Pakujen markkinahan on aika erilainen hlö-autoihin verrattuna mutta siellä erottuu vielä vahvemmin hyvät käyttöautot ja hylkiöautot. Kuvitelmat siitä että 20 vuotias hiace olis 20k€ on toki oma juttunsa mutta sitten kun mennään tietynsortin europakuihin ei ne mene edes "halvalla" koska niitä ei kukaan halua. Yleensä näissä on sekoitus aitoa laadun huonoutta ja essonbaaria jollain 30/70 suhteella. Sellainen autonraato joka henkilöautona maksais tonnin on pakuna kymppitonnin, karkea kymmenen kerroin.
Eikä se kauheasti muutu kevykuorma-autopuolellakaan. Säästäminen maksaa

Niin niitä menee niitä harvoja pakujakin missä hinta/laatu on edes samalla seinällä, myynti-ilmoitukset vanhenee about päivän ja ne katoaa myynnistä ja tähän olen valmis omassakin etsinnässä mutta ihan vähällä en kyllä enää lähde toisellepuolelle suomea vaan saa löytyä lähempääkin. Tarvettahan ei niin ole kuten jo jossain kirjoittelinkin, autolla olis kolmos/vara-auton rooli ja se ei ole vielä eskaloitunut niin kerkiää katsellakkin.
Mitä vielä tuohon wetterin jobbaukseen tulee niin ei minua vituta se auto eikä hinta vaan se että kun naamatusten myyjän kanssa jotain sovitaan niin luulisin sen pitävän tuonkokoisessa puljussa, olen periaatemulkku joissain (aika monessa) asiassa.
edit : "markkinahinta" on siis tämä kaikkien pyytämä kuvitteellinen ja realismista irroittautunut ylihinta.