OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04
OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Noniin! Vaihdoin tuosta 2.1 litraisesta 2 litraseen seuraavia osia: kansi, imusarjan, siniset suuttimet, kaasuläppäkotelo, ilmamassa anturi, ilmansuodatin kotelo k&n suodattimella, pakoputken alkuosa ja siitä 2,5 tuuman putkisto perälle asti ilman kattia, ruiskuboksi LH Jetronic (2.4.2?) sininen lätkä boksissa.
Mutta pitääkö vielä vaihtaa jotain, koska kun antaa kaasua kylmällä koneella niin kierrokset laskee ja lämpimällä koneella vedettäessä tuntuu, että ei saa alussa tarpeeksi ainetta. Ja sit tyhjäkäynti nous 1500rpm kohdille. Muuten kyllä pelaa nätisti isoilla kierroksilla (3000rpm ja ylöspäin) ja vetää huomattavasti paremmin kuin ennen.
Eli tarviiko isommat suuttimet?, bensalastun? vai jotain muuta. Vai onko vika jossain muussa esim imuvuoto tai sytkän osissa jotain häikkää.
Mutta pitääkö vielä vaihtaa jotain, koska kun antaa kaasua kylmällä koneella niin kierrokset laskee ja lämpimällä koneella vedettäessä tuntuu, että ei saa alussa tarpeeksi ainetta. Ja sit tyhjäkäynti nous 1500rpm kohdille. Muuten kyllä pelaa nätisti isoilla kierroksilla (3000rpm ja ylöspäin) ja vetää huomattavasti paremmin kuin ennen.
Eli tarviiko isommat suuttimet?, bensalastun? vai jotain muuta. Vai onko vika jossain muussa esim imuvuoto tai sytkän osissa jotain häikkää.
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Tuun seuraamaan tätä ketjua jos tulee jatkoa, itselläkin mielessä hieman piristää omaa 900i
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Entä jos vaihtais osia takaisin päin eli siihen asti että kansi ja imusarja vaan 2.1 ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
silläkö se sit rupeasi toimimaan
oliko nuo muut vaihtoosat turhia eli toimii ilman niitäkin
oliko nuo muut vaihtoosat turhia eli toimii ilman niitäkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Ajattelin että aivan turhia osia vaihdettu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Josko pitäisi vain kaasuläppä kalibroida? En tiedä kun en ole justiinsa tälläisen kanssa paininut, mutta muistan hyvin yhden AUTON joka käyttäytyi oudosti kansiremontin jälkeen koska en hoksinut heti kaasuläppää kalibroida.
Janne
Janne
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Kokeilitko mahd. ilmavuodot ja onko jarrutehostimen putki kunnolla kiinni?saabkyydit kirjoitti: ↑Su Joulu 08, 2024 20:27Noniin! Vaihdoin tuosta 2.1 litraisesta 2 litraseen seuraavia osia: kansi, imusarjan, siniset suuttimet, kaasuläppäkotelo, ilmamassa anturi, ilmansuodatin kotelo k&n suodattimella, pakoputken alkuosa ja siitä 2,5 tuuman putkisto perälle asti ilman kattia, ruiskuboksi LH Jetronic (2.4.2?) sininen lätkä boksissa.
...
Laitoitko myös tyhjäkäyntisäätimen ko autosta?
Onko johtosarja myös tuon nyt kiinni olevan LH jetronicin?
(Onko k&n suodatin öljytty, öljy ei tee hyvää ilmamassamittarin kuumalangalle.)
Jos et tässä ole läppäanturiin tai läpän perussäätöön koskenut, niin pitäisi sen puolesta toimia.Josko pitäisi vain kaasuläppä kalibroida? En tiedä kun en ole justiinsa tälläisen kanssa paininut, mutta muistan hyvin yhden AUTON joka käyttäytyi oudosti kansiremontin jälkeen koska en hoksinut heti kaasuläppää kalibroida.
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Vielä sellainen tieto että og900 2,1 koneen kansi on sama kuin 9000 2,3 pitkälohkon kansi.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04
Re: OG900i 16v 2.0 ja 2.1 risteytys kysymystä
Noniin nyt vähän nykytilannetta tähän.
Elikkä nyt on kaikki muu vaihdettu 2.1 sestä paitsi johtosarja ja tyhjäkäyntimoottori.
Yhdessä vaiheessa vikavalo paloi mutta kun laitoin 250cc suuttimet niin valo hävisi eli kävi ilmeisesti laihalla. Tyhjäkäynti on nyt kylmänä ollu 900rpm ja lämpimänä 1000-1200rpm.
Kokeilin vielä ihan mielenkiinnosta tuon alkuperäisellä moottorin ohjauksella hilppeineen (LH jet 2.4) nii toimi ehkä vähä paremmin ja jos muistan oikein nii kierti yli 6000 rpm ku tuo nykyinen rajottaa 6 tonnii. Mutta tyhjäkäynti oli sen 1500rpm luultavasti tuon 2.1 kaasuläppäanturin takia.
Elikkä nyt on kaikki muu vaihdettu 2.1 sestä paitsi johtosarja ja tyhjäkäyntimoottori.
Yhdessä vaiheessa vikavalo paloi mutta kun laitoin 250cc suuttimet niin valo hävisi eli kävi ilmeisesti laihalla. Tyhjäkäynti on nyt kylmänä ollu 900rpm ja lämpimänä 1000-1200rpm.
Kokeilin vielä ihan mielenkiinnosta tuon alkuperäisellä moottorin ohjauksella hilppeineen (LH jet 2.4) nii toimi ehkä vähä paremmin ja jos muistan oikein nii kierti yli 6000 rpm ku tuo nykyinen rajottaa 6 tonnii. Mutta tyhjäkäynti oli sen 1500rpm luultavasti tuon 2.1 kaasuläppäanturin takia.