NG 9-5 RIEMUA
Re: NG 9-5 RIEMUA
Nyt se on hankittu monen vuoden odotuksen ja etsiskelyn jälkeen! Saab 9-5 Aero biopower XWD! Valtavan hieno auto auto ajaa. Kaikkia mahdollisia ongelmia kuntoon ja osien saatavuuteen liittyen on jo todettu, mutta silti aivan mahtava auto!
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Re: NG 9-5 RIEMUA
Onneksi Olkoon
Tervetuloaa "hullujen joukkoon"

Tervetuloaa "hullujen joukkoon"

Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kiitos! Tässä joukossa on hyvä olla! Onhan tällä speksillä näitä valmistettu jopa 259 kpl! Uskomaton riemu ajaa tällaista vaikka alusta suht ruosteessa, tuulilasin saa Puolasta (ehkä), mutta muuten kaikki toimii. Aivan h...veltin hieno auto!
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kato se taka-apurunko...se ruostuu ja saako uusia...raakaa työtä teräsharjalla puhtaaks ja fosforihspolla sitten maalaat se vaikka hammeritellä ja massaat
Tietysti jos irrottaa niin vielä parempi...
Tietysti jos irrottaa niin vielä parempi...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: NG 9-5 RIEMUA
Odotas kun pääset lumelle! Ekan kerran kokeilin NGtä ja se oli juuri XWD (kiitos Keisari), kun lunta oli tiellä noin 15cm. Kova oli Keisarilla luotto antaessaan autonsa siihen keliin kokeiltavaksi ja otti vielä sutimiseneston pois päältä ja taisi vielä ajovakauskin lähteä. Teki tahallaan, että sai kaverin XWDn myytyä
Carglass vantaa on minulle kaksi lasia kaikilla herkuilla asentaut ja lasi saatu hankittua parissa päivässä. Mikään asia ei ole vielä jäänyt autossa korjaamatta, aina on uutta osaa löytynyt kunhan vain itse jaksaa etsiä.

Carglass vantaa on minulle kaksi lasia kaikilla herkuilla asentaut ja lasi saatu hankittua parissa päivässä. Mikään asia ei ole vielä jäänyt autossa korjaamatta, aina on uutta osaa löytynyt kunhan vain itse jaksaa etsiä.
Re: NG 9-5 RIEMUA
Olikin muuten jossain vaiheessa ruostesuojattu pohja mutta vaatii kyllä uutta käsittelyä. Apurunko näyttää vielä kohtuulliselta. Edellisestä OG:sta hiekkapuhalsin takaosan. Täytyy paneutua tämänkin Saabin pohjaan, takalokasuojiin ja helmakoteloiden päihin.
Jäisellä kotikadulla tulikin ylämäessä kokeiltua vähän nelivetoa, aika komeasti ja täysin tunteettomasti vetää. Toivottavasti just tulee sen verran lunta että ominaisuudet testaamaan. Mutta talviharrasteautoksihan tämä on hankittu.
Jäisellä kotikadulla tulikin ylämäessä kokeiltua vähän nelivetoa, aika komeasti ja täysin tunteettomasti vetää. Toivottavasti just tulee sen verran lunta että ominaisuudet testaamaan. Mutta talviharrasteautoksihan tämä on hankittu.
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kertokaas uteliaalle, että minkälainen etenemiskyky on etuvetoisella NG9-5:lla? Meillä on tuo sisarmalli Insignia talossa ja sen etenemiskyky talvella/liukkaalla/lumessa on umpisurkea. Vetopito on ihan olematon, niin miten on ng femman laita? Jos ng femmassa hyvä, niin onko mitään tietoa tai veikkausta mistä johtuu sisarmallin onneton etenemiskyky?
Lähinnä ajatuksen tasolla voisi ng femmaa pohtia yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavaksi käyttökruiseriksi, jos sillä talvella pääsee eteenpäin.
Lähinnä ajatuksen tasolla voisi ng femmaa pohtia yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavaksi käyttökruiseriksi, jos sillä talvella pääsee eteenpäin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: NG 9-5 RIEMUA
Ng9-5 etenee vähintään saman kuin kolkkikin. Eikö kuitenkin etenemisongelmiin olisi nelikko oikea ratkaisu etenkin kun sekä inkkua että ng9-5 saa nelikkona?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 9-5 RIEMUA
Joo, ng93 on ollut pari erilaisilla rengastuksilla ja sen etenemiskykyyn olin tyytyväinen kuten og95:senkin.
Nelikko olisi aina parasvaihtoehto.. Tuon inkun etenemiskyvyn puute on jopa häiritsevä, vaikka muuten sen ajettavuudesta pidänkin.
Nelikko olisi aina parasvaihtoehto.. Tuon inkun etenemiskyvyn puute on jopa häiritsevä, vaikka muuten sen ajettavuudesta pidänkin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: NG 9-5 RIEMUA
Olisko vaan renkaista kiinni? Ei mulla ollu ng9⁵ mitään ongelmia talvella. Inkulla en oo ajanu talvella niin en voi kommentoida. Vai olisko myös moottorista ja sen painosta kiinni?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
Niin, en tiedä. Saabissa trianglen nastarenkailla ei ollut ongelmia niin ostin ice lynxit inkkuun. Toki ovathan ne viimeisimmän rengastestin testihäviäjärenkaat, mutta Saabissa ne pelasivat kyllä todella hyvin. Inkku vaan sutii tai vilkuttaa luistoneston valoa. Rengaskokona Saabissa 225/45-17 ja Inkussa 225/55-17.
Meillä inkku on 2,0Cdti-118kW versio Saabin F40 askilla. Ja Saabit ovat olleet bensakoneilla ja 5-lovisilla askeilla, eli kevyemmillä keuloilla uskaltaisin mutuilla.
Meillä inkku on 2,0Cdti-118kW versio Saabin F40 askilla. Ja Saabit ovat olleet bensakoneilla ja 5-lovisilla askeilla, eli kevyemmillä keuloilla uskaltaisin mutuilla.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: NG 9-5 RIEMUA
Hyvin on jaksanut meilläkin mökin pihaan useamman kerran viimeiset 100 m koko pohjan mitalta lunta laahaten. En ole ymmärtänyt moittia huonoksikaan etenijäksi. Alla kylläkin Nokian nastarenkaat.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: NG 9-5 RIEMUA
En enää muista mitkä renkaat oli omassa aikanaan, 17" Vector vanteilla ne oli normikoossa ja nastat, Misukat, Goodyearit tai jotkut merkkikumit ne oli. Tulivat auton mukana ja ei tarvinnut uusia niitä oman omistuksen aikana. Eli olisko kuitenkin Triangleissa se ongelma?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
Mulla oli Hankookin nastat, ja tuli kyllä semmosilla teillä ja lumisyvyydessä ajeltua, että pohjapanssarin rikoin ja xenonin tasosäätöanturikin oli entinen. Sinne mentiin missä ei jäänyt mahasta kiinni.
manuaaliaski TTiD
manuaaliaski TTiD
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Saiko näihin uutena kaistavahdin?
Ärsyttävä piirre oli ajaa taas Q3:sta, kun en urissa halunnut mennä, aina kun auton sammutti, tuo oli taas päällä ja suusta pääsi: älä opeta isääs n###imaan!
Ärsyttävä piirre oli ajaa taas Q3:sta, kun en urissa halunnut mennä, aina kun auton sammutti, tuo oli taas päällä ja suusta pääsi: älä opeta isääs n###imaan!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03