Check Engine
Check Engine
Mikähän lienee vikana, kun toi Check Engine -valo syttyy ja jää palamaan noin joka toisella käynnistyskerralla? Muita oireita en juuri ole huomannu, mitäs nyt hieman epätasainen tyhjäkäynti, ehkä... Niin ja kylmänä käynnistettäessä saa jonkin aikaa sahata (muutama sekka), ennenkuin lähtee käyntiin
Auto on 2000 9-3t, varustettuna tehtaan virisarjalla
Auto on 2000 9-3t, varustettuna tehtaan virisarjalla
No enpä ole tuollaista koskaan huomannut. Muutoin toi valo on kyllä hyvä ilmaisemaan vikoja. Esim imusarjasta oli klemmari irronnut ja auto aivan hengetön, johdon päähän ja 10min päästä vika oli selvillä.Janihe kirjoitti:Heh, tsekkasin ohjekirjaa ja huomasin, että ko. valo voi syttyä, jos bensatankin korkki on liian löysällä. Nooh minä sen jälkeen kiristin sen, vaikka ei se ainakaan löysällä ollu. Eipäs ole valo sen jälkeen syttyny... Onko muilla vastaavasta kokemusta?
BMW 320dA Coupe LCI
Häh Meillä on ng:ssä sellainen painettava korkki, taitaa olla jokin tarvikemalli eikä valoa ole poltellut.Janihe kirjoitti:Heh, tsekkasin ohjekirjaa ja huomasin, että ko. valo voi syttyä, jos bensatankin korkki on liian löysällä. Nooh minä sen jälkeen kiristin sen, vaikka ei se ainakaan löysällä ollu. Eipäs ole valo sen jälkeen syttyny... Onko muilla vastaavasta kokemusta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joku näistä??? :
Tässä vielä välähdykset ja niiden kertomat viat. Eli virta päälle ja syttyy kaikki valot ja sammuu syttyy check engine uudelleen kertoo et on vika ja sitten parin sekunnin tauko ja tämän jälkeen nopeinä välähdyksinä TULEE VIKA SELVILLE. Näitä voi olla useitakin eli ensin voi tulla vaikkapa 3 ja pien tauko ja 6 perään silloin on kahdessa jutussa häikkää.
2 flashes - MAP sensor
3 flashes - Intake air temp. sensor
4 flashes - coolant temp. sensor
5 flashes - throttle position sensor
6 flashes - oxygensensor
7 flashes - fuel-air mixture
8 flashes - EVAP valve
9 flashes - internal computer error [/quote]
Ei muuta ku laskemaan!
Tässä vielä välähdykset ja niiden kertomat viat. Eli virta päälle ja syttyy kaikki valot ja sammuu syttyy check engine uudelleen kertoo et on vika ja sitten parin sekunnin tauko ja tämän jälkeen nopeinä välähdyksinä TULEE VIKA SELVILLE. Näitä voi olla useitakin eli ensin voi tulla vaikkapa 3 ja pien tauko ja 6 perään silloin on kahdessa jutussa häikkää.
2 flashes - MAP sensor
3 flashes - Intake air temp. sensor
4 flashes - coolant temp. sensor
5 flashes - throttle position sensor
6 flashes - oxygensensor
7 flashes - fuel-air mixture
8 flashes - EVAP valve
9 flashes - internal computer error [/quote]
Ei muuta ku laskemaan!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Jos noita vilkkukoodeja haluaa saada, niin pitää laittaa ensin virrat päälle (ei käyntiin) ja sen jälkeen maadoittaa pinni 6 diagnostiikkaportista sähköjohtoa käyttäen esim. oven saranan kiinnityspulttiin. Pinniä pitää pitää maadoitettuna n. 4 sekuntia, jonka jälkeen koodit alkavat vilkkua.saab900rs kirjoitti:Se voi kyllä hyvinki olla et toi on vaan NG900...en o perehtyny sen enempäätevisu kirjoitti:Ei se kyllä mun 9-3:ssa mitään vilkutellut. Olisiko vanhemmissa tuo ominaisuus?
täältä löytyy paremmat ohjeet. Ja tämä pätee siis motronicilla varustettuihin eli turbottomiin koneisiin. Trionic-koneissa riittää tuo aiemmassa viestissä mainittu virtojen päällä pito.
Niin, ja epätasainen tyhjäkäynti voisi viitata siihen, että tyhjäkäyntisäädin on likainen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki