Ei myö sitten voitu pitää sormiamme erossa tuosta maalatusta moottorin lohkosta. Teippejä irrotettiin ja sylentereihin laitettiin öljyä, etteivät pääse ruostumaan, ennenkuin kasaus aloitetaan. On se vaan aika ”kaunis” esine tuossa kunnossa. Teippaukset toimivat hyvin ja laitetaan nyt suojat takaisin aukkoihin odottelemaan kasauksen alkua!
Ei sitä aina malta, eikä tarttekkaan.
Muistan nuoruudesta yhden Subarun kolme pyttyisen, jonka kappaleet tulivat pajalle koneistamosta ja osatoimittajalta (hienoja erikoisosia kilpa-auton moottoriin, mutta ei siitä sen enempää). Piti mennä töiden jälkeen vähän vaan vilkaisemaan, että mitä on saapunut ja varmistamaan kaikkien tarpeiden läsnäolo kun sattui olemaan seuraava päivä vapaatakin. Ajattelin illan ratoksi maalata lohkon ja venttiikopan, mutta mites siinä kävikään. Maalikerrosten kuivuessa oheistoimintana kansi nippuun ja loppuviimein samoilla silmillä tuli kasattua koko paketti nippuun yön yli. Ei sitä silloin malttanut nukkua.
Ei myö sitten voitu pitää sormiamme erossa tuosta maalatusta moottorin lohkosta. Teippejä irrotettiin ja sylentereihin laitettiin öljyä, etteivät pääse ruostumaan, ennenkuin kasaus aloitetaan. On se vaan aika ”kaunis” esine tuossa kunnossa. Teippaukset toimivat hyvin ja laitetaan nyt suojat takaisin aukkoihin odottelemaan kasauksen alkua!
Jälleen on pienen askeleen aika eteenpäin. Tänä aamuna istuimien uudet pehmustukset tulivat takaisin Kajaaniin. Pojan poikani haki pehmustukset Tampereelta eilen ja toi ne aamulla minulle matkallaan Rukalla. Hänestä oli suuri apu ukille!
Tässä nämä uudet pehmustukset ovat. Nämä sitten viimeistellään verhoomossa täällä Kajaanissa.
Käsin näitä pehmusteita koskettaneena uskon, että viimeistelyn jälkeen autoon on tulossa aika juhlava sisustus!
Taas on askarreltu eteenpäin. Eilen laitettiin männärenkaat paikoilleen ja männät kampiakseliin kiinni. Tänään sitten kampiakseli laitettiin paikoilleen. Tässä tämä hiljalleen etenee.
Kiitos samoin Risto ! Hienoa, että tänne on taas tullut sisältöä säännöllisesti, tarkasti seurataan mielenkiintoista projektia jälleen kerran
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Joulujuhlat on vietetty ja uusi vuosi on alkanut! Minä olen vain lepäillyt tämän juhlakauden. Tämä projekti etenee nyt talven aika aika hissukseeen. Moottorin kasaus jatkuu kiirehtimättä ja auton sisäverhoilun tarpeet alkavat olla kasassa. Nyt taitaa olla tärkeimpänä kevään lämmön odottelu, että sen myötä voi alkaa projektoida laajemmin!
Sen verran on tuossa kaverin kanssa touhuttua, että saatiin lainaksi ultraäänipesuri! Sepä olikin ainakin minulle uusi tuttavuus. Laitetta jo hieman kokeiltiin ja hyväksi avuksi havaittiin. Se tekee näistä vanhoista tavaroista aika siistejä. Jos samaan tuloksen haluaisi käsityönä, niin kyllä siinä saisi aikalailla ahkeroida!?
Laittelen homman edistymisestä tarinoita, kun jotain mielenkiintoista joskus tapahtuu?
Näin projekti hiljalleen etenee. Nyt on lohko koottu ja sitten vaan lohkon ulkopuolisten osien kimppuun. Puhdistusta riittää.
Laturin puhdistus ja kunnon tarkistus, startti vaatii myös huolenpitoa. Kaasutin pitää myös käydä täydellisesti läpi. Kannen kuoren viimeistely vaatii myös hieman fiksailua. Pakosarja pääsee kohta myös tuon ultraäänipesurin käsittelyyn. Siis ”käsityötä” vielä riittää. Katsellaan jonkun ajan kuluttua, mitä saadaan aikaan?
Hiukan on taas edistytty, kun kansi on puhdistettu ja mäntien yläpuoliset välykset tarkistettu ja hyväksi havaittu. Kansi on nyt paikoillaan, mutta ei vielä kiristetty momenttiin. Kyllä tästä varmaan moottori alkaa tulla!
Taistelu jäähdytysletkujen löytämiseksi on edelleen käynnissä, mutta aika hankalalta tuntuu? Vahva usko on kyllä, että lopulta sitkeys voittaa tässä hommassa!??
Siinä sitä on ”helyjä” pöydällä! Näistä pitäisi tulla toimiva virranjakaja -64 tahtariin. Kun kahdesta osia laittelee, niin niistä pitäisi yksi ”ehta” syntyä? No, siis käsityötä riittää. Enpä tiedä onko tässä touhussa mitään tolkkua, mutta onhan ainakin aivotyötä ja askartelua ajan kuluksi! Katseellaanpa tuleeko näistä toimiva virranjakaja.
Virranjakajan kasausta voi kohta jo aloittaa! Maali on ihmeellinen aine, sillä tuo ikivanha jakajan runkokin muuttuu ”ihan uuden” näköiseksi.
Tänä iltana laitettiin Ruotsin Klubille tilaus vetämään kaikista -64 tahtariin sopivista jäähdytysletkuista. Jäädään innolla odottelemaan, mitä sieltä lopulta löytyy?