EMS:in sytytysjärjestelmä & Kiekkakello
EMS:in sytytysjärjestelmä & Kiekkakello
Kaipaisin hieman tietoa EMS:in syttyjärjestelmästä. Nimittäin minulla on tuo Vesapon EMS-raadosta purettu mittaristo ja kiinnostaisi tietää että saako tuon jenkakellon toimimaan normaalin 900t8:sta puretun sytytysmodulin kanssa. Satkussa näyttäisi tulevan kierroslukutieto mittaristolle syttymodulin navasta nro. 7. Mahtaakohan EMS:ssä olla myöskin kärjetön sytty ja mittaristolle otettu signaali kuten satkussa?
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minulla oli turbotetussa 99:ssä vanha kiekkamittari ja 900 turbon kone, joten tuntuivat pelaavan moitteetta. "rr" osaa varmaan kertoa, miten se on asennettu.
Mutta, jollei se jostain syystä käy, niin älä hukkaan heitä hyvää kiekkamittaria, kyllä sille ottajia löytyy
Mutta, jollei se jostain syystä käy, niin älä hukkaan heitä hyvää kiekkamittaria, kyllä sille ottajia löytyy

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Kyllä se sama kierroslukumittari todennäköisesti toimii, riippumatta siitä tuleeko sytytyspulssit kärjettömän järjestelmän pääteasteelta vai kärjellisen järjestelmän puolan ykkösnavalta. Ja voihan kärjettömässäkin järjestelmässä kytkeä sen mittarin puolaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00