moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
vector 2.0.laitoin saabin roikkaan.pakkasta oli -5.noin puolentunnin kuluttua luulin,että joku tuli pihalle autolla,mutta ei siellä ketään ollut,vaan saabissa oli ajovalot päällä jotka sammuivat jonkun ajan päästä.ovet eivät olleet lukossa.valot olivat siis syttyneet itsekseen.nyt loppui järki meikäläiseltä,onkohan tähän järkevää selitystä olemassa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Oliko sisätilan lämmitin päällä..hälyt menee sillä ainakin päälle joskus kun auto lämpiää sisältä
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
sisätilan lämppäri on.juuri sen takia ovet ei olleet lukossa ettei ala torvet soida.nyt ei torvet huutanu vain valot paloi.olisko ollu niin että kun ovet ei ole lukossa niin vain valot syttyy kun sisätilan liiketunnistin havaitsee ilmanpaine eron auton sisällä.ovien ollessa lukittuna olen monesti kytkenyt liiketunnistimen katosta pois kun laitan roikkaan ettei häly mene päälle.tämä on ilmeisesti liiketunnistimesta johtuvaa?
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Onko paljon pätkäajoa? Huurtuuko ikkunat helposti?
Etenkin siis pätkäajossa autoon voi helposti kertyä kosteutta paikkoihin joissa se ei ole hyvästä ja kun sisälämppäri siirtelee ilmaa ja kosteutta ja sulattaa jäätyneitä kosteuksia, saattaa kosteus ja ihan silkka vesi päästä sähköpurkeissa väleihin jossa eivät ole lainkaan hyvästä. Sopivassa raossa oleva kosteus voi hämmentää auton sytyttämään valot tai jopa sytyttää ne auton tietämättä.
Yleensä jos autoon kertyy kosteutta ikävissä määrin, näkyy se myös sisällä niin että ikkunat huurtuu tavallista helpommin ja/tai huurre poistuu hitaammin.
Tähän paras lääke on saada auto lämpimään ja kuivaan sisätilaan kuivumaan pariksi vuorokaudeksi ovet tai ikkunat auki, toimivaksi on myös todettu ylimääräinen pöhnötys ikkuna raollaan sisälämppärillä (raollaan oleva ikkuna auttaa ilmaa vaihtumaan ja kosteutta poistumaan, kunhan ei sada) tahi kotvaksi massiivikseksi kasvatettu ajomäärä (ajotunnit merkitsee, ei kilometrit). Näistä tuo sisälämppäri on yleensä helpompi, esmes yksi sisälle kosteutta kerännyt tonnari kuivui parissa viikossa, kun joka arkipäivä ajoi 1-1,5h työmatkaa kahdesti päivässä.
Tämä kaikki siis yleisellä tasolla, juuri NG-femmasta ei kokemuksia.
Etenkin siis pätkäajossa autoon voi helposti kertyä kosteutta paikkoihin joissa se ei ole hyvästä ja kun sisälämppäri siirtelee ilmaa ja kosteutta ja sulattaa jäätyneitä kosteuksia, saattaa kosteus ja ihan silkka vesi päästä sähköpurkeissa väleihin jossa eivät ole lainkaan hyvästä. Sopivassa raossa oleva kosteus voi hämmentää auton sytyttämään valot tai jopa sytyttää ne auton tietämättä.
Yleensä jos autoon kertyy kosteutta ikävissä määrin, näkyy se myös sisällä niin että ikkunat huurtuu tavallista helpommin ja/tai huurre poistuu hitaammin.
Tähän paras lääke on saada auto lämpimään ja kuivaan sisätilaan kuivumaan pariksi vuorokaudeksi ovet tai ikkunat auki, toimivaksi on myös todettu ylimääräinen pöhnötys ikkuna raollaan sisälämppärillä (raollaan oleva ikkuna auttaa ilmaa vaihtumaan ja kosteutta poistumaan, kunhan ei sada) tahi kotvaksi massiivikseksi kasvatettu ajomäärä (ajotunnit merkitsee, ei kilometrit). Näistä tuo sisälämppäri on yleensä helpompi, esmes yksi sisälle kosteutta kerännyt tonnari kuivui parissa viikossa, kun joka arkipäivä ajoi 1-1,5h työmatkaa kahdesti päivässä.
Tämä kaikki siis yleisellä tasolla, juuri NG-femmasta ei kokemuksia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
ei ole pätkäajoa lapissa ollaan,kauppankin on 15 km suuntaansa.ikkunat ei huurru helposti.uskoisin sen olevan liiketunnistin juttuja.seurataan tilannetta.
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Je, sitten ei pitäsi olla tuollanen kosteusjuttu ainakaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Onko sulla kiinteä akkulaturi lohkolämppärin kanssa asennettu?
Jännitteen nousu latauksen käynnistyksessä saattaapi herättää kulkuvalot.
Jännitteen nousu latauksen käynnistyksessä saattaapi herättää kulkuvalot.
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Meillä viirufemmassa syttyi joka kerta sumuvalot heti, kun laitoin akun lataukseen. Sumuvalot oli vaihettu jälkeenpäin ledeiksi, lienevätkö herkemmät jännitteen nousuun kuin hehkulamput.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
nut alkaa tulemaan järkeviä kommentteja.ylläpitolaturi on.todennäköisesti ei vikaa,vaan johtuu jännitteen noususta.
Re: moottorin lämmityksen aikainen valojen syttyminen
Samaa tekee automaattireleellä ohjatut ja kytketyt automaatille päivävalot mitä motonet möi aikoinaan tai siis möi muutkin, mutta ostin sieltä.