Raitisilmasuodattimen vaihtoviikot
Suodatin kehyksellä koskee vain motonet tarjontaa.
Saabin hyllystä saa paneeli suodattimen ilman noita kehikoita.Sinne se lätkäistään minne se kuuluukin ja asennus aukon eteen peitelevy kuten muissakin.
Kuten aiemmin mainitsin samaa suodatinta saa pariin kymppiin myös rikulta PCS
Saabin hyllystä saa paneeli suodattimen ilman noita kehikoita.Sinne se lätkäistään minne se kuuluukin ja asennus aukon eteen peitelevy kuten muissakin.
Kuten aiemmin mainitsin samaa suodatinta saa pariin kymppiin myös rikulta PCS
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
En oo tuota jakokohtaa viittiny peittää kun siitä on pakkasaamuna helppo kokeilla kielellä onko akussa virtaa.Teemu kirjoitti:Pistähän "HM" tuohon plus-jakorasiaan joku kansi päälle, ettei vaan käy vahinkoa.
Tarkoitan tuota suodattimen oikean alakulman tienoilla olevaa mustaa koteloa, mihin tulee punainen johto suoraan akulta (ei ole sulakettakaan)
#2274
No ihan kuinka vaan.
Siinä on kyllä todellinen paloriski kun toi kansi on poissa paikoiltaan.
En viitsi kertoa enempää, mutta akun kanssa pelatessa kannattaa olla ihan oikeasti varovainen. Esim. pelkkä sormus saattaa ihan akkuvirrallakin polttaa sormen poikki, jos lyö oikosulun sen kautta eikä ole sulaketta suojaamassa
Akussa piisaa virtaa, vaikka jännite onkin turvallinen 12V.
Siinä on kyllä todellinen paloriski kun toi kansi on poissa paikoiltaan.
En viitsi kertoa enempää, mutta akun kanssa pelatessa kannattaa olla ihan oikeasti varovainen. Esim. pelkkä sormus saattaa ihan akkuvirrallakin polttaa sormen poikki, jos lyö oikosulun sen kautta eikä ole sulaketta suojaamassa

Akussa piisaa virtaa, vaikka jännite onkin turvallinen 12V.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Teemu kirjoitti:No ihan kuinka vaan.
Siinä on kyllä todellinen paloriski kun toi kansi on poissa paikoiltaan.
En viitsi kertoa enempää, mutta akun kanssa pelatessa kannattaa olla ihan oikeasti varovainen. Esim. pelkkä sormus saattaa ihan akkuvirrallakin polttaa sormen poikki, jos lyö oikosulun sen kautta eikä ole sulaketta suojaamassa![]()
Akussa piisaa virtaa, vaikka jännite onkin turvallinen 12V.



Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo kannattaa aloittaa toi **ttuilu.ng900aero kirjoitti:Teemu kirjoitti:No ihan kuinka vaan.
Siinä on kyllä todellinen paloriski kun toi kansi on poissa paikoiltaan.
En viitsi kertoa enempää, mutta akun kanssa pelatessa kannattaa olla ihan oikeasti varovainen. Esim. pelkkä sormus saattaa ihan akkuvirrallakin polttaa sormen poikki, jos lyö oikosulun sen kautta eikä ole sulaketta suojaamassa![]()
Akussa piisaa virtaa, vaikka jännite onkin turvallinen 12V.![]()
![]()
Joopajoo
Asiallisesti yritin antaa neuvon, tästälähin en sitten kommentoi yhtään mitään täällä.
Taidan lopettaa tänne kirjoittelun kun aina vaan ollaan tällä linjalla.
Minä tiedän mistä kirjoitan, jos et halua sitä uskoa niin ei tarvitse.

Ei kauan tarvinnut googlettaa sinulle todisteluja
http://www.masinistit.com/keskustelu/2885.html
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index ... i.sis&pa=j
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Jep, akun oikosulkuvirta on satoja ampeereja. Jos siihen napojen väliin tiputtaa vaikka jakarin, niin kyllä lentää kipinää ja sulanutta lyijyä napojen höyrystyessä.
Nimim. akkukammoinen.. Aina on pää niin kaukana akusta, kun vaan voi, jos joudun kytkemään tai irrottelemaan akun johtimia.
Ja aina viimeiseksi kytkettävä miinus runkoon / pakosarjaan jos antaa apuvirtaa. Kytkettäessä saattaa kipinöitä tulla, kun virta alkaa tulvimaan akkuun.. Siinä on aikamoinen potentiaaliero tyhjän ja täyden akun välillä ja edelleen ne isot virrat pelissä.
Nimim. akkukammoinen.. Aina on pää niin kaukana akusta, kun vaan voi, jos joudun kytkemään tai irrottelemaan akun johtimia.
Ja aina viimeiseksi kytkettävä miinus runkoon / pakosarjaan jos antaa apuvirtaa. Kytkettäessä saattaa kipinöitä tulla, kun virta alkaa tulvimaan akkuun.. Siinä on aikamoinen potentiaaliero tyhjän ja täyden akun välillä ja edelleen ne isot virrat pelissä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Muutaman kerran valokaaren nähneenä suhtaudun kunnioittavasti akkuihin. Eipä sitä moni edes ymmärrä miten vaarallisia ne voivat olla, jos kaikki menee pieleen.
Jotkut kuulemma lataavatkin akkuja sisätiloissa!?
Ja Teemulle: Älä ole moksiskaan kuittailuista! Usein juuri sinulta on löytynyt se ratkaiseva vihje vikaa etsiessä! Keep on good work!
Jotkut kuulemma lataavatkin akkuja sisätiloissa!?



Ja Teemulle: Älä ole moksiskaan kuittailuista! Usein juuri sinulta on löytynyt se ratkaiseva vihje vikaa etsiessä! Keep on good work!

#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Eipäs nyt oteta turhaan herneitä nenukkiin poijjaat. Tiedän kyllä että tuossa piilee vaara, mutta eipä tuosta ole omissa käsissä haittaa ollut viimeiseen viiteen vuoteen... ja autohan joka tapauksessa kytketään aina akusta irti kun jotain isompaa konehuoneeseenkin säädetään, eikös niin.
TOKI PITÄÄ MUISTAA ETTÄ AKKUJEN/AKKUVIRRAN KANSSA EI PELLEILLÄ
-tyhmäkysymyspoistettu-
TOKI PITÄÄ MUISTAA ETTÄ AKKUJEN/AKKUVIRRAN KANSSA EI PELLEILLÄ
-tyhmäkysymyspoistettu-
#2274