
99 2.0L -75 kunnostus
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Joko sitä ollaan Keski-Suomen talviajoon menossa! Tuolla kyllä kelpaisi osallistua.
On se hieno!

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Sinne ei vielä tälle talvea ehditä. Tien varteen voisi tuohon johonkin kulmille toki ajella ihmettelemään (siis ei vielä Saabilla), kunhan vain tietäisi reitin mistä ajavat.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Vielä pitää konepeltiä hiukan silitellä, ennen kuin pääsee liimaamaan keulamerkin paikalleen.


Mahtaakohan noita leveitä puskurin koristelistoja löytyä jostain, vai onko se vaan otettava rulla happosta fyllipeltiä ja sakset käteen?
Janne


Mahtaakohan noita leveitä puskurin koristelistoja löytyä jostain, vai onko se vaan otettava rulla happosta fyllipeltiä ja sakset käteen?
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Hahaa, hoksasimpas. Tuo "grilli" on uudemmasta mallista
Aivan hirveän hienoa työtä!

Aivan hirveän hienoa työtä!
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Kiitos, kiitos.
Maski on kyllä alkuperäinen ja vuodelta –75. Vuotta vanhemmassa taisi olla vielä sellainen "peltipuskurimallin" maski.
No joo. Konepelti alkaa olla sileää sorttia.


Seuraavaksi pitääkin sitten hämmästellä rotan jyrsimiä penkkejä.

Näihin on toki "rautalankajousipohjalliset" valmiina, mutta hieman pitää vielä rapsutella hispohjaa ja miettiä miten noista kaikista varaosaistuimista kasataan siivo kokonaisuus.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Liimalla kasaan sohvan patjan kulmaa jahka leipäleikkurilla vuolee huonot pois kuten Wheeler dealerissa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Taisin muistaa väärin, mutta oli vahva mielikuva että mulla oli -76:ssa vielä se kapeammalla keskiosalla oleva grilli, muuten samanvärinen.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Jos jostakin löytyis toveri lucan tekemä.hieno 99 kaavio ni ei tarttis arpoa onko vaiko ei
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Sitä ei tarvitse arpoa, että kuuluuko tuo maski tähän Saabiin. Se on tismalleen sama, jonka siitä aikanaan irroitin ja kulkinekkin on vielä alkuperäisellä omistajallaan. Luulisi siitä muistijälki löytyvän jos olisi joskus matkan varrella maski eri malliseen vaihdettu.
Janne
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
No näitä "väärin" muistelevia riittää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Tuli sitten harrastettua vähän istuinjumppaa. Kolmen Saabin edestä on nyt penkkejä purettu kappaleiksi ja niistä valikoitu parhaita paloja. Uutta verhoilua ei lähdetty tässä kohtaa tekemään, koska uusia alkuperäisiä penkinverhoiluita ei löytynyt. Jospa ne vielä joku päivä löytyvät jostain. Tähän väliin päädyttiin käytettyyn alkuperäiseen.
Ensinnä tietenkin uudet penkin pohjat paikalleen ja vähän maalia runkoihin.

Sitten vähän tukifoamia ja liimaa pehmusteiden väsyneisiin kohtiin.

Vanhalle lakanalle annettiin uusi elämä istuinpäällisen kepin tukikujana.

Sitten vain päälliset takas ja penkit kyytiin. Ei noista tällä keinolla uusia saa ja kuten sanottu sitä ei lähdetty tässä kohtaa tekemäänkään. Imurointi, sekä pesu ja höyry selkään vielä, niin noilla voi kuitenkin istua ajella kunnes paremmat löytyvät.

Takapenkin kanssa sama jumppa. Kolmet piti purkaa ja niistä yrittää yhtä saada aikaan. Joko on verhoilut riekaleina, rungot lahot tai sitten värit karanneet ja kaikkea siltä väliltä yhdessä.
No, ensin piti siivota rotanpesä pois, nitoa kiinni karanneet jouset ja paikata rotankolo pohjan reunasta.

Sitten aluskermi takasin paikoilleen.

Vanhat melko hyvät superlonit selkään ja ohuen ohut siivu uutta päälle jämäköittämään.

Taas näköjään tarvitaan lakanaa tukikeppien kujiin.

Pitää jatkaa harjoituksia ja yrittää selvitä tilanteista. Josko sitä saisi tuon kesäksi koeajolle.
Janne
Ensinnä tietenkin uudet penkin pohjat paikalleen ja vähän maalia runkoihin.

Sitten vähän tukifoamia ja liimaa pehmusteiden väsyneisiin kohtiin.

Vanhalle lakanalle annettiin uusi elämä istuinpäällisen kepin tukikujana.

Sitten vain päälliset takas ja penkit kyytiin. Ei noista tällä keinolla uusia saa ja kuten sanottu sitä ei lähdetty tässä kohtaa tekemäänkään. Imurointi, sekä pesu ja höyry selkään vielä, niin noilla voi kuitenkin istua ajella kunnes paremmat löytyvät.

Takapenkin kanssa sama jumppa. Kolmet piti purkaa ja niistä yrittää yhtä saada aikaan. Joko on verhoilut riekaleina, rungot lahot tai sitten värit karanneet ja kaikkea siltä väliltä yhdessä.
No, ensin piti siivota rotanpesä pois, nitoa kiinni karanneet jouset ja paikata rotankolo pohjan reunasta.

Sitten aluskermi takasin paikoilleen.

Vanhat melko hyvät superlonit selkään ja ohuen ohut siivu uutta päälle jämäköittämään.

Taas näköjään tarvitaan lakanaa tukikeppien kujiin.

Pitää jatkaa harjoituksia ja yrittää selvitä tilanteista. Josko sitä saisi tuon kesäksi koeajolle.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Nyt voi tilata Hedinin kautta uuden kangas tai nahka sisustuksen eri mallisiin Saabeihin. Eila Lilja ompelee, jota hän tehnyt Saabilla vuodesta -82, mutta on eläkkeellä nyt ja tekee työtä joinakin päivänä viikossa. Automallista riippuen kustantaa noin 32000kr. Tästä oli juttua TTELA:ssa 23/1-25.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Siis täältäkö?viggen kirjoitti: ↑Pe Helmi 21, 2025 22:39Nyt voi tilata Hedinin kautta uuden kangas tai nahka sisustuksen eri mallisiin Saabeihin. Eila Lilja ompelee, jota hän tehnyt Saabilla vuodesta -82, mutta on eläkkeellä nyt ja tekee työtä joinakin päivänä viikossa. Automallista riippuen kustantaa noin 32000kr. Tästä oli juttua TTELA:ssa 23/1-25.

Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Käskevät ottaa yhteyttä Hedin Parts, joka tekee tilauksen ompelimoon. Ompelimo on tällä hetkellä Trestads Centerissä Trollhättanin ulkopuolella. Alkuperäis kankaita ei ole jäljellä kaikkiin malleihin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.