero.
matkustajia 1 tavaraa noin 100kg ei kattotelineitä
matkan pituus 977km,
keskinopeus 80km/h
bensa 98E
matka-aika kokonaisuudessaan 14,5h
Pyhä-Roi-Kemi-Oulu-Kempele-Jlä-Espoo
Vain kolmasti kävi kierrokset rajoittajalla
Startti Pyhältä tankissa 3/4 bensaa ja mittareiden nollaus. Eka stoppi Roviksen lentoasemalla jonne jätin lentomatkustajat.
Matkaa taitettu 477km ja tankissa reilu 1/4 jäljellä (Piippola).
Bensavalo syttyi 600km ajon jälkeen
Tankkaus Jlä pohjoispuolella isolla Esso huoltamolla kilsoja takana 674.
Suuroselle otin kuvan Heinolan kohdalla kun SID näytti että vielä voisin ajella 1010km.
Matkaa takana 776km
Perillä Espoossa. Tankissa vielä jäljellä 3/4 ja kilsoja takana 977.
Sid näytti kulutusta 6,8L / 100km ja omien laskujen mukaan kulutus oli 6,4L / 100km.
Perustiedot:
235 leveät kitkarenkaat
mm tarratuuninkilla vititetty 9-3 aero.
matkustajia 1 tavaraa noin 100kg ei kattotelineitä
matkan pituus 977km,
keskinopeus 80km/h
bensa 98E
matka-aika kokonaisuudessaan 14,5h
Pyhä-Roi-Kemi-Oulu-Kempele-Jlä-Espoo
Vain kolmasti kävi kierrokset rajoittajalla
Startti Pyhältä tankissa 3/4 bensaa ja mittareiden nollaus. Eka stoppi Roviksen lentoasemalla jonne jätin lentomatkustajat.
Matkaa taitettu 477km ja tankissa reilu 1/4 jäljellä (Piippola).
Bensavalo syttyi 600km ajon jälkeen
Tankkaus Jlä pohjoispuolella isolla Esso huoltamolla kilsoja takana 674.
Suuroselle otin kuvan Heinolan kohdalla kun SID näytti että vielä voisin ajella 1010km.
Matkaa takana 776km
Perillä Espoossa. Tankissa vielä jäljellä 3/4 ja kilsoja takana 977.
Sid näytti kulutusta 6,8L / 100km ja omien laskujen mukaan kulutus oli 6,4L / 100km.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
H:ki- J:kylä- Koli- J.kylä- H:ki. Leveä boxi katolla ja autossa tavaraa niin paljon kuin mahtuu penkit nurin nopeus yleensä 10-15km yli kulutus 7,7 tieturin mukaan. Ei ole totuttu tälläsiin lukemiin kun vaparilla ajoi. Tässähän säästää ajamalla . Tosin taitaa toi cruise olla aika rauhoittava tekijä niin kulutuksen kuin nopeudenkin puolesta. Kansallismaisemat tuli nähtyä rauhallisemmallakin ajolla
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Bensan säästö kampanja :)
Vitsin tynkänä, että riittää, kun tulet alamäkeen Pohjoisesta etelään = ylhäältä alaspotkuhousu kirjoitti:Takastulomatkalla ens lauantaina matka Pyhä-Espoo matka noin 950km ja katsotaan paljonko menee kun ajaa kerrankin nopeusrajoitusten mukaan. Yritän yhdellä tankilisella koko matkan saas nähdä riittääkö
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001