ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
TiD A, 230tkm. Kesällä katsastettu huomautuksitta.
Viikonloppureissu, vakkarilla satasta. Tyhjästä alkoi rattia ravistamaan reippasti, kesti aikansa, ja loppui. Näillä renkailla (16" teräs+Nokian) on ajettu ainakin kolme talvea, vastaavaa tapahtui toissa talvena kerran, nyt mennen tullen kerran per suunta. Tullessa tais ravistusta olla n. 20 km matkan. Nopeus ylös/alas muutti ravistuksen määrä, muttei poistanut. Loppui kuten alkoihin, odottamatta.
Aiemman talven syyksi laitoin lumen vanteissa, koska lähtö oli silloin reilusta hangesta. Nyt lunta oli vain pari senttiä.Tosin loskaa mennessä, ja pikkupakkanen lähtiessä. Mutterit vedetty momettiin ja jälkikiristetty. Edelleen syynä lumi/jää vanteessa, vai mikä?
Tuskin tähän liityy, mutta lähtiessä syttyi TPMS-valo, vaikka näissä renkaissa sitä ei ole, mittarikin näyttää oikein eli viivaa. Valo tosin poistui ekaalla tauolla.
Viikonloppureissu, vakkarilla satasta. Tyhjästä alkoi rattia ravistamaan reippasti, kesti aikansa, ja loppui. Näillä renkailla (16" teräs+Nokian) on ajettu ainakin kolme talvea, vastaavaa tapahtui toissa talvena kerran, nyt mennen tullen kerran per suunta. Tullessa tais ravistusta olla n. 20 km matkan. Nopeus ylös/alas muutti ravistuksen määrä, muttei poistanut. Loppui kuten alkoihin, odottamatta.
Aiemman talven syyksi laitoin lumen vanteissa, koska lähtö oli silloin reilusta hangesta. Nyt lunta oli vain pari senttiä.Tosin loskaa mennessä, ja pikkupakkanen lähtiessä. Mutterit vedetty momettiin ja jälkikiristetty. Edelleen syynä lumi/jää vanteessa, vai mikä?
Tuskin tähän liityy, mutta lähtiessä syttyi TPMS-valo, vaikka näissä renkaissa sitä ei ole, mittarikin näyttää oikein eli viivaa. Valo tosin poistui ekaalla tauolla.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Renkaat olet varmaankin käynyt läpi molemmin puolin vyövian ja pullistumia etsien ja jos et vikaa löydä mistään muualta niin nosta keula ylös ja kurkkaa onko vetareiden stefan kohta märkä, jos on niin koitappa tempasta käsin vetarista irtooko laatikosta jos on pohjassa ei liiku mihinkään.
Suuri rengashalkaisian muutos muuttaa vetarin pituutta tai ajaa reippaasti töysyyn tai jos sinne on jossain vaiheessa laitettu vaikka lyhyempi vetari kuin orkkis tai boorit/malja/murros/väljät.
Jos vetari ei ole oikein pohjassa tai sokka pettänyt pääsee vetari pullahtamaan ulos sopivasti aiheuttaen värinää.
Suuri rengashalkaisian muutos muuttaa vetarin pituutta tai ajaa reippaasti töysyyn tai jos sinne on jossain vaiheessa laitettu vaikka lyhyempi vetari kuin orkkis tai boorit/malja/murros/väljät.
Jos vetari ei ole oikein pohjassa tai sokka pettänyt pääsee vetari pullahtamaan ulos sopivasti aiheuttaen värinää.
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Vois olla rengaskoko, kun kesällä oli ekaa kertaa 18" alla, eikä niillä ongelmia 5000km. Nastat 17" on varastossa, pitänee testata niillä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Sen suuremmin NG:tä tuntematta ja vikaa arvaamatta, asiaan saattaa myös vaikuttaa että millä alustalla auto on - näihtähän sai sekä tavallisemmalla että aktiivisemmalla alustalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Ei ole hiper-strut, mutta tehtaan sportchassi, iskarit ja takajouset nuorennettu.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Vaihdoin pyörät per puoli. Kiristys momenttiin kolmesti: paikallaan, 1,5km jälkeen meni oik. etu selvästi lisää kiinni, ja yli 100km jälkeen meni vielä yhdet naksaukset. Olisiko vaan ollut tuo syynä? 2x 300km ajettu eikä enää ravistusta. Renkaat alaa olla ikänsä puolesta vaihtokunnossa, vaikka km-määrä on kohtuullinen, ensi kauden lopussa 10v. ja pintaakin olisi.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Mulla oli jarrusarulassa ruostetta sillei, että vähän jumitti ja ravistutti maantivauhdissa. Teräsjarjaa ja vähän pultteja.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ravistusta motarilla kerran n. 10min jaksossa/suuunta
Liukutapit jumittaa näissä joskus ja palat vielä useammin eli jarrut laahaa jostakin nurkasta vähän lähes aina. Lisäksi tid4 jarrut on melkolailla alimitoitetut. Anyway joskus motarilla käyny samallalailla satunnaisesti enkä ole keksiny muuta syytä kuin jarrujen laahaaminen ja viallinen jarrulevy ts ravistaa jarruttaessakin. Jarruttelemalla korjaantunu eli palat irronnu paremmin levystä.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e