Terve taas!
Tässäpä käsitellään noita kampikammiotuuletuksen venttiileitä, ja siis huohotuksen venttiileitä. Väljällä koneella voisi sanoa että huohotuksen, mutta ei huohottavalla puhua kampikammiotuuletuksesta.
Tässä voi hyvin käsitellä myös huohotinta eli kampikammiotuuletusta yleiselllä tasolla.
Eli Siinä on imusarjan lähellä ainakin pikkuletkussa sellainen valkoinen muovinen venttiili. Mikä sen tarkoitus ja toiminta on? Onko se kuinka tarpeellinenkin vai voisko osan vaan ottaa pois / ohittaa?
Asensin siihen kampikammiotuuletukseen uutta kumiletkua, kun vanha oli hapertunut ja vuosi. Hieman voimaa käyttämällä tuo pikkkuinen venttiili suorastaa mureni käsiin. Siitä katkesi letkuliitännästä se se liitinosan kaulus, se kartion mallinen osa.
On siinä vielä sellainen nysä, jossa letku pysyy. Ja voihan sen vielä varmistukseksi liimata kiinni.
Oli varmaan tämän venttilin muovi hapertunut ajankanssa tuosta moottorinkin lämmöstä.
Entä saako uusia venttiileitä vielä? Ja mistä?
Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
Re: Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
Noita Saabin omia kumiletkuja / alipaineletkuja kannattaa muuten säästää, sillä ovat pehmoisina todella laatutavaraa. Yleensä / aina kestävä hapertumatta ja murtumatta pitkään, kun jotkut tarvikeletkut murtuvat jo aika pian.
Nyt kun oli tuo letku murtunut, niin se täytyi vaihtaa siinä ei ollut lyhennysvaraakaan. Ostin tunnetun ruotsalaisliikkeen kumiletkua, saas nähdä kuinka kestää.
Nyt kun oli tuo letku murtunut, niin se täytyi vaihtaa siinä ei ollut lyhennysvaraakaan. Ostin tunnetun ruotsalaisliikkeen kumiletkua, saas nähdä kuinka kestää.
SAAB
Re: Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
Liimaa se jos ei rompetorilta löydy.voisko soveltaa jarrutehostin en. Vastaavaa siihen.ne ei ole hapertuneita
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
Se on takaisku- eli yksisuuntaventtiili. Siitä siis ehjänä ilma virtaa yhteen suuntaan helposti, toiseen suuntaan ei ollenkaan. Ideana on estää ahtopaineen pääsy venttiilikoppaan, eli sen suunta pitää olla niin, että ilma virtaa venttiilikopasta plenumille, mutta ei toisinpäin.
Se toinen haara menee sitten ahdinta edeltävään imuputkistoon, jotta ahdoilla ajaessa huohotusyhteys kulkisi sinne.
Se toinen haara menee sitten ahdinta edeltävään imuputkistoon, jotta ahdoilla ajaessa huohotusyhteys kulkisi sinne.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... kseen.html
Murenevat kumiletkut kannattaa silikonisiin, esim. https://modificars.fi/tuote/silikoniletku-alipaine-3mm/
Murenevat kumiletkut kannattaa silikonisiin, esim. https://modificars.fi/tuote/silikoniletku-alipaine-3mm/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Huohotus / kampikammiotuuletus - venttiilit - 9000
Maptunparts mikä ihana verkkokauppa. Kyllä lähtee tilaus.
SAAB