Hukkaportti kiinni, mikä katkoo käyntiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
_Hattiwatti_
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 10:44

Hukkaportti kiinni, mikä katkoo käyntiä

Viesti Kirjoittaja _Hattiwatti_ »

Kaverin v85 2.0 turbo tonnarista hajosi APC. No me lytistettiin letku joka menee hukkaportin avaavalle palkeelle. Johan tuli tehoja :)

Nyt kun kiihdyttää reippaammin niin aivan kuin joku rajotin tulisi vastaan. Kierrostenrajotin se ei voi olla kun kierroksia on reilusti alle 6000rpm. Joku kuitenkin katkaisee sytyksen tai polttoaineen syötön kuin seinään noin sekunniksi. Eli kiihdyttäminen on melko nykivää :)

Mikäs rajoitin siellä vielä voi olla? En löytänyt mitään sähköistä ahtopaineen painekytkintä.

Entäs, kuinka varmasti kone hajoaa tuollaisesta? Ei se nyt mikään katastrofi kyllä olisi kun löytyy vaihtokone (88 mallinen tosin, ettei se kai ihan heittämällä mene)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ylipainekytkin katkaisee virrat bensapumpulta. Ja poistamalla hukkaportin pelistä saa vakiokoneen aivan takuuvarmasti hajalle.. Eli suosittelen ehdottomasti kyllä sen APC:n laittamista kuntoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
_Hattiwatti_
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja _Hattiwatti_ »

jcarlson kirjoitti:Ylipainekytkin katkaisee virrat bensapumpulta. Ja poistamalla hukkaportin pelistä saa vakiokoneen aivan takuuvarmasti hajalle.. Eli suosittelen ehdottomasti kyllä sen APC:n laittamista kuntoon.
OK Täytyy ilmoittaa kaverille.

Mistä sitä APC:n vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? En ole sitä juurikaan ehtinyt tutkimaan. Se poltti sulakkeen, mutta ei polta enää. Sen kolmitiemagneettiventtiilin tarkastin ja se on ehjä. Onko sen boxin korjaus tehty mahdottomaksi? Olen itse laivasähkömies ja boxin korjaus varmasti onnistuisi ellei sitä ole valettu johonkin mönjään tai kaikki komponentit tehdaskoodattuja....
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Boksissa on aivan tavallisia analogikomponentteja. Ei mikään ongelma ottaa auki ja katsoa mitä on rikki. Paineanturi kannattanee myös tarkistaa. Varmaankin lyö jostain maihin jos kerran sulake palaa, jospa vain johto jostain kuoriutunut tms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
_Hattiwatti_
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja _Hattiwatti_ »

jcarlson kirjoitti:Boksissa on aivan tavallisia analogikomponentteja. Ei mikään ongelma ottaa auki ja katsoa mitä on rikki. Paineanturi kannattanee myös tarkistaa. Varmaankin lyö jostain maihin jos kerran sulake palaa, jospa vain johto jostain kuoriutunut tms.
No hyvä. Olen muuten huomannut että kyseisessä autossa on monesta johdosta kuori oudosti hapertunut, vaikka ei ole edes kuumassa paikassa.

Missä se paineanturi sijaitsee?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9818

Tuolta löytyy kuvat ja selostus, mistä paineanturi 9000:ssa löytyy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
_Hattiwatti_
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja _Hattiwatti_ »

jcarlson kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9818

Tuolta löytyy kuvat ja selostus, mistä paineanturi 9000:ssa löytyy.
Kiitos paljon asiantuntevista neuvoista! Näillä tiedoilla pääsee jo pitkälle :)
Vastaa Viestiin